بخشی که می تواند جرات تغییر نام این خودرو را به ایران خودرو بدهد! سپر ، چراغهای جلو و چراغهای جلو ، هود و بالها آنرا کاملاً متفاوت از برادر خود می کند و به واقعی peugeot 407 شباهت دارد. در نمای جلویی ، اغراق در ایجاد حجم جلوه ای شیک و نسبتاً مدرن به آن می بخشد ، با توجه به اینکه علاوه بر جذابیت ، هزینه های اضافی را نیز متحمل می شود. شما هنگام صاف کردن!
از آنجا که اتاق بسیار شبیه به اتاق 206 است ، ممکن است شما را به تسلط بر اندازه اتومبیل بیش از 206 زمان ببرد!
چراغهای جلو بزرگ از ماشین خارج می شوند و به بالها ادامه می دهند. لوگوی بزرگ پژو همچنین بخشی از کاپوت و سپر را اشغال می کند و نشان از اعتماد به نفس پژو در تهیه این خودرو دارد. ورودی هوای جلو نیز یکپارچه است و به سپر منتقل می شود و به طور کلی می توان گفت که نقطه عطف و تفاوت peugeot 407 در طراحی نمای جلویی است که شیک و مدرن است.
تجهیزات
وقتی سوار ماشین می شویم ، تفریح می کنیم! زیرا ما در ایران یک خودروی خودرو خریداری کردیم و یک فضای داخلی جدید را خواهیم دید! بعد از چند لحظه ، سلیقه ما از بین می رود و کاملاً آگاه هستیم که همان 206 ما را کمی دستکاری کرده و هیچ تفاوتی با هم ندارند. البته این مشکل را نمی توان از نگاه ایران خودرو دید ، زیرا داشبورد فرانسوی 407 از همان طراحی برخوردار است.
در هر صورت ، داشبورد عمودی با رنگ مشکی با نوارهای خاکستری در اطراف لوازم جانبی اتومبیل شگفت انگیز است و زیبا باقی مانده است. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دقیقاً مشابه با مدل 206 است و سیستم صوتی نیز همانطور که همه ما معتقد هستیم (!) یک برند متنوع است که با نام پیونر تزئین شده است. با این حال ، کیفیت صدا و حجم متوسط و قابل قبول بود.
اثاثه یا لوازم داخلی صندلی از پارچه ساخته شده است که می توان گفت از کیفیت و طراحی خوبی برخوردار است ، اما راحتی صندلی ها به خصوص در قسمت عقب هنوز هم رضایت بخش نبود. در فرمان سه گانه و همچنین در کیلومترشمار به روز شده تغییرات کوچکی رخ داده است که سرگرم کننده تر از 206 است.
استفاده از نوارهای کرومی در اطراف نشانگرهای کیلومتر شمار نیز زیبایی خاصی به این بخش بخشید. به طور کلی ، فضای داخلی به دلیل تعدیل قابل توجه بسیار رضایت بخش است و نمره قابل قبولی را دریافت می کند. علاوه بر این ، کیفیت ابزار و مونتاژ به طور قابل توجهی بهتر از محصولات ایران خودرو در آن زمان بود. نمای از محیط بسیار خوب بود ، اما نمای نسبتاً ضعیف عقب و آینه های جانبی غیر منطقی کوچک برخی از معایب اصلی این خودرو هستند.
تجربه رانندگی و رانندگی
ما ماشین را روشن می کنیم تا ببینیم که 407 چگونه کار می کند متفاوت از 206 ، که در آن اکثر ما ایرانی ها رانندگی می کنیم. موتور از همان صافی و سکوت 206 برخوردار است. تنها چیزی که به نظر می رسد یک بهبود نسبی است ، جداسازی اتاق است که باعث راحتی بیشتر کابین می شود. اتومبیلی که در دسترس ما بود یک مدل اتوماتیک بود. گیربکس را در حالت D قرار دادیم و شروع به رانندگی کردیم. عملکرد بسیار شبیه به 206 تیپ 6 بود و در ابتدای اتومبیل بسیار کند بود ، گویا همیشه توسط نیم کوپل گاز گرفته می شود! با توجه به مسافت پیموده شده 22000 کیلومتر این خودرو ، می توان گفت که هیچ افت فنی چشمگیری در خودرو مشاهده نشده است و این خودرو تفاوت چندانی با مدل با صفر کیلومتر ندارد.
