شباهت عینی فضای داخلی پارس با پژو 405 ممکن است نکته منفی برای این خودرو باشد ، ساخت داشبورد در کابین تقریباً مشابه داشبورد پژو 405 است ، اما با تغییراتی همراه خواهد بود. بعضی اوقات درک تفاوت چند میلیون تومانی با پژو 405 امکان پذیر نیست ، اما راحتی بیشتر ، صندلی های بیشتر ، فرمان عالی ، طراحی فرمان خوب ، انتقال بهتر و عملکرد کلاچ برخی از تفاوت های این دو خودرو است که این یک مزیت نسبی برای این خودرو است. فراهم کرده است.
"چراغ جلو آوانته"
چراغ جلو آوانته زیبایی خاصی به خودرو میدهد و خودرو را جذاب تر می نماید.
شما باید نمای های خشن و خسته کننده جلو و عقب پژو 405 را به خاطر بسپارید. تقریباً همه مدل های پژو پارس به استثنای پارس 1993 ، از همان طراحی قدیمی استفاده می کنند ، اما با کمی جبران. در سال 1993 ، ایران خودرو تغییرات اساسی در پژو پارس به ویژه در مقابل داشبورد ایجاد کرد که با استقبال نسبتا خوبی از طرفداران این خودرو مواجه شد.
"چراغ عقب آوانته"
چراغ عقب آوانته اما زیبایی چندانی ندارد وشاید طراحی بهتری میتوانست داشته باشد.
کلیه مدل های آوانته برای 5 نفر مناسب است. صندلی های عقب آوانته 60 ، 40 (مشابه پژو 206 تیپ 5) با امکان تاشو ، افزایش فضای پشت سدان ها است که به نظر می رسد برای خانواده کافی باشد. تجهیزات استانداردAvante شامل تهویه مطبوع قدرتمند است. سیستم صوتی از 4 بلندگو پشتیبانی می کند که از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار هستند ، اما عدم کنترل فرمان یکی از اشکالاتی است. سایر تجهیزات استاندارد شامل چراغهای مه شکن عقب ، بالابر اتوماتیک شیشه جلو و برف پاک کن است.
"دسته موتور آوانته"
دسته موتور آوانته انواع مختلفی دارد اما در خودرو های معمولی دو نوع بیشتر بیشتر از بقیه نصب میشودو استفاده آن بسیار گسترده است.
بررسی خودرو
پژو پارس با وزن نسبتاً زیادی که دارد برای رانندگی در خارج از شهر و روی کفی بسیار راحت و ایمن است. چسبندگی پژو پارس به جاده حتی با سرعت زیاد نمونه ای از خودروهای داخلی است. با این حال تعلیق در کلیه خودروهای داخلی از کیفیت پایین برخوردار است ، با این حال باید توجه داشت که هیچگونه کاستی جدی در سیستم تعلیق این خودرو مشاهده نشده است. شتاب حتی در سرعتهای بالاتر از 100 کیلومتر در ساعت با اندکی اشاره به پدال بسیار قابل توجه است و موتور این خودرو با ظرفیت 1800 متر مکعب است. به سبقت گرفتن و حتی ورزش کردن اجازه می دهد.
برخی معتقدند ظاهر آوانته در مقایسه با سایر خودروها چندان جذاب نیست ، اما این خودرو در بین رانندگان حرفه ای جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده و آوانته را به یک ماشین جذاب کوچک تبدیل کرده است. عملکرد خیرهکننده گیربکس دستی خودرو یکی از مهمترین تغییرات دیفرانسیلAvante است. این تغییر همچنین هیجان را برانگیخت.
گیربکس و کلاچ به خوبی با موتور مخلوط می شوند و به این ترتیب دنده ها را قادر می سازد موتور را به راحتی درگیر کنند. در مورد گیربکس اتوماتیک ، وضعیت در مقایسه با گیربکس دستی این خودرو خیلی خوب نیست و کاربران رضایت خاصی از انتقال نیرو در گیربکس اتوماتیک ابراز نکردند. یکی از نقاط ضعف آوانته برعکس است. علاوه بر سر و صدای کم هنگام شتاب ، آوانته در موارد دیگر خودروی آرام است.
