"هیوندای آوانته" بعد از اندکی فکر کردن در مورد رفتار "گیربکس آوانته" و تغییر دنده های آن ، فهمیدم که حتی یک راننده مانند من ، با داشتن 21 سال سابقه رانندگی ، با تغییر به موقع دنده دچار مشکل نمی شود و اینجاست که موتور تحت فشار قرار می گیرد. و استهلاک آن افزوده می شود.
در نوامبر 2006 ، پس از 14 ماه انتظار ، ماشین "آوانته" خود را به
دفتر مرکزی پاراستو آبی واقع در خیابان کرج تحویل دادم و با معاینه کامل (آب بندی)
به اصفهان (محل اقامت من) رفتم. بعد از مدتی با رسیدن به علامت 2000 کیلومتر ، تصمیم
گرفتم خودرو را چک کنم. بنابراین ، در بزرگراه اصفهان - نطنز ، بر گردن یک کرکس ، ناگهان
پایم را روی پدال گاز فشار دادم؛ گیربکس اتوماتیک بلافاصله دنده 2 را درگیر کرد و موتور
غرش کرد و در دنده 2 باقی ماند تا اینکه به 6200 رسید ، و سپس در دنده 3 کاهش پیدا
کرد و به 6200 کاهش پیدا کرد و هنگامی که سرعت به 180 کیلومتر در ساعت رسید ، دنده
4 به 4 تغییر یافت. جایی که پژو 405 به سختی با سرعت حدود 100 کیلومتر در ساعت سینه
را بالا برد ، آوانته مانند اسب سوار پرش کرد و به سرعت بلند شد.
هیوندای آوانته. در طی این 8 سال ، گرچه قبلاً 10 هزار مایل روغن را عوض می کردم و بعضی اوقات بعداً ، ماشین به همان اندازه عادی و ساده بود که مجبور شدم طی چهار سال دو بار از نمایندگی های آوانگارد دیگر بپرسم. اینکه ماشین من یک استثنا باشد یا همه اتومبیل های آوانگارد نیستند ، آنها گفتند که آوانگارد فقط برای خدمات دوره ای مانند تعویض چنگال و لنت (در مقابل خودروهای خانگی که بعضا استثنای خوبی برای اتومبیل ها است) در نظر گرفته شده است.