لوازم یدکی آوانته

لوازم یدکی آوانته . خرید لوازم یدکی آوانته . فروش لوازم یدکی آوانته . قیمت لوازم یدکی آوانته . قطعات آوانته . قیمت لوازم یدکی آوانته

لوازم یدکی آوانته

لوازم یدکی آوانته . خرید لوازم یدکی آوانته . فروش لوازم یدکی آوانته . قیمت لوازم یدکی آوانته . قطعات آوانته . قیمت لوازم یدکی آوانته

ایمنی وظاهر پژو 407

Peugeot 407  یک خودرو بزرگ خانوادگی از تولیدکننده فرانسوی خودرو پژو با دو نوع گیربکس و گیربکس اتوماتیک از سال 2004 تا 2010.
گیربکس 407 دارای حداکثر سرعت 213 کیلومتر در ساعت است و در 9.10 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت شتاب می یابد. اما این خودرو حداکثر سرعت 207 کیلومتر در ساعت را دارد و در 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت شتاب می یابد. هر دو دارای استاندارد یورو 4 هستند ، در حالی که مصرف سوخت اتوماتیک ترکیبی 12 لیتر در 100 کیلومتر و معمولی 11 لیتر است.
هر دو آنها 140 اسب بخار قدرت دارند. هر دو مدل همچنین دارای موتور 2000 سی سی هستند.
تعلیق
نوع خاصی از سیستم تعلیق دو چرخ در چرخ های جلوی این خودرو استفاده می شود. برخی از خودروهای متوسط ​​، مانند هوندا آکورد (از سال 2013) ، مزدا 6 و بسیاری از اتومبیل های مسابقه ، سیستم تعلیق جلو را دارند. این امر باعث شده است چرخ جلو اتومبیل از بسیاری از رقبای خود متمایز شود.
شبکه چندگانه
سیستم الکتریکی و شبکه چندمنظوره Peugeot 407 بسیار شبیه پژو 206 استBSI انتقال انرژی به سایر قسمت ها را کنترل می کند. ماشینBSI با نام کروز رنج ؛ این بدان معنی است که هنگام کار با دستگاه عیب یابی در این وسیله نقلیه ، باید نوع CSرنج در منوی انتخاب نوعBSI انتخاب شود.
شبکه چند منظوره این ماشین از سه شبکه تشکیل شده است که توسطBSI متصل می شوند.
شبکه این خودرو توتال پاور است ، بدین معنی که از شبکه VAN در این ماشین استفاده نمی شود.
سیم های این شبکه در این دستگاه CAN-H و CAN-L نامیده می شوند. این سیم ها همان DATA و DATA BAR در شبکه مولتی پلکس پژو 206 هستند.


ایمنی

پژو 407 دو بار در سال 2004 و 2005 توسط موسسه انرژی اروپا آزمایش شد. در سال 2004 ، نسخه سدان 5 از 5 ستاره برای ایمنی مسافر ، 4 از 5 ستاره برای کودکان و 2 از 4 ستاره در منطقه عابر پیاده دریافت کرد. همچنین در تست پژو 407 کوپه 2005 ، این خودرو توانست امتیازهای به دست آمده از نسخه سدان را تکرار کند.

ظاهر:
ظاهر خودرو در نگاه اول بی نقص به نظر می رسد و به طور کلی ممکن است در جزئیات غیر عادی به نظر برسد ، اما این غیرمعمول بودن پس از چند لحظه به نوآوری در ذهن بیننده تبدیل می شود ، فراموش نکنیم که تمام محصولات پژو در ابتدای معرفی غیر معمول هستند. مورد معاینه قرار گرفتند ، اما آنها به سرعت جای خود را در قلب مردم یافتند و از نظر زیبایی بدن طرفداران بسیاری در کشور ما پیدا کردند. چراغهای جلو به 407 شخصیت خاصی می بخشد و طراحی اولیه ای را به شما می دهد که یادآور سایر محصولات پژو است. ستون جلویی شیب بسیار شیب دار دارد و شیشه جلو بسیار بزرگ است که نمای کلی را به راننده می دهد اما محل ستون کمی وجود ندارد. این طبیعی است در قسمت عقب خودرو با ستونی بسیار کم اما گسترده روبرو شدیم که از نظر سرنشینان عقب و حتی راننده جالب نیست.
ابعاد کلی خودرو: 469 سانتی متر طول ، 181 سانتی متر عرض و 144 سانتی متر طول. اندازه خودرو از آنچه به نظر می رسد کوچکتر است.
اطاعت و سوار شدن:
در این بخش ما به برتری 407 نسبت به رقبا کره ای و ژاپنی نزدیک می شویم. کار و رانندگی در 407 به دلایلی که ما پوشش می دهیم بسیار عالی است. راننده حتی با سرعت بسیار بالا کنترل کامل خودرو را کنترل می کند و بعد از چند دقیقه رانندگی ، هر راننده جرات می کند مانورهای سنگین را انجام دهد. سیستم ESP عالی این خودرو نیز احساس کار خطرناکی را برای خودرو ایجاد می کند ، اما به محض جدی شدن خطر در عرض چند ثانیه ، سیستم با کنترل ترمز جداگانه ، اتومبیل را به مسیر باز می گرداند. ترمزهای ABS همچنین از توزیع نیروی ترمز هوشمند و کمک به ترمز اضطراری برخوردار هستند. کل سیستم ترمز با استفاده از آخرین نسخه کنترلر آلمانی بوش کنترل می شود. خوشبختانه خبرنگاران کاملاً از رانندگی عاری بودند. این به ما امکان آزمایش تحرک خودرو حتی با سرعت 190 و 200 کیلومتر در ساعت را می دهد. در جاده ، چندین بار کنترل اتومبیل را به دلیل عدم اطلاع از جاده از دست دادم و تعلیق عالی و ESP اشتباهاتم را تغییر داد.
تنها مشکلی که در پشت خودرو وجود دارد ، طراحی جلوی بزرگ است که در پارکینگ های کوچک مشکلی ایجاد خواهد کرد. با توجه به فاصله زیاد بین قسمت جلوی خودرو و چرخهای جلو و محل قرارگیری راننده ، درک صحیح از موقعیت جلوی خودرو در هنگام رانندگی روزمره امکان پذیر نیست. مدیریت پژو این موضوع را با طراحی چندین ضربه گیر در جلو شاسی و ایجاد فضای جذب انرژی در جلو مرتبط می داند که با بهبود آیرودینامیک و ایمنی قابل توجیه است. این مدل ضریب نامه 0.29 را دارد که یک شاخص بسیار خوب است. از سنسورهای پارکینگ به عنوان استاندارد برای کنترل جلوی خودرو استفاده می شود.
پژو 407 یک سدان خانوادگی فرانسوی است که در سال 2003 به عنوان جایگزینی برای پژو 406 معرفی شد. این 407 تا سال 2010 در خط تولید پژو بود و در سال 2008 وارد بازار ایران شد. به دلیل محبوبیت کم در ایران و قطع تولید در فرانسه ، شرکت ایران خودرو که مسئولیت تحویل آن را بر عهده داشت ، پژو 407 را از سبد محصولات خود خارج کرد.
پژو 407 در نسخه های سدان ، کوپه و واگن در بازارهای جهانی تولید می شد و فقط مدل سدان وارد کشور ما می شود. پژو 407 مورد استقبال ضعیف خریداران ایرانی قرار گرفت و همان سرنوشتی با سیتروئن C5 متحمل شد.
پژو 407 یک اتومبیل خانوادگی است که در سال 2003 در رویدادی در پاریس ارائه شد و پژو تا سال 2010 در تولید باقی ماند. پژو 407 در واقع جانشین پژو 406 ، یکی از موفق ترین اتومبیل های تاریخ پژو بود.

