بازرسی فنی و تست رانندگی
میتسوبیشیASX به کلاس بدنه هایی با شاسی جمع و جور تعلق دارد ، اما در نسخه های اصلی کراس اوورهای سایز متوسط مانند هیوندا تاکسون و کیا اسپورتیج دامنه قیمتی را ارائه می دهد. این تأثیر عمیقی بر خریدار ایرانی دارد و بسیاری از علاقه مندان چنین دستگاهی را به رقبا کره ای تحویل داده اند. اگرچه مزایای استفاده از محصولات برند میتسوبیشی غیرقابل انکار است ، اما قیمت کاملASX و سطح گزینه های این خودرو برای بازار ایران چندان جذاب نبود.
از نظر ظاهری ، هیچ مشکلی باmitsubishiASX به لطف فیس لیفت 2016 وجود ندارد. به خصوص در پنل جلویی و مهمتر از همه ، لوازم جانبی براق کروم و ظاهر اسپرت این خودرو چشمگیر است. چرخ های اسپرت 18 اینچی در مدل وارداتیASX را به یک کلاس بدنه بزرگتر نزدیک می کنند ، اما در کل نمی تواند بیش از 4.3 متر از ارتفاع داشته باشد. اگر تجربه رانندگی یک اتومبیل مدرن با طراحی جدید را داشته باشید ، دسترسی به کراس اوور میتسوبیشی چندان جذاب نخواهد بود. با این وجود ، پنل های چرخ دنده عقب با طراحی استوانه ای هنوز هم می تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد ، اما قرار دادن ساده تجهیزات بین داشبورد و شماره گیری های سنتی باعث می شودASX به یک خودرو بدون طراحی داخلی خلاق تبدیل شود.
صندلی های چرمی مصنوعیASX نسبتاً راحت هستند ، اما به دلیل عرض کمتر این خودرو در مقایسه با مدل های کره ای مانند تاکسون ، راحتی بسیار خوبی را ارائه نمی دهند. در صندلی عقب ، خشک بودن و حتی حالت صندلی ، گرانی چنین خودرویی را توجیه نمی کند و حتی در نگاه اول نیز چندان مناسب به نظر نمی رسد. از نظر فضای بدنی چهار مسافر بالغ ، می توان نتیجه ای بسیار خوبmitsubishiASX بدست آورد ، زیرا این یک سقف نسبتاً طولانی و فاصله کافی برای زانوها (مخصوصاً در قسمت پشت) است. محفظه چمدان 419 لیتری نیز برای اتومبیل های کلاس بدنهASX مناسب است و با تاشو صندلی ها می توانید فضای کافی برای حمل وسایل سنگین را بدست آورید.
پلاستیک مورد استفاده در داشبورد متوسط است ، اما از مواد خشک و ارزان قیمت برای کلیدهای روی درب ، دسته کنار دسته و بسیاری از قسمتهای دیگر استفاده شده است. کابینASX از نظر ابتکارات ساده فضایی ضعیف است و حتی قرار دادن یک بطری کوچک در سوراخ گیربکس نیز دشوار است. جالب است بدانید که در مکان ذکر شده علامتی وجود دارد که به راننده هشدار می دهد در این قسمت شیشه نصب نکند. این یک علامت سؤال برای ساکنان خواهد بود ، زیرا آنها دلیل دیگری برای وجود این حفره دور نمی یابند.
رانندگیASX برای مردان و خانمهای میانسال به دلیل تعویض نرم و بی خیالی آن سرگرم کننده خواهد بود ، اما ممکن است شتاب موقت و سبقت جالب نباشد. اما با قدرت موتور 148 اسب بخار و گیربکسCVT شما انتظار ندارید بیش از صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 10 ثانیه برسد. سیستم تعلیق نرم و برخورد متعادل همراه با گزینه های ارزشمندی مانند فناوری کنترلESC و یک سیستم دیفرانسیل دوگانه ، میتسوبیشیASX را به محصولی معتبر تبدیل کرده است. سکوت در کابین نیز هنگام رانندگی در سطح شهر و با سرعت کم نسبتاً خوب و رضایت بخش است.
از نظر راحتی و ایمنیASX وارداتی به دلیل قیمت نهایی آن می تواند یکی از بهترین خودروهای کشور محسوب شود. اگرچه هیچ نسخه اتومبیل دارای ترمز اتوماتیک یا هشدار دهنده خط نیست ، اما وجود 7 کیسه هوا با کیسه های هوا در دامان باعث جلب اعتماد مشتری می شود. کار با صفحه لمسی و تهویه مطبوع نسبتاً آسان است و حتی در مدل وارداتی نیز کیفیت خوبی از سیستم صوتی بدست می آید. از دیگر گزینه های ارزشمندASX می توان به یک رایانه در داخل و صفحه نمایش فرمان کوچک اشاره کرد که معمولاً در کراس اوورهای جمع و جور موجود نیست. از طرف دیگر ، مشتریASX می تواند با یک سانروف پانوراما و یک اتومبیل یک تکه ، احساس یک کالای لوکس را تجربه کند. عملکرد این خودرو در جاده ها و هنگام استفاده از سیستم 4WD قابل قبول استASXجدید یک کروزر جمع و جور با قیمت بازار 20،000 دلار است که برای جذب خانواده های طبقه متوسط به کشورهای جهان اول طراحی شده است. با توجه به کیفیت ساخت قابل قبول و برند واقعی ، این خودرو هنوز هم در بازارهای خارج از کشور به ویژه در استرالیا به فروش می رسد. میتسوبیشیASX برای افرادی که تجربه رانندگی یک سوزوکی گراند ویتارا را دارند ، اما نمی تواند طرفداران شاسی بزرگتری را به خود جلب کند ، یک انتخاب عالی است. خرید این محصول برای خانواده های چهار نفره برای استفاده روزانه یا مسافرت های مسافت طولانی خاطره خوبی خواهد بود و زنان را به سمت رانندگی جذب می کند.
قیمت و مقایسه با رقبا
شرکت آرین موتور به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران شناخته می شود و پیش از فروش خودرویASX با قیمت 182 میلیون و 500 هزار تومان؛ اما اکنون قیمت این محصول در بازار آزاد به 600 میلیون نفر رسیده است. کلیه خودروهای میتسوبیشی در ایران دارای 5 سال ضمانت یا 150 هزار کیلومتر است.
درست است که پرداخت بیش از 550 میلیون تومان برای یک کراس اوور کامپکت در بازار ایران از این مسئله خارج نیست. چنین هزینه هایی باعث می شود که میتسوبیشیASX به یک مجموعه جوان برای ساکنان کشور ما تبدیل شود و البته خریدار را به سمت گزینه های گسترده تر و قدرتمندتر سوق دهد. هیوندای توسان جدید با ظاهر مدرن و کلاس بدنه بالاتر رقیب اصلیASX است. فراموش نکنیم که با کمی بیش از 182 میلیون تومانیASX می توانید کیلومتر صفر و نسخه کم عملکرد هیوندای سانتافه 2017 بروید.
در بازار دسته دوم محصولات بسیار جذاب در کلاس شاسی بلند وجود دارد. کیا سورنتو 2013 با حدود 50،000 کیلومتر کارایی و شرایط فنی خوب حدود 600 میلیون نفر هزینه دارد. هیوندای سانتافه با گزینه های نسبتاً کامل مدل و 50 هزار کیلومتر عملکرد ، تقریباً صفر کیلومتر در میتسوبیشیASX هزینه دارد.