ورنا پشت چراغها ایستاده است. این سبک طراحی در اکثر سدان های زمان مانند هیوندای آوانته ، مزدا 3 و تویوتا کرولا دیده می شود. گرافیک چراغ ها به خودی خود زیبا هستند. درب عقب دارای بازوی بسیار بزرگی است که اثربخشی آن را هنگام بارگیری نشان می دهد. سپر عقب مانند جلو ، نازک و استخوانی است. یک نکته ناخوشایند در مورد طراحی عقب ورنا این است که چراغ های مه شکن از کجا آمده اند! چراغ مه شکن عقب به شکل مستطیل ناهموار در سمت چپ سپر است و تقارن طراحی این نمای خودرو را از بین می برد! طراحی داخلی ورنا همان سبک و زمینه طراحی خارجی را احساس می کند ، یک فضای ساده و کسل کننده. به دلیل شباهت های موجود بین سکو و ریو ، شباهت های زیادی بین کابین ورنا و ریل های نصب شده سایپا وجود دارد. کنسول میانی ، پنل دکمه ای از دکمه های تهویه هوا و فلپ های تهویه مطبوع به سادگی طراحی شده اند. چرخ دنده و چرخ های فرمان کمی بی ادب به نظر می رسند. صفحه نمایش کیلومتر شمار کاملاً به ریو منتقل می شود. روکش مخملی احساس خوشایندی ایجاد می کند و تکیه گاه و دسته دسته آرنج ارگونومی خوبی دارد.
مشخصات فنی
ورنا اتوماتیک 1600 cc مشاهده کنید - یک موتور 4 سیلندر جوی که قدرت 104 اسب بخار را تولید می کند در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 143 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه. ورنا برای متوقف کردن آن از ترمزهای دیسک در محور جلو و سطل عقب استفاده می کند. وزن خالص ورنا بدون مسافر و بار اضافی 1040 کیلوگرم است. با ورنا شتاب شما به 189 کیلومتر در ساعت می رسد شتاب رسمی صفر تا صدها در مدل های اتوماتیک 11.5 ثانیه است. با این حال ، همین شتاب برای نسخه دستی به 10.9 ثانیه افزایش می یابد. اگرچه مبلغ دقیقی برای مصرف سوخت ورنا مشخص نشده است ، اما در مدل های اتوماتیک که کمی بیشتر از مدل های انتقال استفاده می کنند ، می توان 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر را برای شهر میانه و چرخه جاده به دست آورد. پیداش کرد در همین حال ، مخزن سوخت ورنا قادر به نگه داشتن 45 لیتر است.
ورنا یک ماشین قدیمی است که انتظار نمی رود در طول روز یک انتخاب باشد. بدیهی است که در یک اتومبیل ایرانی یا چینی صفر کیلومتر در ورنه پیدا خواهید کرد. البته این چندان بد نیست و می تواند نیازهای اساسی شما را با حداقل امکانات رفاه کند.
در حقیقت ، مدل 4 سیلندر 407 موجود در بازار ما برای مصارف معمولی و خانوادگی مفیدتر است و شما برای استفاده از گزینه های تحرک باید به سراغ رقبا این خودرو بروید. به طور خاص ، نمونه تست اتوماتیک است و شتاب ضعیف تری نسبت به مدل گیربکس دارد. بنابراین ، اگر به دنبال یک سواری ورزشی و هیجان انگیز هستید ، در این بازه قیمتی گزینه های قدرتمندتری وجود دارد که می تواند لذت بیشتری را برای شما به ارمغان آورد. اما همین پژو 407 دو لیتری مشکلی در رانندگی معمولی و سبقت در جاده ایجاد نمی کند. در مورد گیربکس ، تنها مشکل کم بودن تعداد دنده ها است و به خصوص هنگام بالا آمدن ، عدم وجود حداقل یک دنده بین گزینه های موجود را احساس خواهید کرد.
