آوانته وارد کشور ما شد که بازار خودرو دچار بحران جدی مسکن شد. ظهور اتومبیل های جدید سلیقه خریداران داخلی را تغییر داده و این خریداران فرصت بیشتری برای خرید خودرو با هزینه داشتند. برای فروش بهتر ، آوانته مجبور شد با خودروهایی مانند سیتروئن زانتیا ، رنو مگان ، پروتون جن 2 ، تویوتا کرولا و مزدا 323 به رقابت بپردازد. می توانست این محصول ساده هیوندای را تحمل کند. بنابراین ، آوانته که به موفقیت فروش خوشبین بود ، در آغاز حضورش می خواست توجه را به خود جلب کند ، اما طراحی کسل کننده به تدریج آن را به یک محصول تنهایی در بازار داخلی تبدیل کرد که مورد توجه مصرف کنندگان داخلی قرار گرفت. شاید مهمترین عامل عدم موفقیت این خودرو در بازار خودروی کشورمان این طراحی باشد که دور از هیجان نیست. اما با گذشت سالها ، آوانته با سهولت رانندگی و قطعات پایین سعی در شانس خود در بازار کک تست کردAvante که این هفته آزمایش کردیم ، با طول عمر 5 ساله و عملکرد 98000 کیلومتر ، ماده مرجع خوبی برای تحقیقات بیشتر در مورد این خودرو است. در نگاه اول ، آوانته ماشین خیلی خوبی نیست. اگرچه از زیبایی و ظرافت و هماهنگی بیشتری نسبت به مدل قبلی خود برخوردار است ، اما از نظر بسیاری از خریداران داخلی محبوب نیست. البته همه نقص ها را می توان به طراحی قسمت جلویی نسبت داد. در حالی که چراغهای جلو در دو مدل مشکی و خاکستری موجود بود ، شیشه جلو اتومبیل کوچکAvante همه مقایسه ها را شکست. اگر این قسمت از خودرو بعد از جابجایی اول تغییر کند ، مطمئناً نمای آوانته در شرایط بهتری خواهد بود. کلمه محافظه کار به بهترین وجه توصیف ظاهر این خودرو است.
"دسته موتورآوانته"
خودرو برای تحمل وزن جعبه دنده نیز دارای اتصالاتی است که به آن دسته گیربکس یا به قول بعضی ها دسته موتور آوانته نیز گفته می شود.
این پروژه از همه هیجاناتی که به فضای داخلی آن سرایت کرده است. وقتی وارد فضای داخلی آوانته می شوید ، با داشبورد روبرو می شوید که هیچ تفاوتی با خودروهای دهه 90 ندارد. طراحی این داشبورد شبیه به طراحی خانواده پژو 405 است و گرفتن یک عنصر از آن دشوار است ، زیبایی را در آن پیدا کنید. البته باید به فضای باز موجود در خودرو نیز اشاره کرد که در آن به هیچ وجه خفگی نخواهید کرد. در حالی که صندلی های جلو راحتی خوبی را برای مسافران فراهم می کند ، صندلی های عقب با پاهای بزرگ ، شانه ها و یک سر راحت هستند ، این امر به آوانته اجازه می دهد تا حتی در سفرهای طولانی ، به راحتی یک خانواده پنج نفری را در خود جای دهد. در عین حال ، تنه می تواند نیازهای یک خانواده بزرگ را برآورده کند. اما مهمترین چیز ، چه خارجی و چه داخلی ، کیفیت مناسب قطعات مورد استفاده و مونتاژ است.
بنابراین هیچ جا اثری از کیفیت پایین در ساخت و ساز باقی مانده است. تمام کلیدها ، قلم ها و مواد استفاده شده در خودرو بعد از 5 سال هنوز هم بی عیب و نقص کار می کنند. در عین حال ، باید به ارگونومیک کلیدها در داشبورد نیز اشاره کنیم ، که همه آنها دقیقاً همان جایی هستند که باید باشند. اما تجربه رانندگی آوانته این احساس نیست که شما در یک ماشین مدرن قرار دارید و از این نظر باید با اتومبیل های دهه 90 مقایسه شود. در کل ، تنها مورد آوانته عدم هیجان در طراحی بیرونی و داخلی است. جالب اینکه در سالهای اخیر ، هیوندای نه تنها با از بین بردن این ضعف ، کیفیت محصولات خود را بهبود بخشیده است ، بلکه هم اکنون اتومبیل های این شرکت یکی از جالب ترین راه حل های موجود در بازار هستند. ساده اما ارزان! وقتی در اتاق آوانته هستید ، دید خوب و کنترل ماشین قابل قبول است.
