لوازم یدکی آوانته

لوازم یدکی آوانته . خرید لوازم یدکی آوانته . فروش لوازم یدکی آوانته . قیمت لوازم یدکی آوانته . قطعات آوانته . قیمت لوازم یدکی آوانته

لوازم یدکی آوانته

لوازم یدکی آوانته . خرید لوازم یدکی آوانته . فروش لوازم یدکی آوانته . قیمت لوازم یدکی آوانته . قطعات آوانته . قیمت لوازم یدکی آوانته

معرفی اولین سری خودرو تویوتا پریوس

اولین سری Toyota Prius ، اولین خودروی هیبریدی تولیدی در تاریخ صنعت خودروسازی جهان ، در سال 1997 معرفی شد. اولین نسل این خودرو که قبل از سال 2003 تولید شده بود ، مشخص شده برای بازار ژاپن برای سه سال اول و سپس برای انگلستان و ایالات متحده بود. پریوس اصلی از نظر ظاهری و اندازه بدنه بین کرولا و کمری قرار داشت و با مصرف سوخت 72 اسب بخار حدود 5 لیتر در 100 کیلومتر قرار داشت. در کل 123000 واحد پریوس نسل اول در کارخانه تویوتا در ژاپن تولید شد که علاوه بر موفقیت تجاری ، چندین جایزه را برای بحث در مورد طراحی و فناوری مدرن از صندوق های مهم جهانی دریافت کرد.
نسل دوم پریوس موفقیت بزرگی برای تویوتا داشت: بین سالهای 2003 تا 2009 ، حدود 1.2 میلیون اتومبیل در ژاپن در سراسر جهان و از 2005 تا 2012 در چین با موتورهای 75 و 100 اسب بخار فروخته شد. تویوتا موفقیت نسل سوم پریوس را از سال 2010 تا 2015 با بیش از 2 میلیون دستگاه با 100 اسب بخار ادامه داد. در 4 لیتر در 100 کیلومتر و 136 اسب بخار (در مدل Prime) با مصرف سوخت. حاوی 5 لیتر در صد کیلومتر بود.
با وارداتی به ایران ، پریوس اکنون چهارمین نسل از این خودرو است که از سال 2015 معرفی شده و هنوز پرفروش ترین خودرو در جهان ، به ویژه در ایالات متحده است. با فروش بین 300000 تا 350،000 واحد در سال ، پریوس جدید فقط در ژاپن تولید می شود و ظاهر و مشکلات فنی را در مقایسه با سلف های خود کاملاً بهبود بخشیده است.
برای کسب اطلاعات کامل در مورد مشخصات تویوتا پریوس ، قیمت گذاری و شرایط فروش ، گزینه ها و ویژگی ها ، ایمنی و عملکرد در تست های خرابی ، به مقاله جامع Toyota Prius 2017 مراجعه کنید.
تجربه رانندگی
با وجود پریوس ، اولین چیزی که توجه می کنید طراحی بی نظیر این خودرو ، هم در بدنه و هم در کابین است. طراحی شکسته و سه بعدی پریوس تنها به یک هدف خدمت می کند. این ماشین و سایر مدل ها را در بازار متمایز کنید تا اعلام کنید که تویوتا پریوس خیلی شبیه سایر خودروها نیست.
با ورود به کابین ، طراحی ویژه پریوس نیز بر این بخش حاکم است. از موقعیت و سرعت متفاوت ماشین گرفته تا یک اهرم دنده عجیب و غرفه بزرگ و شارژ بی سیم در کنسول میانی ، همه در مورد ماشین مخصوص با فناوری های مختلف صحبت می کنند. مواد به کار رفته در کابین از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند ، راحتی صندلی و فضای موجود در سطح مطلوبی قرار دارد و مسافران در میزهای طولانی احساس خستگی نخواهند کرد. فضای کافی در پشت برای مسافران وجود دارد ، بنابراین سفرهای طولانی کسل کننده نمی شوند. اما اگر مسافر پنجم را اضافه کنید ، راحتی این بخش تا حدودی کاهش می یابد.
پس از شروع اتومبیل ، تنها چیزی که به راننده نسبت به آمادگی خودرو هشدار داد کلمه "پایان" در صفحه اصلی بود. عملکرد آرام و بسیار آرام این اتومبیل که ناشی از حرکت هیبریدی آن است چشمگیر است. کیفیت مواد به کار رفته در محفظه مسافر نیز در سطح بالایی قرار دارد و تویوتا توانست از ورود نویز محیط به محفظه مسافر جلوگیری کند.