در مورد ترمز ، شرایط خوب است ، در طول آزمایش هیچ عیب خاصی وجود ندارد. علاوه بر این ، عایق بندی خوب محفظه مسافر از دیگر نکات مثبت پژو 407 است و حداقل با سرعت عادی ، هیچ صدایی آزار دهنده به محفظه مسافر نفوذ نمی کند.
حرف آخر
پژو 407 یکی از آن اتومبیل های ناموفق است که می تواند در بازار ما موفق باشد. اگر از برند پژو برای مونتاژ مدلهای قدیمی ایرانی بی اعتبار نبود و ایران خودرو آن را با قیمت مناسب تری عرضه می کرد ، مطمئناً اوضاع شکل دیگری می گرفت. علاوه بر این ، واردات یک مدل 6 سیلندر نیز ممکن است مفید باشد. با این وجود به همین دلیل ، این محصول نتوانست در همان دوره با رقبای خود رقابت کند و به جای قرار گرفتن در خط تولید ایران خودرو ، به سرعت از چرخه رقابتی کنار رفت. اما اکنون در کشور ما تعداد کمی از 407 مورد وجود دارد که به دلیل شباهت های فنی با سایر محصولاتPSA ، بدون قطعات باقی نمی ماند و چرخش نمی یابد ، بلکه با مشکل کمبود برخی از قسمت ها (بخصوص قطعات تزئینی و بدنه) و تعمیرکاران واجد شرایط روبرو می شوید. دست دوم ماشین را در حالت اغما قرار داد.
بنابراین ، به طور کلی ، پژو 407 بسیار مناسب است ، گزینه های خوبی دارد و از نظر ایمنی ، کیفیت سواری و هندلینگ می تواند انتخاب خوبی باشد. اگرچه شتاب ضعیف تر از بسیاری از همکارانش است ، اما به راحتی نیازهای عادی را برآورده می کند. بنابراین اگر قدرت موتور جزو اولویت های اصلی شما نیست و دیگر نیازی به نگرانی در مورد از دست دادن سریع پول ندارید و از همه مهمتر در مورد پیدا کردن قطعات نادر و کارهای تعمیر تخصصی ، پژو 407 فعلی ممکن است گزینه ای جذاب برای شما باشد ، در غیر این صورت بهتر است به گزینه های بازار قوی تر و دلخواه تر و این ماشین را به طرفداران خود بگذارید.
آئودی E-Tron اولین اتومبیل برقی آئودی است که وارد بازار اروپا می شود. این خودرو یک کراس اوور عملی ، اما سازگار با محیط زیست است.
آئودی فروش E-Tron را در انگلستان آغاز کرد و این حرکت یک رویداد مهم است ، زیرا این اولین اتومبیل برقی است که به بازار راه یافت. ای ترون دربازار دشمن کمی ندارد پس بیایید به تسلای مدل ایکس وجگوار آی پک اشاره کنیم ، در حالی که بزودی مرسدس بنزEQCمی آید ، و بیامو نیز قصد دارد iX3 را به بازار عرضه کند. بنابراین ، خواهید دید که ما با یک بازار آرام روبرو نیستیم و رقابت شدید وجود دارد.
با بازگشت به مدل Tron ، ما با یک خودروی با کیفیت و خوب از یک تولید کننده قدرتمند و با تجربه در اتومبیل روبرو شدیم. آئودی معمولاً این کار را کمی دیرتر از رقبای خود انجام می دهد ، اما با E-Tron موفق شد. این خودرو از زیبایی داخلی و باکیفیت بالایی برخوردار است و از نظر تکنولوژی بازتاب خوبی از خودروهای آینده است.