نسخه RS از هاچ بک فرانسوی رنو مگان

نسخه RS از هاچ بک فرانسوی نسل چهارم از رنو مگان نشان می دهد لذت رانندگی خالص با هدف توسعه سیستم فرمان بدون نیاز به نیروی زیادی نشان می دهد.
اولین نسل رنو مگان در سال 1995 به عنوان جایگزینی برای Renault معرفی شد. 19 مگان در نسل های مختلف در مدل های مختلف دریچه ها ، سدان ها ، کوپه ها ، تمساح ها و مگن های ایستگاه تولید شده است. مگان نسل چهارم در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2015 رونمایی شد. مگان جدید از یک پلتفرم مشترکCMF-CD از رنو و نیسان استفاده می کند.
مگان همچنین از سال 2004 در نسل بعدی قدرتمند رنو اسپرت یا RS موجود است. تیم مهندسان مسابقه رنو ، نسخه RS را به یکی از جذاب ترین و بهترین هاچ بک های موجود در بازار ، بهبود بخشیدن به انتقال ، تعلیق و سایر اجزای مگان تبدیل می کند. نسل جدید مگان همچنین از فرمول عادی رنو برای حفظ شهرت مگان قبلی RS استفاده کرد.
طراحی بدن و ظاهر؛ از عضویت در باشگاه هاچبک انقلابی خودداری کنید
دیدن رنگهای زرد و نارنجی یک ماشین 276 اسب بخار بسیار جالب است. با آرم RS. با نگاهی گذرا به طراحی رقبای اصلی مانند فورد فوکوس RS ، هوندا سیویس تایپ R و حتی آئودی RS3 قدرتمند ، مگان جدید RS کمی متمدن تر است. البته مواردی از قبیل شیشه جلو اتومبیل بزرگ ، دریچه های هوا ، چرخ های بزرگ ، اسپلیتر عقب و سپر عقب در مرکز سپر عقب نوید یک اتومبیل قدرتمند و جذاب را می دهد.
در داخل ، همچنین منطقی نیست که پتانسیل عظیم این هاچ بک فرانسه را فاش کنیم. چند نشان RS ، برش فیبر کربن و صندلی های ورزشی تنها مواردی هستند که می توانند کار مگان RS را انجام دهند. اگر به دنبال یک هاچ بک جذاب و قدرتمند با ظاهری عجیب و شگفت انگیز نیستید ، مگان جدید RS با طراحی آشنا و راحت خود مطابق انتظارات خواهد بود.دلیل اصلی عدم طراحی و ظاهری که هدف اصلی آن جلب توجه همه (صرف نظر از رنگ بدنه) است ، با نیازهای روشن مسئولان رنو و رنو اسپرت خلاصه می شود. هدف اصلی طراحی رنو مگان RS ایجاد یک هاچ بک برای مصارف خانوادگی برای مصارف روزمره و البته ایجاد یک هاچ بک قدرتمند و جذاب بود.

نتیجه کاملاً موفق استRenaultMeganeRS جدید یک هاچ بک هر روز جذاب و قدرتمند است که به گفته برخی کارشناسان معادل سیویس تایپ R است.
طراحی داخلی و داخلی؛ سکوت قبل از طوفان
سالن و فضای داخلی بسیار جادار است؛ با بزرگتر شدن هچ بک های مدرن هر مگان RS فضای صندلی بیشتری را از آنچه انتظار می رود در صندلی های جلو و عقب داشته باشد. از طرف دیگر فضای بارگذاری این هاچ بک فرانسوی بسیار محدود است. اگرچه سیستم سرگرمی مجهز به دو درگاه USB است ، اما در واقع جایی برای قرار دادن فبلت در هنگام شارژ وجود ندارد. در نزدیکی راننده فقط یک بطری کوچک آب معدنی وجود دارد. برای حمل تجهیزات بیشتر ممکن است لازم باشد شما از فیت فوت اولد  مسافر کنار راننده استفاده کنید. تیم مهندسی رنو هیچ مشکلی در نصب صندلی های مسابقه در مگان RS ندارد و دلیل صندلی های ورزشی ، هوش تیم طراحی رنو اسپرت است؛ صندلی های ورزشی راحت مگان از راننده در گوشه های محکم محافظت می کند.

