ممکن است بیشتر افراد نام آوانته را کاملاً بلد نباشند ، و برخی حتی آن را یک پروژه موقتی و فاجعه بار توسط هیوندای می دانند که برای چندین سال در ایران و چند کشور دیگر مونتاژ شده و سپس به طور دائم از تولید خارج شده است ، اما یک چیز را می توان گفت. برای تغییر افکار عمومی مبنی بر اینکه آوانته در واقع الانترا است و در برخی کشورها تحت این نام (آوانته) عرضه می شود.
"سنسور میل سوپاپ آوانته"
سنسور میل سوپاپ آوانته می تواند به راحتی خراب شود و مشکل و خرابی این قطعه قابل تعمیر نیست.
بله ، همان الانترا که نسل آنها در دهه 1990 پا به پای ایران در کنار برادر کوچکتر خود هیوندای لهجه (با نام مستعار ورنا) و پس از مدتها در ایران قرار گرفت ، مونتاژ و با شکل و ظاهری جدید مونتاژ و عرضه شد و پس از ترک آوانته و ورنا خط مونتاژ ایران بار دیگر مجوز واردات نسل جدیدی از این وسایل نقلیه را برای دیدن پیشرفت و موفقیت این محصولات موفق هیوندای دریافت کرد.
"کاتالیزور آوانته"
کاتالیزور آوانته قطعه ای است که در اگزوز قرار میگیرد و وظیفه کاهش آلایندگس خودرو را بر عهده دارد.
طراحی بیرونی
معرفی شده در سال 2003 با اندکی بروزرسانی نسبت به نسل قبل ، بر خلاف طراحی های جسورانه و پر مخاطره هیوندای در نسل جدید ، طراحی این نسل Avante بسیار محافظه کار و ساده است. Avante حتی به زمانی برمی گردد که هیوندای هنوز در طراحی مدرن و آینده نگرانه خود شجاعت لازم را نداشت. نگاه آوانته بسیار زیبا است ، با خطوط درپوش تا پایه شیشه جلو و خطوط جانبی که از بالای چرخ جلو تا صندوق عقب امتداد دارد ، باعث ایجاد حس پویایی در بیننده می شود. چراغهای ورزشی به همراه چراغهای مه شکن در سپر و گاز اگزوز پنهان به همراه دستگیره و آینه ها به همان رنگ بدنه (که در آن زمان گزینه ای محسوب می شد !!) به زیبایی ماشین افزود.
"لوازم یدکی آوانته"
لوازم یدکی آوانته در بازار خرید فورش خوبی دارد.
البته این ماشین معمولاً خودرویی نیست که توجه را به خود جلب کند یا سر خود را به سمت خود چرخاند! برای این منظور در نظر گرفته نشده است! اما از نظر سن و قیمت ، این طرح می تواند نمره قابل قبولی کسب کند زیرا رقبایی همچون نسل قدیمی زانتیا ، تویوتا یاریس و کورولا ، پوروتون جنتو و ایمپین و رنو مگان که در آن زمان رقیب قیمت این خودرو بودند نیز خلاق بودند. از نظر طراحی ، حرفی برای گفتن نیست و به نظر من ، همه چیز به جز بحث در مورد سلیقه فردی با آوانته مطابقت دارد. البته می توان این کار را با استفاده از رینگ های آلومینیومی انجام داد تا کمی ظاهر آوانته بهبود یابد ، که به نظر می رسد به دلیل ارزان بودن متوقف شده است!
در کابین
اگرچه تولید این نسل از آوانته توسط هیوندای تا سال 2006 ادامه داشت (البته مونتاژ در ایران تا چند سال بعد ادامه داشت) ، اما وقتی به داخل کابین نگاه می کنید ، از دهه 90 به شما یادآوری می شود. طراحی قدیمی البته با کیفیت و ابزار مناسب در دسترس است.
حذف برخی از ویژگی ها ، مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سوئیچ گرمایش صندلی ، برای نگه داشتن داشبورد و کنسول آوانته ساده تر و قدیمی تر بی اثر نبود.