راننده در جلو و اطراف خودرو از نمای خوبی برخوردار است. اما این امر در مورد عقب خودرو صدق نمی کند و طراحی پریوس باعث کاهش دید راننده در پشت خودرو می شود. برای حل این مشکل ، پریوس دارای سنسور و دوربین دید عقب برای کمک به راننده در پارکینگ و رانندگی است.

چهار حالت مختلف رانندگی برای پریوس وجود دارد. حالت الکتریکی با کلید داخلی در کنار اهرم دنده فعال می شود و فقط از موتور الکتریکی برای جابجایی خودرو استفاده می شود. در سه حالت رانندگی دیگر ، موتور بنزینی توسط موتور برقی هدایت می شود و از قدرت خود برای جابجایی خودرو مطابق با الزامات و درخواست راننده استفاده می کند. این حالت ها سازگار با محیط زیست ، استاندارد و قدرت هستند.
بعد از قرار دادن اهرم دنده در حالت حرکت و فعال کردن حالت اکو ، حرکت را شروع کردیم. عملکرد خاموش دستگاه بیش از هر چیز توجه بیشتری را به خود جلب کرد. صفحه نمایش همچنین اطلاعات مهمی را نشان می دهد. میزان شارژ باتری و دانش در مورد آغاز فرایند شارژ باتری با انرژی حرکتی یا ترمیم ترمز و ذخیره آن بخشی از اطلاعاتی است که به همراه سرعت خودرو نمایش داده می شود. همچنین می توان مکان و میزان روشنایی این صفحه را تنظیم کرد ، اما بسیار روشن نیست و در نور آفتاب روشن و مستقیم به راحتی قابل خواندن نخواهد بود.
بعد از چند مایل ، حالت درایو را روی پاور قرار دادیم. با فشار دادن کامل بر روی شتاب دهنده ، موتور بنزینی کنار موتور الکتریکی از تمام توان خود برای شتاب بهتر استفاده کرد. با این حال ، نتیجه به مراتب از رضایت بخش نبود و پریوس به تدریج شتاب گرفت. البته کاملاً قابل پیش بینی بود. از آنجا که هدف تولید این خودرو هیبریدی شتاب و قدرت زیاد نیست ، اما مصرف بهینه سوخت مهمترین بخش در توسعه آن بود. غیرممکن است که متوجه تأثیر سوخت بی کیفیت در خانه بر عملکرد رانندگی پریوس نشوید.
سیستم فرمان برقی پریوس خوب کار کرد. با این وجود یکی از اصلی ترین اشکالات مدل های وارد شده به ایران ضخامت کم لاستیک است که منجر به کاهش قابل توجه در دقت فرمان و کنترل تحرک خودرو می شود. در مانورهای سنگین ، ماشین خیلی خوب از دستورالعمل راننده پیروی نمی کند و فرمان زیادی در آن وجود دارد. عملکرد سیستم ترمز نیز در سطح بالایی قرار دارد و در کنار سیستم های کمکی مانند سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ، سیستم کمک ترمز (BAS) ، توزیع نیروی ترمز (EBD) و کنترل پایداری خودرو (VSC) ، این قابلیت را دارد. توقف خودرو در آن کوتاهترین مسیر را دارد. ، هنگام ترمز سبک ، سیستم بازیابی انرژی پریوس فعال شده است که با تبدیل انرژی جنبشی به الکتریسیته و ذخیره آن در باتری ، سرعت خودرو کاهش می یابد. اما اگر راننده سخت تر کند ، یک سیستم ترمز معمولی هیدرولیک وارد مدار می شود و به همراه سیستم ترمز با بازیابی انرژی ، وسیله نقلیه را کند می کند که نتیجه بسیار مطلوبی است.
تویوتا پریس به دلیل سطح سر و صدای کم ، مسافت پیموده شده بهینه گاز و یک اتاق آرام و راحت گزینه مناسبی برای استفاده شهری است. با این حال ، خریداران این خودرو باید توجه داشته باشند که با توجه به برچسب قیمت پریوس ، گزینه های قدرتمندتری در بازار وجود دارد. بنابراین ، اگر رانندگی عاطفی و انتقال زیاد از اولویت های اصلی شما هستند ، در بازار داخلی خودروهای بهتری وجود دارد. اما اگر به دنبال بهترین خودروی شهری هستید و مشکلی با سبک طراحی پریوس ندارید ، این ماشین یکی از بهترین گزینه های موجود در ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد