برای اولین بار در تاریخ لامبورگینی ، یک سوپراسپرت ساخته شده است که موتورهای برقی و بنزینی را با هم ترکیب می کند. سیان سریعترین و قدرتمندترین محصول لامبورگینی می شود.
سالها پس از پورشه و فراری ، نوبت لامبورگینی بود که از موتورهای برقی و بنزینی استفاده کند. بیانیه دقیق تری از Xian در دو هفته در فرانکفورت نمایش داده می شود تا شاید نشانه هایی از جایگزینی احتمالی آئودادور نشان دهد.
پیشرانه مورد استفاده در سیان شبیه به پیشرانه نصب شده در موجودی اونتادورSVJ است ، اما از قدرت بیشتری برخوردار است. به لطف دریچه های تیتانیوم ، قدرت بنزین 2 سیلندر از 1 تا 6 اسب بخار متغیر است. یک موتور الکتریکی 4 ولت 2 اسب بخار را به نیروگاه اضافه می کند تا قدرت کل را به 4 اسب بخار برساند. موتور الکتریکی ولتاژ کم برای رانندگی با سرعت کم مناسب است و در هنگام مسافرتها یا پارک های شهری کار می کند. به احتمال زیاد موتور آبی با گیربکس ادغام خواهد شد. طبق گفته لامبورگینی ، شتاب آبی و حداکثر سرعت بهتر از اونتادورSVJ است ، در کمتر از 0.5 ثانیه به سرعت 2 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کنید و حداکثر سرعت آن بیش از 5 کیلومتر در ساعت است.
توان مورد نیاز موتور الکتریکی آبی از باتری های لیتیوم یونی حاصل نمی شود ، که در اکثر اتومبیل های هیبریدی قابل یافت است ، اما توسط ابررساناها تولید می شود ، که سه برابر بیشتر از سلولهای با وزن قابل مقایسه و سه برابر سبک تر از باتری های با اندازه مشابه هستند. این قسمت از سیستم پیشرانه لامبورگینی دقیقاً بر روی موتور بنزینی نصب شده است تا توزیع وزن در سیان بهبود یابد و مانند اونتادور از لامبورگینی همان استارت را انجام دهد. این فناوری انقلابی 5 برابر بیشتر از نمونه های مقایسه شده ، در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.
سیستم ترمز سیان توسط مهندسان لامبورگینی توسعه یافته است و هنگامی کار می کند که برای شارژ خازن ها باید ترمز کنید. پس از صرفه جویی در مصرف انرژی ، خازن ها می توانند در صورت نیاز به شتاب بیشتر تا 5 کیلومتر در ساعت موتور الکتریکی را هدایت کنند.
موتور الکتریکی علاوه بر بهبود شتاب اولیه و کمک به شروع خودرو ، نقش مهمی در افزایش شتاب ثانویه و جبران افت گشتاور هنگام تعویض بازی می کند. به لطف موتور الکتریکی ، این سیان در 7.2 ثانیه می تواند به 6 کیلومتر در ساعت برسد که باعث می شود لامبورگینی سریعترین اونتادورSVJ باشد. با تشکر از این فناوری ، تلاش و گشتاور یک خودروی بنزینی هیبریدی در هنگام کار کردن 5 درصد افزایش خواهد یافت.