"رادیاتور آب آوانته"
دمای پایین هم مناسب کار کردن موترو نیست و این رادیاتو آب آوانته است که وظیفه تعدیل دما و ثابت نگه داشتن آن را بر عهده دارد و کمک می کند موتور در شرایط مناسب کار کند.
ارگونومیک خوب کلید همچنین احتمال منحرف کردن توجه را از جاده هنگام رانندگی این خودرو کاهش می دهد تا بتوانید کلید مورد نظر خود را پیدا کنید. اما وقتی رانندگی می کنید ، با مردی میانسال صحبت کنید که دوست دارد به شما ثابت کند که می تواند به هر طریق کوچکترین را شکست دهد! در حالی که فضای اتاق آوانته با جو ماشینهای قرن بیست و یکم فاصله زیادی ندارد ، این حرکت مدرن و حتی با چند تغییر در هاچ بک i30 است. در دور موتور 6000 دور در دقیقه ، این موتور 2 لیتری قادر به انتقال 137 اسب بخار است. به محور جلو با استفاده از جعبه دنده 5 سرعته دستی (یا 4 سرعته اتوماتیک) ، که به آوانته اجازه می دهد تا 9.1 ثانیه (10.3 ثانیه با گیربکس اتوماتیک) در شرایط عادی کار کند. برو برد 100 کیلومتر در ساعت است در زمان انجام آزمایش ، این تعداد به دلیل عواملی مانند ارتفاع ، کیفیت سوخت ، دمای هوا و غیره به تقریباً 11 ثانیه رسیده است.البته گشتاور خوب 182 نیوتن متر بیش از 4500 دور در دقیقه است ، بنابراین راننده می تواند با اطمینان بیشتر سبقت بگیرد ، مخصوصاً در جاده های بین شهری. در سرعت کم و در ترافیک شهر ، بدنه آوانته ریتم های نرم و ساکت خود را نشان می دهد و در کمتر از 3500 دور در دقیقه صدای موتور کمتر شنیده می شود. اگرچه از نظر عایق صدا و نفوذ صدا به داخل اتاق اشکالاتی وجود دارد ، سیستم تعلیق به خصوص با ضربات غیر منتظره در تهران! راحتی قابل قبولی را برای مسافران فراهم می کند. از لحاظ راحتی ، سیستم تعلیق را می توان بین زانتیا و مگان قرار داد. مورد دیگر جعبه دنده دستی 5 سرعته و کلاچ هیدرولیکی است که از نظر انعطاف پذیری و راحتی کاملاً کار می کند. این کار صاف کلاچ و گیربکس باعث می شود که در ترافیک روزمره وقت خود را راحت تر کنید.
"رادیاتور بخاری آوانته"
با استفاده از یک کمپرسور هوا،تمامی آب و مایع خنک کننده و دوده باقی مانده درهیتر یا رادیاتور بخاری آوانته،به سمت بیرون هدایت می شود.
البته باید به حساسیت پدال ترمز عادت کنید ، زیرا با کمترین فشار واکنش نشان می دهد. در همان زمان ، فرمان هنگام احساس رانندگی احساس بزرگتر و نازک تر از حد معمول می کند و همین امر باعث می شود صاحب آن هنگام استفاده از اثاثه یا لوازم داخلی چرمی راحت تر باشد. همچنین شایان ذکر است که آوانته از نظر مصرف سوخت بسیار دلپذیر نیست! در هنگام سوار شدن ، رایانه به طور متوسط حداقل 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر را نشان داد که در جاده و بزرگراه از نظر اقتصادی نیز اقتصادی تر است.