بررسی E-Tron
با ورود به داخل کابین ، این اتومبیل ابتدا یک صفحه نمایش رنگی با رنگ 12.3 اینچی را در پشت آمپلی فایر ترسیم می کند. دو صفحه بزرگ نیز بر روی کنسول نصب شده اند و تمام کنترل از طریق این دو صفحه انجام می شود. در E-Tron می توانید به جای آینه های جانبی آینه های اضافی سفارش دهید. نصب این دوربین ها ، از آنجا که بسیار کوچکتر از آینه ها هستند ، می تواند به بهبود آیرودینامیک خودرو کمک کند. آئودی همچنین شارژرهای 150 کیلوواتی خود را در سراسر انگلیس نصب می کند. این شارژرها می توانند باتری خودرو را از 95 کیلو وات تا 80 درصد در مدت زمان نیم ساعت شارژ کنند. آئودی E-Tron می تواند تا 387 کیلومتر بدون شارژ سفر کند.
اگر بخواهیم E-Tron را با رقبای خود مقایسه کنیم ، آزادی جابجایی کمتری نسبت به جاگوار دارد ، زیرا جگوار می تواند بدون شارژ 470 کیلومتر طی کند. در تست اتوکد ، آئودی موفق به دستیابی به برد 200 کیلومتر شد و در همان زمان نمایشگر برای راننده نشان داد که در همان بار 104 کیلومتری می توان غلبه کرد. مهمترین مزیت آئودی E-Tron سواری راحت است که جگوار در آن ندارد. E-Tron از سیستم تعلیق هوای استاندارد استفاده می کند. این سیستم تعلیق تأثیر خوبی در کیفیت سواری ندارد و کنترل کرنر خوبی را ارائه می دهد.
هیوندای اتوماتیک ورنا هیچ شتاب و نیرویی متفاوت از رقبای خود در محدوده صفر کیلومتر ندارد. از یک طرف ، این مساوی با کیفیت و نرمی خودرو است و اتومبیل هایی مانند J4 و GC6 کمی نرم تر عمل می کنند. اما از نظر کیفیت داخلی ، در فضای داخلی رانا رانندگان و مسافران بسیار بهتر از خودروهای چینی احساس می شود. همچنین از نظر هزینه تعمیر و نگهداری دوره ای ، یک خودرو ارزان تر از صفر کیلومتر یا چینی کمتری است. شاید تعجب کنید که می دانید هزینه سرویس یا تعمیر گیربکس اتوماتیک ورنا بسیار کمتر از خودروهای چینی است. اما در مورد اجزای ارزان قیمت مانند بدنه ، شیشه ، آینه های جانبی ، چراغ ها ، درها و غیره ، قیمت قطعات یدکی هیوندای ورنا کمی بالاتر از برخی از چینی ها است و در صورت بروز حادثه ، تعمیر و خرید قطعات گران تر آن ضروری است. هزینه آن را بپردازید اما کسانی هستند که به جای استفاده از قطعات اصلی هیوندای کره برای ورنا به قسمت قطعات تایوانی و پسران مراجعه می کنند و این باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و تعمیر خودرو می شود.
هیوندا ورنا اتوماتیک به دو کیسه هوا و ترمز قابل تنظیم مجهز است. بنابراین از نظر امنیت ، هیچ تفاوتی با سایر رقبا ندارد. از نظر کارایی ، وجود پنجره های جلو و عقب ، آینه های جانبی برقی و پنجره های مه و عقب از مدرن ترین ویژگی های آن سال ها به حساب می آمد. اما در مقایسه با اتومبیل های مدرن چینی با کنترل کروز ، سانروف ، فرمان کمکی برقی ، مانیتور ، دوربین و سنسور دید عقب ، تریم چرمی فاکس و خیلی موارد دیگر ، ورنا از رقبای خود پیشی نمی گیرد.
اما اگر این ماشین را خریداری کردید و مالک قبلی عملکردهای خود را تغییر نداد ، می توانید جدیدترین سیستم صوتی ، یک آینه الکتروکرومیک با نمایشگر دوربین معکوس ، دوربین معکوس و سنسور ، کنترل کروز و تریم با قیمت تقریبی 5 میلیون دلار دریافت کنید. پوست را به این دستگاه اضافه کنید.
