هیوندای از آن دسته خودروسازانی است که همیشه مورد تحسین و ستایش دیگران قرار گرفته است. همانطور که می دانید این خودروساز تقریباً به اندازه عمر صنعت خودروسازی در ایران قدیمی است ، اما پیشرفت کار خودروساز کرهای به هیچ وجه قابل مقایسه با صنعت خودروسازی کشور ما نیست.
امروزه بسیاری از محصولات هیوندای در جاده های کشورمان وجود دارد که معروف ترین آنها مدل های الانترا ، سانتافه و سوناتا است.
"توپی سر کمک آوانته"
گاهی خرابی توپی سر کمک آوانته موجب به لرزش در آمدن فرمان خودرو هم میشود.
الانترا از دهه 1990 در محدوده هیوندای قرار دارد و از آن زمان ما شاهد رشد روزافزون این عضو مهم خانواده بزرگ هیوندای و سایر اعضای آن هستیم.
نسل سوم هیوندای الانترا که در ایران با عنوان آوانته شناخته می شود ، از سال 2001 تا 2006 در خط تولید هیوندای قرار داشت و از 2005 تا 2012 توسط راین اتوماکرز به عنوان مونتاژ داخلی مونتاژ شد.
"چراغ آوانته"
چراغ آوانته جزء زیبا ترین چراغ ها است.
طراحی بیرونی و بدنه هیوندای آوانته
به دلیل زبان های مختلف طراحی شده در اتومبیل های مدرن ، Hyundai Avante ظاهری مدرن و زیبا ندارد؛ حتی در برابر رقبا قابل مقایسه مانند مزدا 3 قدیمی ، او حرفی برای گفتن ندارد و شاید بهتر باشد ظاهر را با مدل های بسیار ارزان قیمت داخلی مانند پژو پارس مقایسه کرد.
چراغهای جلو از شکل بسیار قدیمی و تقریباً مربعی برخوردار است. یک شیشه جلو نسبتاً کوچک نیز در فضای بین دو چراغ اصلی قرار دارد.
"چراغ جلو آوانته"
چراغ جلو آوانته به شکل جالبی با بدنه خودرو هماهنگی دارد و شکل خودرو را زیبا تر میکند.
در سپر جلو ، از نوارهای پلاستیکی گسترده ای مشکی به عنوان کمک فنر و همچنین به عنوان دکوراسیون استفاده می شود. مجرایی نسبتاً طولانی برای تأمین هوای لازم به موتور و سیستم خنک کننده ، قسمت اعظمی از نیمه پایینی سپر را اشغال کرده است تا اندازه کوچک شیشه جلو اتومبیل را جبران کند و بدین ترتیب میزان هوای عبور شده از آن را کاهش دهد. دو شکستگی دایره ای نیز در طرفین ظاهر می شود.
علاوه بر این ، دو خط ولتاژ از لامپ های جلویی شروع می شود و از نمای محفظه موتور در طرفین شیشه جلو در جلو می گذرد.
در نمای جانبی هیوندای آوانته ، ضخامت نسبتاً کمی ستون های A و C و همچنین طراحی نه چندان زیبا قاب های پنجره ، توجه خاصی را به خود جلب می کند.
برای افزایش حس شجاعت و پویایی قابل مشاهده در نمای جانبی ، یک خط حجم شانه از انتهای چراغ دم به بال کشیده شد. حجم منفی را می توان در پایین درها و کنار هر سپر نیز مشاهده کرد.
نمای عقب در آوانتا کمی می گوید. از این زاویه می توانید چراغهای نسبتاً بزرگی را با طرح مثلثی قرمز و نوارهای سفید ببینید که به عنوان یک واحد در طرفین درب تنه قابل مشاهده است.
محل نصب پلاک در شکاف روی درب صندوق عقب قرار دارد و سپر عقب مجهز به پد جاذب پلاستیکی سیاه است. علاوه بر این ، از این زاویه ، هیچ اثری از سر اگزوز دیده نمی شود.