سیستم سرگرمی از حساسیت و پاسخگویی خوبی برخوردار است که البته در مورد محصولات آلمانی از نظر ظاهری و زیبایی چیزی نمی گوید. یکی از جذاب ترین ویژگی های نمایشگر انفورمنت مگان RS نمایش اطلاعات فنی از قبیل منحنی های قدرت و گشتاور ، زاویه فرمان ، زمان ضبط آهنگ و تعداد و شکل های مختلفی است که طرفداران دنیای فناوری عاشق آن خواهند شد. یکی دیگر از ویژگی های جالب نسل جدید مگان RS ، امکان ثبت ترافیک با استفاده از دوربین گوشی های هوشمند یا اکشن کامرا و بارگذاری آن در شبکه های اجتماعی است.

نیروهای حرکتی و فنی؛ دو تیپ ساکت
مگان جدید RS در نسخه های اسپرتو کاپ در دسترس خواهد بود. هر دو مگان RS اسپرت و کاپ مجهز به یک موتور 4.8 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ظرفیت 276 اسب بخار هستند. و گشتاور 390 نیوتن متر Sport برای استفاده روزمره طراحی شده است و بنابراین ، برخلاف نسخه Cup ، تعلیق نرم تری دارد. علاوه بر این ، نسخه جام همراه با دیفرانسیل لغزش محدود است. تیم مهندسی رنو اسپرت با در نظر گرفتن اهداف خرید مشتری ، دو دوچرخه ورزشی را با یک سوار روانتر و یک فنجان با سواری سخت تر تولید می کند. هر دو تیم مجهز به حالتهای نرم رانندگی هوشمند پرسو هستند که با استفاده از صفحه نمایش بزرگ مرکزی به راحتی قابل تغییر هستند.
کیفیت سواری و گیربکس؛ هاچ بک متمدن
رانندگی با مگان RS حداقل در جاده های خشن می تواند آزار دهنده باشد ، اما به راحتی مانند فورد فوکوس RS یا هیوندا i30 N پرفورمنس راحت نیست. با این وجود ، شما نباید انتظار داشته باشید که یک سواری با کیفیت از رولز رویس در هاچ بک قدرتمند داشته باشید.
هر دو اسپرت و کاپ با جعبه دنده 6 سرعته دستی و گیربکس 6 سرعته دو سرعته در دسترس هستند و برای رسیدن به 100 کیلومتر در ساعت 5.8 ثانیه طول می کشد. حداکثر سرعت مگان RS با گیربکس دستی و کلاچ دوتایی به ترتیب تقریبی 255 و 250 کیلومتر در ساعت است. مگان RS با 5 سال گذشته بسیار متفاوت است. سرعت تعویض و پاسخ به آن بسیار لذت بخش است؛ تنها مشکل این گیربکس موقعیت پدال شیفت و فاصله اشتباه بین انگشتان دست است که به جای فرمان به ستون فرمان متصل شده اند. از طرف دیگر سیستم دو کلاچ یک دکوراسیون واقعی است. با رفتن به صفحه و فشار دادن پدال به سمت چپ ، RS فقط یک قدم نمی افتد. در عوض ، او بهترین مسابقه را بین چرخ دنده و گشتاور انتخاب می کند تا هنگام خروج از پیچ ، گشتاور کافی برای تسریع وجود داشته باشد.
تست های رانندگی ، فرمان و جاده خط و علامت گذاری برای نوع سیویس R
به دلیل حالتهای مختلف رانندگی ، مگان RS رفتار متفاوتی دارد: در حالت نرم ، سواری راحت و بدون شلوغی است. در حالت اسپرت ، صدای این هاچ بک فرانسوی افزایش یافته و در حالت مسابقه با سیستم کنترل کشش غیرفعال ، همه چیز در اختیار راننده باقی مانده است. تفاوت عملکرد مگان RS در هر حالت رانندگی بسیار زیاد است. احتمالاً بیشتر رانندگان ترجیح می دهند در حالت مسابقه رانندگی کنند. اما براساس آزمایشات مختلف ، متخصصان حالت رانندگی را برای رانندگی خارج از جاده توصیه می کنند.
رنو مگان RS لذت رانندگی بدون رانندگی تمام اتومبیل و قدرت بیش از حد برخی هاچ بک های مدرن پیشرانه جلو اتومبیل را ارائه می دهد.
اما برای اولین بار مگان مجهز به سیستم کنترل چرخ عقب رنو 4کانترول است که مجهز به سیستم فرمان تمام چرخ خواهد بود. در سرعت های زیر 60 کیلومتر در ساعت (هنگام رانندگی زیر 100 کیلومتر در ساعت) ، چرخ های جلو با زاویه ای به محور جلو کمی چرخانده می شوند. اما در سرعت های بالاتر چرخ های جلو در همان جهت محور جلو می چرخند.
نتیجه این سیستم ظاهراً ساده ، غیرمعمول است. کنترل های مگان RS بسیار دقیق و راحت هستند. مگان RS جدید تقریباً بدون احتساب سنگین وزن ، هاچ بک های تمام چرخ را ارائه می دهد. در ورودی پروانه ضربه ای ضعیف احساس می شود که مانند پورشه 911 به سرعت از بین می رود و ماشین با سرعت کامل از پروانه خارج می شود. عملکرد مگان RS واقعاً شگفت انگیز است؛ این پردازش بدون شک نقش مهمی در رانندگی در طول بزرگراه ایفا می کند. سرعت بی عیب و نقص ، سرعت زیاد و اضافه کار دشوار مگان RS ترمزهای برند برمبو هستند.