در شرایط فعلی بازار می توانید هیوندا ورنا اتوماتیک 1-3 را از نظر سلامتی و کارایی کل بدن در کمتر از 3000 کیلومتر با قیمت 1 تا 2 میلیون نفر خریداری کنید.
با این حال ، تعداد خرابی ها و نقص های فنی در آوانته طی 10 سال گذشته بسیار کم بوده است: این نقص ها شامل سوزاندن سنسور موقعیت سوپاپ 80،000 کیلومتر ، شکستن درپوش رادیاتور فوقانی 130،000 کیلومتر و کاهش زغال سنگ است. در 200000 کیلومتر ، دینام گفت که این اتفاق پیش از موعد به دلیل نصب سیستم صوتی قدرتمند و دریافت آمپلی فایر بالا از سیستم برق خودرو رخ داده است.
جالب است که خودروی مورد نظر مسافت بسیار زیاد 200000 کارکرد را در مسیرهای حومه شهر و از لحاظ جابجایی پوشش می داد و به گفته مالک ، حدود 30 هزار کیلومتر از این راه ها از قسمت های ناهموار و غیرقابل استفاده عبور می کند و حتی از آن عبور می کند. مسیرهای پوشیده از برف و بستر با رودخانه های کم عمق همراه بود ، اما هیچ نشانه ای از افزایش سر و صدای در اتاق یا آسیب زودرس اثاثه یا لوازم داخلی وجود نداشت و اولین تعویض قطعات اثاثه یا لوازم داخلی اثاثه یا لوازم داخلی برای 196،000 کیلومتر مقایسه شد. با اکثر اتومبیل های داخلی عالی به نظر می رسد.
با این وجود آوانته از نظر عایق خیلی خوب نیست ، همچنین سرعت باد در سرعت های بالا و صدای تایرها ، صدای کشش و تعلیق نیز به داخل اتاق نفوذ می کند یکی دیگر از اشکالات این است که کنسول میانی در تابستان گرم می شود. طراحی ضعیف و شکل خسته کننده کابین ، افت قدرت موتور با کمپرسور تهویه مطبوع روشن شده و خشکی نسبی فنر است که از طرف دیگر به رانندگی خودرو و پایداری بالای آن نیز کمک کرده است.
"چراغ جلو آوانته"
چراغ جلو آوانته به شکل خاصی طراحی شده است که می توان گفت از یک طرف کوچک می شود و از طرف دیگر پهن می شود اما نه خیلی و اندازه چراغ ها متناسب است.
"چراغ عقب آوانته"
چراغ عقب آوانته متوسط است و با شکل خودرو همخوانی دارد.از گوشه در صندوق عقب،چراغ به شکل زیبایی در کنار آن جا گرفته است.
"دسته موتور آوانته"
دسته موتور آوانته وظیفه تحمل وزن موتور را دارد.البته این اتصال به معنی یک اتصال ساده و بدون خاصیت نیست.
حس مهار به کمک آوانته چندان مشخص نیست. اما با توجه به وزن نه چندان بزرگ اتومبیل (حدود 1200 کیلوگرم) ، عملکرد آن نیز بهتر است. در نسل اول ، مزدا 3 خود را معرفی می کند ، که این ممکن است فراتر از تصور اولیه شما از فشار دادن پدال ترمز باشد. شتاب خودرو واقعاً خوب است و اگر راننده مشتاق باشید ، قابلیت های حرکتی و همچنین هماهنگی و تعلیق گیربکس باعث می شود که شما با رضایت لبخند بزنید.
قیمت و شرایط بازار
آوانته را می توان رقیبی برای رنو مگان ، مزدا 3 قدیمی و حتی زانتیا دانست. امسال مقایسه ده سدان کارآمد در سوخت. خودروهایی مانند هوندا سیویک بعد از مزدا 323 مقام دوم را کسب کردند.