در کل ، شما بیشتر از یک محصول قرن بیست و یکم احساس یک ماشین 90s خواهید کرد. دریچه های تهویه مطبوع ، سوئیچ ها و آمپلی فایر طوری طراحی شده اند که بسیار ساده بوده و هیچ هیاهویی و خلاقیتی ایجاد نمی کنند ، گویا هدف از تولید کننده صرفاً استفاده از دستگاه و نه طراحی جذاب است.
جالب اینجاست که هم اکنون یکی از نقاط قوت محصولات هیوندای ، طراحی مدرن و زیبا با نورپردازی و خطوط زیبا در کابین است و در واقع ، این ضعف گذشته اخیر نه تنها اصلاح شده ، بلکه به استحکام نیز تبدیل شده است. تبریک به این شرکت
خدمات و امنیت
با این حال ، در سال 1984 ، هنگامی که این اتومبیل در ایران معرفی شد ، دارای ویژگی های زیر بود:
رایانه مسافرتی ، کنترل درب از راه دور با سیستم ضد سرقت (بی حرکت کننده) ، چهار ویندوز و آنتن برقی ، نگهدارنده عینک ، نقشه سبک (نور نقشه) ، آرنج های جلو و عقب با جعبه ذخیره سازی ، گریل جلو و مشبک پنهان (کشویی) قابل تنظیم کمربند ایمنی عقب ، کیسه هوا کیسه راننده و سرنشین با سیستم کمربند ایمنی جلو و صندوق عقب مسافرتی هوشمند (که بدون نیاز به غیرفعال شدن در صورت عدم کارایی کار نمی کند) ، آینه جانبی گرم کن برقی ، آینه های جلو و عقب ، ترمزهای دیسک چهار چرخ با ABS و EBD ، تاشو عقب یک صندلی ، یک سیستم صوتی MP3 و یک دستگاه پخش کاست (مجهز به یک تورنت کنوود 1988 کن وود با قابلیت پخش انواع فرمت و فلش) و ... امکانات نسبتاً خوبی بود ، اما اکنون این گزینه ها به یک کارکرد ابتدایی تبدیل شده اند که حتی اتومبیل های کمتری نیز دارند و به جای آن این کارخانه خلاء در مقایسه با اتومبیل های جدید دارای یک سانروف ، تهویه مطبوع اتوماتیک ، کنترل کروز و حساسیت ESP است.
قدرت موتور
می توان گفت یکی از نقاط قوت هیوندای آوانته ، قدرت بالای موتور آن و گیربکس هماهنگ و روان است که شتاب و سرعت قابل قبولی را در هر دو دنده و مدل های اتوماتیک ارائه می دهد و لبخندی را به لبان شما منتقل می کند.
این نسل از آوانته توسط هیوندای با سه موتور بنزینی طبیعی 1.6 - ، 1.8- و 2 لیتری آسپیراسیون معرفی شده است که قدرتمندترین آنها یک زمانبندی متغیر 2 لیتری 16 سوپاپ (CVVT) با 140 اسب بخار است. و 182 نیوتن متر گشتاور برای آوانته. ایران برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 9.1 ثانیه (10.5 مایل در ساعت) و رسیدن به حداکثر سرعت 206 کیلومتر در ساعت با استفاده از گیربکس مناسب انتخاب شد که رقم بسیار خوبی برای یک 4 سیلندر ارزان کره ای است .
تجربه شخصی نویسنده با مصرف سوخت آوانته در تهران از 9 تا 10 لیتر در صد کیلومتر و در بزرگراه 7 و 8.5 لیتر در چرخه ترکیبی متغیر است ، اگرچه باید توجه داشت که در این تست از بنزین معمولی استفاده شده است و ترافیک تهران نیز کمی غیرمعمول و است. برای اکثر شهرها خیلی طبیعی است. این امر باعث می شود هدف از کارخانه کمی بهتر شود ، برای یک چرخه ترکیبی 7.8 لیتر در 100 کیلومتر.