بخش مهمی از جذابیت هاچ بک های مدرن ، نوت اگزوز است. اگرچه بیشتر هاچ بک های موجود در بازار به سیستم های صوتی مصنوعی روی آورده اند ، اما مگان RS نیز مانند آلپین A110 جدید ، از صدای طبیعی راضی است. RS صدای بسیار جالبی ایجاد نمی کند. اما عصبانیت وی نسبت به تعویض دنده ها و کیفیت صدای طبیعی در کلیه حالت های رانندگی ، هواداران هاچ بک های جامد را کاملاً راضی می کند. تمام جنبه های مثبت قدرت فنی و فرمان مگان RS در نوع فنجان و حرکت در امتداد بزرگراه دو برابر شده است.
اخرین حرف
رنو مگان RS همواره یکی از گزینه های اصلی برای دوستداران هاچ بک های جذاب بوده است. در حال حاضر ، هوندا سیویس تایپ R پادشاه نوربورگیرینگ در این کلاس از اتومبیل ها است ، اما با گزینه نسخه تروفی R یک جنگ سخت بین هچبک های ژاپنی و فرانسه وجود خواهد داشت. بعید نیست مگان هاچ بک دوباره به سلطنت خود در گرین هیل بازگردد. یکی از مهمترین مواردی که باید این روزها در مورد هاچ بک های قدرتمند به یاد بیاورید ، مقایسه موتور تمام چرخ و محور جلو است. برای لذت بردن از سواری به هاچ بک نیازی به همه قدرت ندارید. هوندا سیویس تایپ R و اکنون مگان RS بهترین نمونه هاچبک های موفقیت آمیز درایوهای چرخ جلو هستند.

وارد شدن خودرو هیوندا آوانته به کشور

آوانته وارد کشور ما شد که بازار خودرو دچار بحران جدی مسکن شد. ظهور اتومبیل های جدید سلیقه خریداران داخلی را تغییر داده و این خریداران فرصت بیشتری برای خرید خودرو با هزینه داشتند. برای فروش بهتر ، آوانته مجبور شد با خودروهایی مانند سیتروئن زانتیا ، رنو مگان ، پروتون جن 2 ، تویوتا کرولا و مزدا 323 به رقابت بپردازد. می توانست این محصول ساده هیوندای را تحمل کند. بنابراین ، آوانته که به موفقیت فروش خوشبین بود ، در آغاز حضورش می خواست توجه را به خود جلب کند ، اما طراحی کسل کننده به تدریج آن را به یک محصول تنهایی در بازار داخلی تبدیل کرد که مورد توجه مصرف کنندگان داخلی قرار گرفت. شاید مهمترین عامل عدم موفقیت این خودرو در بازار خودروی کشورمان این طراحی باشد که دور از هیجان نیست. اما با گذشت سالها ، آوانته با سهولت رانندگی و قطعات پایین سعی در شانس خود در بازار کک تست کردAvante که این هفته آزمایش کردیم ، با طول عمر 5 ساله و عملکرد 98000 کیلومتر ، ماده مرجع خوبی برای تحقیقات بیشتر در مورد این خودرو است. در نگاه اول ، آوانته ماشین خیلی خوبی نیست. اگرچه از زیبایی و ظرافت و هماهنگی بیشتری نسبت به مدل قبلی خود برخوردار است ، اما از نظر بسیاری از خریداران داخلی محبوب نیست. البته همه نقص ها را می توان به طراحی قسمت جلویی نسبت داد. در حالی که چراغهای جلو در دو مدل مشکی و خاکستری موجود بود ، شیشه جلو اتومبیل کوچکAvante همه مقایسه ها را شکست. اگر این قسمت از خودرو بعد از جابجایی اول تغییر کند ، مطمئناً نمای آوانته در شرایط بهتری خواهد بود. کلمه محافظه کار به بهترین وجه توصیف ظاهر این خودرو است.

"دسته موتورآوانته"

خودرو برای تحمل وزن جعبه دنده نیز دارای اتصالاتی است که به آن دسته گیربکس یا به قول بعضی ها دسته موتور آوانته نیز گفته می شود.

این پروژه از همه هیجاناتی که به فضای داخلی آن سرایت کرده است. وقتی وارد فضای داخلی آوانته می شوید ، با داشبورد روبرو می شوید که هیچ تفاوتی با خودروهای دهه 90 ندارد. طراحی این داشبورد شبیه به طراحی خانواده پژو 405 است و گرفتن یک عنصر از آن دشوار است ، زیبایی را در آن پیدا کنید. البته باید به فضای باز موجود در خودرو نیز اشاره کرد که در آن به هیچ وجه خفگی نخواهید کرد. در حالی که صندلی های جلو راحتی خوبی را برای مسافران فراهم می کند ، صندلی های عقب با پاهای بزرگ ، شانه ها و یک سر راحت هستند ، این امر به آوانته اجازه می دهد تا حتی در سفرهای طولانی ، به راحتی یک خانواده پنج نفری را در خود جای دهد. در عین حال ، تنه می تواند نیازهای یک خانواده بزرگ را برآورده کند. اما مهمترین چیز ، چه خارجی و چه داخلی ، کیفیت مناسب قطعات مورد استفاده و مونتاژ است.