به طور کلی ، ظاهر هیوندای آوانته به نظر نمی رسد بسیار زیبا و هیجان انگیز باشد و اگر به نظر شما مهمترین عامل هنگام انتخاب خودرو ، بدیهی است که این خودرو است ، احتمالاً آوانته انتخاب اول شما نخواهد بود.
طراحی داخلی و داخلی Hyundai Avante
با توجه به طراحی بیرونی ، ما اعلام کردیم که ظاهر خودرو خیلی دلپذیر نیست؛ اما در مورد فضای داخلی و به ویژه با داشبورد که تأثیر بسزایی در زیبایی کلی فضای داخلی خودرو دارد ، باید بگوییم که داخلی آوانته به هیچ وجه زیبا محسوب نمی شود.
فضای داخلی این خودرو بیشتر به جو دهه 90 شباهت دارد و رنگ و بوی مدرن سازی ندارد.
سبک طراحی دریچه های هوا ، دکمه ها ، فرمان ، پنل کیلومتر شمار ، داشبورد کنسول وسط و پنل درب باعث ایجاد تحریک در بیننده نمی شود. جنس داشبورد پلاستیکی است ، اما خوب به نظر می رسد.
صندلی های جلو نیز نسبت به مدل های داخلی احساس راحتی و راحتی بیشتری دارند. در صندلی عقب یک مبل وجود دارد که باید با آن مقابله کنید.
از نظر فضا ، کابین آوانته فضای زیادی به خصوص در ردیف عقب را برای مسافران فراهم می کند. البته افراد با قد بیش از 190 سانتی متر در ردیف عقب با محدودیت نسبی در سر و در فضای پاها روبرو خواهند شد. حجم بوت آوانته 500 لیتر است که به نظر کافی می رسد.
به طور کلی ، کابین آوانته از نظر بصری زیبا و مدرن به نظر نمی رسد و نمی تواند زیبایی زیبایی به شما بخشد. از طرف دیگر ، کیفیت از مدلهای داخلی و برخی خودروهای چینی در بازار کاملاً پیشی می گیرد و از این نظر در جایگاه بالاتری قرار دارد.
تجهیزات و ابزار هیوندا آوانته
نوع چراغ های جلو و عقب چراغ های مه و جلو ، عقب ، چراغ اضافی ترمز.
کیسه های هوا برای راننده و مسافر (با سنسور مسافر جلو).
صندلی های قابل تنظیم دستی: تنظیم افقی و عمودی و کمر بودن کمربند ، کمربند ایمنی با سه نقطه اتصال جلو و عقب ، کنسول میانی با پشتیبانی از آرنج و جیب جلویی ، پشتیبانی از آرنج پشتی ، روکش و پارچه.
سیستم تهویه دستی.
آینه های جانبی قابل تنظیم و گرمایش الکتریکی هستند.
کامپیوتر در حال مسافرت است.
سایر قفل های مرکزی با ریموت کنترل ، زنگ هشدار و آژیر ، سیستم ضد سرقت (بی حرکت) ، رادیو سی دی با صفحه نمایش تک رنگ و 4 بلندگو ، پنجره های عقب و عقب با عملکرد الکتریکی ، تایمر برف پاک کن قابل تنظیم ، آنتن رادیویی برقی ، سپر جلو و پلاستیک عقب.
موتور هیوندای آوانته و مشخصات آن
• تعداد و ترتیب سیلندرها / شیرها: 4 خط / 16
جابجایی موتور (سانتی متر مکعب): 1975
• قدرت (اسب بخار در دقیقه): 140/6000
• گشتاور (Nm / m / min): 182/4500
• شتاب 0 تا 100 کیلومتر برای مدلهای استفاده شده (در ثانیه): 11 (اتوماتیک) - 10 (دستی)
• طول / عرض / ارتفاع (میلی متر): 1415/1725/4525
• وزن خالص (کیلوگرم): 1280
• مشخصات تایر: 185 / 65R15
• جریان ترکیبی (لیتر): 8.1
• استاندارد آلودگی: یورو 3