در ورن فضای صندوق عقب نسبتاً بزرگ است و ارتفاع زیاد درب صندوق عقب باعث می شود وسایل بزرگ را آسان نکنید اما در ریو این فضا از گردن جعبه کوچکتر و کوچکتر به نظر می رسد. در خارج از این دو اتومبیل که در کنار یکدیگر قرار دارند ، ورنا را در یک ماشین بهتر و گران تر مشاهده می کنید. وقتی وارد فضای داخلی ورنا می شویم ، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند ، دسته های داخلی درب استیل است. درهای داخلی (مانند ماکسیما) از زیبایی خوب و کیفیت عالی برخوردار هستند.در ریو ، درها به رنگ خاکستری و خاکستری رنگ شده است ، درهای بالای آن مانند دوو مسابقه از کیفیت ایرانی است. ابعاد جاده سنگین است اما در ریو داشبارد همان ماده پراید را دارد. فرمان ورنا - دو تیغه ، نرم و با طراحی متفاوت. یک ماشین خارجی یک پخش کننده معمولی است که دارای باند های قوی است ، در حالی که ریو از دستگاه پخش سی دی استفاده می کند. تهویه مطبوع ورنا ، مانند C-یلو ، هیچ تاثیری بر موتور ندارد و کاملاً ساکت است. تهویه هوا ریو نیز مضر است ، اما از قابلیت خنک کننده برخوردار است. او به هیچ وجه ایمان ندارد ، شما متوجه یک کرهای خواهید شد. اکنون در حال هک شدن دو خودرو در هود هستیم. در محفظه موتور Verna حدود 20 اینچ از ریو بلندتر است و در موتور پیچیده تر است ، با آرم هیوندا موتورز روی هر جزئیات ، حتی روی درب. آب کرهای در ساحل وجود داشت و نوید یک موتور با کیفیت خوب را می داد و در فلش های ایران ریو به روشنی قابل مشاهده است که از جعبه دنده در حال ریختن است. بقیه موتور یکنواخت نیست و من حداقل 80٪ این موتور را دارم. من زبان ایرانی را می دانم. سیستم ترمز در هر دو اتومبیل در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما با سرعت بیشتری روی دیسکهای ایران ریو گرم می شود و ترمزها کمی کمتری کار می کنند در حالی که دیسک های هیوندای هرگز شروع نمی شوند. اما در ورن واقعاً در بهترین شرایط است و او به لطف یک عمل بسیار روان همیشه شما را در شرایط شهری خشنود می کند ، اگرچه نیروی محرک ریو در کاتالوگ شرکت 12 سوپاپ است ، اما نماینده شرکت با 16 دریچه این موضوع را توضیح می دهد ، در حالی که موتور Verna 12 عدد است. دریچه ها و روی موتور حک شده است ، اما شما متن را روی موتور ریو نمی بینید.
وقتی موتورها را شروع می کنیم ، متوجه عملکرد صاف و بی سر و صدا ورنا می شویم ، در حالی که ریو به صدای پراید نزدیک است. اکنون زمان رقابت است. در ابتدای ساعت در دنده اول و دوم ، ریو کمی جلوتر از ورنا است. موتور دنده 2 بیشتر از نیمه دیگر حرکت می کند ، می توانید ریو را که همیشه دورتر از شماست ، در آینه قرار دهید. خودرویی که درصد بالایی از تولید داخلی دارد ، کیفیت ساخت نسبتاً خوبی دارد که بسیار بهتر از ایران خودرو است ، اما ورنا یک خودروی کاملاً خارجی با خصوصیات بسیار نرم و میرایی دقیق و همچنین یک کلاچ و گیربکس کاملاً هماهنگ است که به نظر من دوستان هستند کسی که می خواهد ماشین بخرد آنها هرگز این اتومبیل را سوار نکرده اند و تست رانندگی با ورنا قطعاً شما را انتخاب می کند.
دو اتومبیل ، هیوندای ورنا داستی و پژو 206 با صندلی V8 ، از جمله خودروهای موجود در محدوده قیمت 17 تا 19 میلیون تومان هستند.
این دو اتومبیل که یکی از آنها تحت لیسانس هیوندای در شرکت کرمان موتور و دیگری در شرکت ایرانی خودرو قرار گرفته است ، علاوه بر قیمت مشابه از مشخصات فنی بسیاری نیز دارند ، بنابراین از هر دو استفاده می شود. آنها درست می کنند. موتور 1600 سانتی متر مکعب علاوه بر توانایی تولید 110 اسب بخار با پژو 206 V8 ، هیوندای ورنا پنج اسب بخار کمتر از رقبای خود دارد. از طرف دیگر ، در حالی که این دو اتومبیل دارای اندازه موتور یکسان هستند ، هیوندای ورنا 11 ثانیه طول می کشد تا از صفر به 100 تغییر کند و سدان پژو 206 V8 118 ثانیه طول می کشد. از طرف دیگر با استفاده از کتابچه راهنمای هیوندای ورنا می توانید به حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت برسید و با پژو 206 با گیربکس V8 می توانید تا 193 کیلومتر در ساعت شتاب داشته باشید ، که باز هم نشان می دهد سدان پژو 206 مطلوب است در چرخه ترکیبی ، این خودرو در هر 100 کیلومتر 6.6 لیتر بنزین می سوزاند ، در حالی که هیوندای ورنا برای پوشش این فاصله به 7.8 لیتر سوخت نیاز دارد. اما از نظر ایمنی ، این دو اتومبیل در یک سطح قرار دارند ، بنابراین هر دو خودرو مجهز به ترمزهای ABS و کیسه های هوا هستند که این باعث می شود این دو اتومبیل ایمن شوند. پژو 206 هم اکنون با جعبه V8 با 17 میلیون و 500 هزار تومان و یک کتابچه راهنمای هیوندای ورنا با 19 میلیون تومان در بازار عرضه می شود.