بنابراین هیچ جا اثری از کیفیت پایین در ساخت و ساز باقی مانده است. تمام کلیدها ، قلم ها و مواد استفاده شده در خودرو بعد از 5 سال هنوز هم بی عیب و نقص کار می کنند. در عین حال ، باید به ارگونومیک کلیدها در داشبورد نیز اشاره کنیم ، که همه آنها دقیقاً همان جایی هستند که باید باشند. اما تجربه رانندگی آوانته این احساس نیست که شما در یک ماشین مدرن قرار دارید و از این نظر باید با اتومبیل های دهه 90 مقایسه شود. در کل ، تنها مورد آوانته عدم هیجان در طراحی بیرونی و داخلی است. جالب اینکه در سالهای اخیر ، هیوندای نه تنها با از بین بردن این ضعف ، کیفیت محصولات خود را بهبود بخشیده است ، بلکه هم اکنون اتومبیل های این شرکت یکی از جالب ترین راه حل های موجود در بازار هستند. ساده اما ارزان! وقتی در اتاق آوانته هستید ، دید خوب و کنترل ماشین قابل قبول است.

"رادیاتور آب آوانته"

دمای پایین هم مناسب کار کردن موترو نیست و این رادیاتو آب آوانته است که وظیفه تعدیل دما و ثابت نگه داشتن آن را بر عهده دارد و کمک می کند موتور در شرایط مناسب کار کند.

ارگونومیک خوب کلید همچنین احتمال منحرف کردن توجه را از جاده هنگام رانندگی این خودرو کاهش می دهد تا بتوانید کلید مورد نظر خود را پیدا کنید. اما وقتی رانندگی می کنید ، با مردی میانسال صحبت کنید که دوست دارد به شما ثابت کند که می تواند به هر طریق کوچکترین را شکست دهد! در حالی که فضای اتاق آوانته با جو ماشینهای قرن بیست و یکم فاصله زیادی ندارد ، این حرکت مدرن و حتی با چند تغییر در هاچ بک i30 است. در دور موتور 6000 دور در دقیقه ، این موتور 2 لیتری قادر به انتقال 137 اسب بخار است. به محور جلو با استفاده از جعبه دنده 5 سرعته دستی (یا 4 سرعته اتوماتیک) ، که به آوانته اجازه می دهد تا 9.1 ثانیه (10.3 ثانیه با گیربکس اتوماتیک) در شرایط عادی کار کند. برو برد 100 کیلومتر در ساعت است در زمان انجام آزمایش ، این تعداد به دلیل عواملی مانند ارتفاع ، کیفیت سوخت ، دمای هوا و غیره به تقریباً 11 ثانیه رسیده است.البته گشتاور خوب 182 نیوتن متر بیش از 4500 دور در دقیقه است ، بنابراین راننده می تواند با اطمینان بیشتر سبقت بگیرد ، مخصوصاً در جاده های بین شهری. در سرعت کم و در ترافیک شهر ، بدنه آوانته ریتم های نرم و ساکت خود را نشان می دهد و در کمتر از 3500 دور در دقیقه صدای موتور کمتر شنیده می شود. اگرچه از نظر عایق صدا و نفوذ صدا به داخل اتاق اشکالاتی وجود دارد ، سیستم تعلیق به خصوص با ضربات غیر منتظره در تهران! راحتی قابل قبولی را برای مسافران فراهم می کند. از لحاظ راحتی ، سیستم تعلیق را می توان بین زانتیا و مگان قرار داد. مورد دیگر جعبه دنده دستی 5 سرعته و کلاچ هیدرولیکی است که از نظر انعطاف پذیری و راحتی کاملاً کار می کند. این کار صاف کلاچ و گیربکس باعث می شود که در ترافیک روزمره وقت خود را راحت تر کنید.

"رادیاتور بخاری آوانته"

با استفاده از یک کمپرسور هوا،تمامی آب و مایع خنک کننده و دوده باقی مانده درهیتر یا رادیاتور بخاری آوانته،به سمت بیرون هدایت می شود.

البته باید به حساسیت پدال ترمز عادت کنید ، زیرا با کمترین فشار واکنش نشان می دهد. در همان زمان ، فرمان هنگام احساس رانندگی احساس بزرگتر و نازک تر از حد معمول می کند و همین امر باعث می شود صاحب آن هنگام استفاده از اثاثه یا لوازم داخلی چرمی راحت تر باشد. همچنین شایان ذکر است که آوانته از نظر مصرف سوخت بسیار دلپذیر نیست! در هنگام سوار شدن ، رایانه به طور متوسط ​​حداقل 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر را نشان داد که در جاده و بزرگراه از نظر اقتصادی نیز اقتصادی تر است.

طراحی خودرو هیوندا ورنا و کیا ریو

دوقلوها همیشه مشترکات زیادی دارند. در صنعت خودرو با صرفه جویی در شرکت ها از توسعه و تولید محصولات خود می توانیم بسیاری از دوقلوهای خودرو را مشاهده کنیم که شاید دقیقاً شبیه به دوقلوهای یکسان انسانی نباشند ، اما با وجود ظاهر متفاوت آنها ، فضای داخلی یکسانی دارند.

هیوندای و کیا برخی از خودروسازانی هستند که به ساخت خودروهای دوگانه عادت دارند. اگرچه هر یک از دو خودروساز کره‌ای محصولات منحصر به فرد خود را دارند ، اما معمولاً تعداد محصولات دوقلوهای آنها بیشتر است. یک سکوی مشترک بین هیوندای و کیا ، سکوی آنهاست که در هیوندای قبل از اکسنت (همان Verna) و از کیا به ریو خاتمه می یابد. در بازار کشور ما آنها هر از گاهی با یکدیگر برخورد می کنند. یکی از دوره هایی که این دوقلوهای کره ای در ایران با یکدیگر به رقابت پرداختند سال های تولید ریو در سایپ و ورنا در کرمان موتور بود. در حالی که ورنا به دلیل ویژگی های بیشتر قیمت بالاتری داشت و آنها به سختی می توانستند با ریو رقابت کنند ، اما اکنون بعد از قطع تولید و در بازار ثانویه اختلاف کمی بین این دو وجود دارد. او می خورد با این حال ، ورنا هنوز دست بالاتری دارد.