امتیاز ایمنی
پژو پارس سال مجهز به دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو است. سیستم ترمز جلو دیسک دارای سیستم خنک کننده است و ترمز عقب آن کاسه ای است. استفاده از ترمزهای ضد قفل ABS وEBD (چهار کانال) نیز باعث شده تا این وسیله نقلیه نسبتاً سنگین کنترل شود.
از مشخصات ایمنی آوانته می توان به دو کیسه هوای سرنشین جلو ، ترمز ضد قفل ABS و پیشران های کمربند ایمنی اشاره کرد.
یکی از راه های جالب برای خرید خودرو مقایسه ماشین هایی با همان کلاس و قیمت است. در این مقاله سعی کردیم پارس اتومات (تولید در سال 2014) و هیوندای آوانته (تولید در سال 2007) ، هر دو از خانواده سدان ، و در دامنه قیمتی در حدود 40 مورد مقایسه کنیم. آنها تا 45 میلیون تومان هزینه داشتند. آماده بودن. انتخاب باشماست.
اگرچه فروش هیوندای آوانته فیس لیفت 2019 دو ماه پیش در ایالات متحده آغاز شد ، اما جایی برای نسخه های جدید وجود دارد.
مدل پرچمدار اسپرت هنوز اعلام نشده است و محتمل ترین رویدادی که در آن این اتومبیل نمایش داده می شود ، نمایش در لس آنجلس است که از چند روز آغاز می شود. البته لازم نیست طولانی صبر کنید ، زیرا هیوندای این خودرو را در بازار کره جنوبی معرفی کرد. این خودرو در بازار کره به عنوان آوانته اسپرت شناخته شده است ، اگرچه تغییر اصلی مدل آمریکایی است.
در مقایسه با مدل های استاندارد ، آوانته اسپرت یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو دارد که 204 اسب بخار قدرت تولید می کند. و گشتاور 265 نیوتن متر
همچنین از این موتور در کیا سراتو GT 2020 استفاده می شود. این گیربکس با گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچ همراه است. مدل کرهای همچنین دارای سیستم تعلیق عقب چند لینک و ترمزهای بزرگتر است.
اما از نظر طراحی ، هیوندای آوانته اسپرت به دلیل کیت بدنه اسپرت با سایر نسخه ها تفاوت دارد. این کیت شامل یک شیشه جلوی لانه زنبوری ، رینگ های 18 اینچی ، راهنماهای جانبی بیشتر برای عضلات ، یک اسپویلر رینگ بوت و یک صدا خفه کن ورزشی است.
در داخل ، ویژگی های منحصر به فردی مانند اثاثه یا لوازم داخلی چرمی سیاه و قرمز ، فرمان D شکل با پدال های تعویض دو کلاچ ، تقویت کننده های عقب اسپرت ، اثاثه یا لوازم داخلی کربن ، پدال های آلومینیومی و موارد دیگر وجود دارد.
هیوندای هنوز مشخصات فنی محصول جدید خود را منتشر نکرده است ، اما مدل های مجهز به گیربکس اتوماتیک به طور خودکار 8.3 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف می کنند.
قیمت های هیوندای آوانته مدل 2019 برای نسخه دستی 2200 و 2200 دلار برای مدل دو کلاچ شروع می شود.
سدان جمع و جور هیوندای آوانته (تلفظ النترا به کره ای) ، همچنین در کره جنوبی و برخی از کشورهای دیگر با نام آوانته به بازار عرضه می شود ، از سال 1990 در شش نسل موجود است. آوانته با قیمتی کمتر از 20،000 دلار به عنوان یک خودروی اقتصادی در مدلهای سدان ، واگن ایستگاه ، کوپه و هاچ بک در کره جنوبی ، اندونزی ، چین ، مالزی ، ونزوئلا ، تایوان ، روسیه ، آمریکا ، هند ، الجزایر و ایران ساخته شد.
با کدگذاری J1 و سدان ، اولین نسل آوانته در سال 1990 با یک موتور 1.6 لیتری میتسوبیشی به بازار عرضه شد تا با مدل هایی مانند فورد سیرا ، واکسوهال کولیر و اوپل ویکترا به رقابت بپردازد و در سال 1995 با سه نوع جبهه ، در هنگام توقف تولید شد.