علاوه بر جعبه دنده ، 2 دکمه برای تنظیم حالت رانندگی وجود دارد که با S و * (ستاره) مشخص شده اند. S برای رانندگی با سرعت بالا (اسپرت) و * (برای برف) همچنین برای جابجایی با سرعت کم و برای رانندگی در برف و البته با مصرف کم. دکمه S به دلیل دریچه گاز این اتومبیل که باعث تسریع در مصرف سوخت شد ، دنده ها را به 6200 دور در دقیقه تغییر نداد. دکمه * چرخ دنده ها را نیز به 3500 دور در دقیقه تغییر می دهد که نه تنها باعث کاهش مصرف سوخت می شود بلکه از لغزش چرخ ها در جاده های لغزنده نیز جلوگیری می کرد.
کاهش بیش از حد گیربکس در دنده 1 منجر به این واقعیت شد که قدرت موتور زیاد و قابل قبولی نداشته باشد. البته وقتی در دنده 4 چرخانده اید یا بیشتر از هر زمان دیگری از حالت اسپرت استفاده می کنید ، می توانید قدرت موتور را ببینید که به لطف حداکثر سرعت مجاز و گشتاور حاصل می شود. اما دست یک هیولا؛ بحث در اینجا کاملاً متفاوت است! شتاب سریع ، گیربکس با نسبت دنده مناسب ، قابلیت کنترل بالا و هوش انسانی و همچنین چرخ ها و لاستیک های آلومینیومی میشلن عملکرد بسیار بهتری را در 407 اتوماتیک و حتی 206 تیپ 5 ارائه می دهد ، بنابراین شتاب گیری و ترمز به دلیل وزن کم مدل با گیربکس دستی است. فکر کردن. اگرچه این گیربکس اتوماتیک از سال 2003 میلادی است ، اما در آن سالها به آن گیربکس کند نیز گفته می شد.
در تست شتاب دستی 407 ، در 9.8 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت رسیده است ، در حالی که در مدل اتوماتیک این زمان به 12.7 ثانیه افزایش یافته ، در حالی که در حالت S 0.7 ثانیه به شتاب کمک کرده و ما به 12:00 رسیدیم. علاوه بر این ، هنگام آزمایش برای ترمز ، این اعداد برای یک مدل دستی 38 متر و برای انتقال کامل اتوماتیک با سرعت 100 کیلومتر در ساعت 42.5 متر بود.
عملکرد فرمان که در سال 206 قوی قلمداد می شد ، می تواند در 407 منفی تلقی شود. فرمان سخت و خشک که می توان با افزایش وزن بینی ماشین و در نتیجه تعادل توزیع وزن در محورهای جلو و عقب (البته ناچیز) توضیح داد. کنترل 407 همانطور که برادرش انتظار داشت کاملاً قابل قبول بود ، و ماشین به سرعت دستورالعمل های راننده را برای تغییر سریع مسیر دنبال کرد. مصرف خودرو با توجه به 407 ECU بسیار نزدیک است ، با توجه به 407 ECU ، که اصلاً چینی نیستند و در چرخه ترکیبی حدود 7.5-8.5 لیتر می سوزند ، که در مدل اتوماتیک از 9.5 تا 10.5 است. در حال حاضر و به دلیل رکود موجود در بازار و به تبع آن قیمت پایین ، 407 بسته به گیربکس و سال ساخت و همچنین با توجه به شرایط بدنه که از قیمت بالایی برخوردار است ، از 35 تا 50 میلیون نفر هزینه می کند! البته باید در نظر داشت که به دلیل تعلیق مونتاژ این خودرو ، فقط مدلهای استفاده شده در دسترس است.