طراحی بیرونی
با وجود شباهت این سکو ، هرکدام از سبک طراحی متفاوتی استفاده کردند. در طراحی ورنا ، ما با یک ماشین خانوادگی بسیار معمولی سر و کار داریم. اثری از جذابیت وجود ندارد. اما ریو می خواهد کمی متفاوت به نظر برسد. طراحی ریو ممکن است برای جوانان نیز جذاب باشد. در نمای جلویی ، ورنا چهره ای آرام و دوستانه با چراغ های تقریباً دور ، یک جلو پنجره مشکی ساده با یک مشبک سیاه و یک سپر بسیار معمولی با دو پروژکتور گرد نشان می دهد. چهره ای که هرگز نمی تواند اغوا کننده باشد.
بر خلاف عزت و آرامش Verna ، ریو دوست دارد بی ادبانه به او نگاه کند. بسیاری فکر می کنند در دهه 1990 کیا چهره ریو را با هوندا سیویس کپی کرد. شباهت به هوندا در طراحی چراغهای جلو و شیشه جلو اتومبیل منعکس شده است. گرافیک های کریستالی چراغهای جلو ریو در آن سال ها از بسیاری از همکاران ایرانی وی زیباتر بود. شیشه جلوی ریو از ورنا کوچکتر است. متأسفانه ، مدل های سوپاپ سایپا دارای چراغ های مه شکن جلوی مملو از پلاستیکی هستند. خطوط روی کاپوت ریو نسبت به ورنا جذاب تر به نظر می رسند.


نمای جانبی ، ورنا یک سدان کلاسیک با یک قاب سنتی است. طراحی درها ، گلگیرها و آینه ها سن خودرو را به ما یادآوری می کند و لحظات خاصی را در بر ندارد. درپوش 14.0 اینچی ورنا نیز ساده است. وضعیت مشابهی در ریو. البته سبک دکوراسیون پنجره کمی اسپرت به نظر می رسد. آینه ها و دستگیره های درب به رنگ مشکی براق است. طراحان ریو تصمیم گرفتند تخلیه پلاستیکی را به طور کامل از درها خارج کنند. فرش های ریو بیشتر شبیه رینگ های آلومینیومی هستند.

در پس زمینه ، ورنا هنوز هم حوصله به نظر می رسد. گرافیک چراغهای عمودی شاید تنها زیبایی این بخش باشد. اما منزجر کننده ترین عنصر در عقب ورنا ، یک چراغ مه شکن مستطیل است که به صورت متقارن فقط در یک طرف سپر نصب می شود!
ریو هنگام توسعه کمر نیز وننا را شکست می دهد. چراغهای جلو بزرگ ریو هندسه جالبی دارد. لبه محدب درب بوت نیز باعث جذابیت بیشتر چهره صورت می شود. علاوه بر این ، بر خلاف ورنا ، چراغ های مه شکن عقب ریو از دو طرف طراحی شده و کاملاً متقارن هستند!

طراحی کابین
در طراحی داخلی ، ورنا و ریو مانند یک سیب خرد شده به دو شکل به نظر می رسند! در حقیقت ، طراحان هیوندای و کیا در کابین تلاش زیادی نکردند تا بین این دو محصول تفاوت قائل شوند. به همین دلیل ، شکل کلی داشبورد و داخلی بسیار شبیه است. دمپرهای تهویه در هر دو اتومبیل مستطیل شکل هستند. البته بالهای جانبی عمودی هستند. در بالای هر دو کنسول یک ساعت دیجیتالی کوچک قرار دارد که به سرعت غرور را به ما یادآوری می کند! محل دکمه ها روی کنسول در هر دو حالت یکسان است. مزیت ریو در مقایسه با ورنا در این منطقه البته قاب بزرگ نمایشگر سیستم صوتی است که به صاحب خودرو امکان نصب مانیتور پارچه را می دهد.
طراحی چراغهای جلو در هر دو خودرو ارگونومیک و زیبا است. صفحه فرمان در ورن و ریو ظاهری قدیمی دارد. تفاوت اصلی بین دو کابین در طراحی داشبورد برای مسافر است. جایی که فضای ورنا با کیسه های هوایی دانشجویی پر شده است و در ریو هیچ نشانه ای از کیسه های هوا برای راننده یا دانش آموز مشاهده نمی شود. در عوض ، طراحان کیا رابط کاربری را به یک بلوک کوچک تبدیل کردند که بعنوان بلوک دوم در نوار ابزار عمل می کند. در هر دو قسمت مساوی در هر دو اتومبیل ، آمپلی فایر عقب روی صفحه نمایش داده می شود که عملاً بین ریو و ورنا ترکیب نمی شوند! حتی اکنون ، این صفحه اجرا به میراث چیبا و ساینا تبدیل شده است!
رفاه و امنیت
این بند مهمترین نقطه عطف ورنا در ریو است. جایی که هیوندای دست بالایی دارد. ناگفته نماند که اگر سایپا برای نصب در ایران مدلی را با نوع کامل ریو انتخاب کند ، هر دو خودرو از نظر گزینه ها در یک سطح قرار می گیرند. با این وجود از ویژگی های مشترک در ورنا و ریو می توان به چراغ مه مه ، تهویه مطبوع دستی ، شیشه جلو برقی برای همه درها ، تنظیم دستی صندلی و صندلی مسافر و تنظیم چراغ جلو اشاره کرد.
اما ورنا در مقایسه با ریو گزینه های راحتی و ایمنی دیگری دارد. چراغ های مه شکن جلو ، صندلی های عقب تاشو ، آینه های قابل تنظیم برقی ، 2 کیسه هوا و ترمز ABS مهمترین مزیت ورنا نسبت به ریو هستند.
تجربه رانندگی
هیوندای ورنا توسط کرمان موتور با دو نوع موتور و گیربکس تولید می شود. موتورهای 1500 و 1600 سی سی. جعبه دنده دستی پنج سرعته دستی و گیربکس اتوماتیک چهار سرعته را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که ورنا 1600 هم به صورت دستی و هم با گیربکس اتوماتیک عرضه می شد. اما نسخه 1500 فقط با گیربکس دستی 5 سرعته دستی در دسترس بود. در مقایسه با ریو ، نسخه 1500 اینچی مناسب ترین نسخه ورنا است. زیرا ریو نیز از سیستم پیشرانه مشابهی استفاده می کند. با این وجود به دلیل برخی اختلافات در چیدمان این دو موتور ، موتور ورنا دارای 1.5 لیتر ، 91 اسب بخار است. و 129 نیوتن متر گشتاور. در حالی که همان موتورهای موجود در ریو 97 اسب بخار قدرت دارند. و 138 نیوتن متر گشتاور. این به این دلیل است که موتور وننا 4 سوپاپ کمتر از موتور ریو دارد! از نظر شتاب اولیه ، هر دو خودرو از نظر ظاهری خوب و قدرت مانور دارند. به نظر می رسد چندین اسب بخار قدرتمند ریو در دنده اول اهمیت چندانی نداشت.
اما با شتاب ثانویه ، به دلیل سهولت نسبت دنده ، شاهد کاهش قدرت و کاهش آن هستیم. فرمان هیدرولیک ریو کمی سفت به نظر می رسد. ترمزهای هر دو خودرو فقط به صورت دیسک موجود در چرخ های جلو است. با این حال ، ترمز ورنا و ریو ممکن است شما را راضی کند. البته ترمز در ورن به لطف سیستم ترمز ضد قفل (ABS) کمی بهتر است. با توجه به شباهت این سکو ، سفر دو خودرو از کیفیت نسبتاً مشابهی برخوردار است. هر دو نرم و بی ضرر هستند و برای مصارف خانوادگی طراحی شده اند. البته ممکن است نرمی آن ها برای خانواده های ایرانی عادت به سمند و پژو چندان قابل توجه نباشد. از نظر پایداری و برگزاری جاده ، ریو و ورنا به طور متوسط ​​عمل می کنند. این دو سیستم از سیستم کنترل پایداری برخوردار نیستند و شما باید هنگام رانندگی به آنها توجه ویژه ای داشته باشید. علاوه بر این ، این دستگاه های سبک وزن هستند ، بنابراین نمی توانید روی چسبندگی آنها حساب کنید!

نسل پنجم آئودی A6

سدان لوکس نسل پنجم آئودی A6 علاوه بر امکانات مدرن که از محصولات بیامو و مرسدس بنز فراتر رفته ، دارای هندلینگ عالی ، کیفیت ساخت عالی و همچنین سواری راحت است.
محصولات پرفروش آئودی مانند Q5 و Q7 به عنوان شاسی و کراس اوور طبقه بندی می شوند. بسیاری از مارک های خودرویی شاسی ها را با مدل های چرخدار بلند جایگزین می کنند ، اما آئودی گفت که با معرفی نسل جدیدی از سدان های لوکس A6 در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 هنوز به دنبال این سدان هستند. ما آخرین نسل سدان لوکس آئودی A6 را ارائه می دهیم و به ویژگی های آن نگاهی می اندازیم.
اولین نسل از سدان لوکس آئودی A6 در سال 1994 به عنوان جایگزینی برای Audi 100 معرفی شد. در حقیقت ، آئودی 100 در سال 1994 مرمت شد و A6 نامیده شد ، بنابراین مدل 2019 را نسل هشتم می نامند. اولین نسل A6 با نام رمزگذاری شده C4 ، در سال 1997 در انواع مختلف با موتورهای 4 ، 5 و 6 سیلندر و همچنین موتور دیفرانسیل آئودی کواترو 1997 تولید شد.وی نسل دوم A6 براساس پلت فرم فولکس واگن C5 است. از سال 1997 تا 2004 با BMW 5 سایرس و مرسدس -بنز  E-کلاس طراحی شده است. نسل دوم A6؛ در مقایسه با نسل اول ، پیشرفتهای چشمگیری در کیفیت ساخت و مشخصات فنی داشته و بسیاری از کارشناسان خودرو او را تحسین کرده اند. نسل دوم آئودی A6 نیز در مدلهای قدرتمند S6 و RS6 با موتور V8 4.2 لیتری موجود بود.
از سال 2004 تا 2011 خط تولید نسل سوم A6 از آئودی برای مدلهای مختلف با درایوهای مختلف متفاوت بود. در نسل سوم ، A6 پیشرفت قابل توجهی در راحتی و تجهیزات مدرن نشان داد. سدان لوکس A6 2005 پس از رقابت با پورشه 911 و ولوو S40 بهترین خودروی سال بود.
نسل چهارم A6 در سال 2011 با طراحی جذاب تر معرفی شد و A6 بیشتر از پرچمداران آئودی A8 الهام گرفته شد. علاوه بر فضای داخلی ، سیستم عامل و نیروی محرکه A6 با A7 به اشتراک گذاشته شد. A6 طراحی تهاجمی تری نسبت به A7 و A8 به خصوص در قسمت جلویی داشت.
نسل چهارم Audi A6 در سال 2015 به روز شد و اولین مدل هیبریدی این سری فقط در سال 2012 عرضه شد. در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال 2018 ، سرانجام از نسل پنجم سدان لوکس و اندازه متوسط ​​آئودی A6 رونمایی شد. A6 جدید به زودی مبتنی بر شهرت رانندگی راحت در چشم اروپایی ها ، رانندگی اسپرت در چشم آمریکایی ها و رانندگی لوکس در چینی ها خواهد بود. با کمک برادر بزرگترش A8 ، آئودی A6 جدید با سدان و هموطنان لوکس خود از جمله مرسدس بنز E کلاس و BMW 5 سری رقابت خواهد کرد.

طراحی بدنه و نمای بیرونی؛ شخصی که با تغییرات جزئی آشنا است
بررسی دقیق طراحی بدنه و نمای بیرونی A6 نسل چهارم نشان می دهد که نسل جدید این سدان کمترین تغییر را در این منطقه داشته است. شیشه جلو اتومبیل A6 جدید بسیار وسیعتر از A7 است و به طور معمول بینی ماشین به زمین نزدیک تر است. تغییرات در A6 جدید اندک است و شاید تنها تفاوت معنی داری بین نسل پنجم و مدل قبلی ، نوار کرومی صاف بین چراغ های عقب باشد. این تغییر کوچک آشکارا از اهمیت بالایی برخوردار است و A6 گسترده تر از قسمت عقب به نظر می رسد.
طراحی داخلی و داخلی؛ هتل پنج ستاره آئودی
هنگامی که درهای جدید A6 را باز می کنید ، با چهار سیستم خنک کننده و ماساژ متفاوت مجذوب طراحی کابین آرام و صندلی های مجلل خواهید شد. فضای داخلی A6 جدید حداقل در نسخه بازار اروپا بسیار دلپذیر است و دارای اثاثه یا لوازم داخلی چرمی کامل ، تر و تمیز چوب ، یک یونیزر ، یک سقف پانوراما ، یک فضای صندلی جادار و نورپردازی جذاب است. مسلماً ، طراحی داخلی زیبای محصولات آلمانی مدیون رقابت شدید مهندسان مرسدس ، بی ام و و آئودی است. در تمام قسمت های کابین A6 ، کیفیت مواد قابل توجه است. در داخل A8 ، A6 پیشرفت قابل توجهی داشته است. طراحی داخلی A6 مدرن تر است که البته تفاوت آن با طراحی سنتی 5 سری بیامو است.
مشخصات موتور ، موتور و فنی؛ توربوشارژر به جای سوپرشارژر
آئودی A6 جدید با سه موتور 6 سیلندر V شکل 3 لیتری توربو و دو موتور دیزل با قدرت متفاوت عرضه خواهد شد. برخلاف نسل چهارم که سوپر شارژر بود ، مهندسان آئودی از یک توربوشارژر در A6 جدید استفاده می کنند. براساس بیانیه رسمی مدیریت ارشد آئودی ، A6 جدید در حدود 5.1 ثانیه با موتور بنزینی V6 با قدرت 340 اسب بخار به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. و گشتاور 500 نیوتن متر
هر سه نوع مختلف از موتورهای 3 لیتری با سیستم قدرت 48 ولت به طور استاندارد عرضه می شوند. از گیربکس 7 سرعته 7 سرعته S-ترونایس  در مدل های بنزینی استفاده می شود و از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک در مدل های دیزل استفاده می شود. پس از رونمایی از اولین مدل های نسل جدید A6 ، مدل های بنزینی و دیزلی با موتور 4 لیتری 4 سیلندر 2 لیتری نیز وارد بازار خواهند شد. شایعه شده است که این یک مدل هیبریدی یا یک پلاگین هیبریدی است ، اما A6 نسل پنجم تمام الکتریکی A6 رسما رد می شود. علاوه بر نیروگاه جدید ، سیستم های تعلیق ورزشی و پنوماتیک ظاهر می شوند. حالت های رانندگی آئودی A6 جدید شامل مصرف کم ، نرم ، اتوماتیک ، پویا و فردی است که باعث تغییر تنظیمات فرمان ، کمک فنر و گیربکس در هر حالت می شود. سیستم تمام چرخ محرک آئودی و سیستم کنترل محور عقب عملکرد و چابکی A6 در چرخش جادویی را نشان می دهد.
وسایل و ابزارهای مدرن؛ دنیای دیجیتال آئودی
A6 جدید دارای 38 سیستم ایمنی و کمک است که رانندگی در معابر و جاده های شهری را در حد امکان راحت می کند. به لطف وجود سنسورهای مختلف ، دوربین های 360 درجه و رادارهای A6 ، به طور خودکار محیط را رصد و نظارت می کند تا با رعایت شرایط جاده یا فضاهای پارکینگ ، ایمنی کاملی برای راننده برقرار شود. پشت فرمان آئودی A6 جدید ، سه نمایشگر بزرگ با کیفیت بالا (از انواع مختلف) مشاهده خواهید کرد. نمایشگر 12.3 اینچی در پنل دیجیتال فرمان ، اولین چیزی است که توجه یک راننده جذاب را به خود جلب می کند. این صفحه نمایش که جایگزین پیکان های سنتی است ، نه تنها سرعت و سرعت موتور را نشان می دهد ، بلکه اتصالات لازم کاربر و اطلاعات فنی را نیز به اپراتور نشان می دهد.
نمایشگر کنسول مرکزی 10.1 اینچی ، که به صورت هنری در طراحی داشبورد یکپارچه شده است ، وظیفه نمایش وضعیت سیستم صوتی ، تنظیمات کلی وسیله نقلیه و غیره را بر عهده دارد. منوی اصلی این نمایشگر انفورتیمنت آئودی A6 به راحتی با کشیدن و رها کردن قابل شخصی سازی است. نمایشگر سوم در A6 دقیقاً زیر نمایشگر سیستم سرگرمی و سرگرمی قرار دارد. مجهز به تنظیمات عمومی تهویه مطبوع ، صفحه نمایش 8.6 اینچی در واقع با مجموعه ای از دکمه های سنتی جایگزین شده است.