نسخه RS از هاچ بک فرانسوی نسل چهارم از رنو مگان نشان می دهد لذت رانندگی خالص با هدف توسعه سیستم فرمان بدون نیاز به نیروی زیادی نشان می دهد.
اولین نسل رنو مگان در سال 1995 به عنوان جایگزینی برای Renault معرفی شد. 19 مگان در نسل های مختلف در مدل های مختلف دریچه ها ، سدان ها ، کوپه ها ، تمساح ها و مگن های ایستگاه تولید شده است. مگان نسل چهارم در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2015 رونمایی شد. مگان جدید از یک پلتفرم مشترکCMF-CD از رنو و نیسان استفاده می کند.
مگان همچنین از سال 2004 در نسل بعدی قدرتمند رنو اسپرت یا RS موجود است. تیم مهندسان مسابقه رنو ، نسخه RS را به یکی از جذاب ترین و بهترین هاچ بک های موجود در بازار ، بهبود بخشیدن به انتقال ، تعلیق و سایر اجزای مگان تبدیل می کند. نسل جدید مگان همچنین از فرمول عادی رنو برای حفظ شهرت مگان قبلی RS استفاده کرد.
طراحی بدن و ظاهر؛ از عضویت در باشگاه هاچبک انقلابی خودداری کنید
دیدن رنگهای زرد و نارنجی یک ماشین 276 اسب بخار بسیار جالب است. با آرم RS. با نگاهی گذرا به طراحی رقبای اصلی مانند فورد فوکوس RS ، هوندا سیویس تایپ R و حتی آئودی RS3 قدرتمند ، مگان جدید RS کمی متمدن تر است. البته مواردی از قبیل شیشه جلو اتومبیل بزرگ ، دریچه های هوا ، چرخ های بزرگ ، اسپلیتر عقب و سپر عقب در مرکز سپر عقب نوید یک اتومبیل قدرتمند و جذاب را می دهد.
در داخل ، همچنین منطقی نیست که پتانسیل عظیم این هاچ بک فرانسه را فاش کنیم. چند نشان RS ، برش فیبر کربن و صندلی های ورزشی تنها مواردی هستند که می توانند کار مگان RS را انجام دهند. اگر به دنبال یک هاچ بک جذاب و قدرتمند با ظاهری عجیب و شگفت انگیز نیستید ، مگان جدید RS با طراحی آشنا و راحت خود مطابق انتظارات خواهد بود.دلیل اصلی عدم طراحی و ظاهری که هدف اصلی آن جلب توجه همه (صرف نظر از رنگ بدنه) است ، با نیازهای روشن مسئولان رنو و رنو اسپرت خلاصه می شود. هدف اصلی طراحی رنو مگان RS ایجاد یک هاچ بک برای مصارف خانوادگی برای مصارف روزمره و البته ایجاد یک هاچ بک قدرتمند و جذاب بود.
نتیجه کاملاً موفق استRenaultMeganeRS جدید یک هاچ بک هر روز جذاب و قدرتمند است که به گفته برخی کارشناسان معادل سیویس تایپ R است.
طراحی داخلی و داخلی؛ سکوت قبل از طوفان
سالن و فضای داخلی بسیار جادار است؛ با بزرگتر شدن هچ بک های مدرن هر مگان RS فضای صندلی بیشتری را از آنچه انتظار می رود در صندلی های جلو و عقب داشته باشد. از طرف دیگر فضای بارگذاری این هاچ بک فرانسوی بسیار محدود است. اگرچه سیستم سرگرمی مجهز به دو درگاه USB است ، اما در واقع جایی برای قرار دادن فبلت در هنگام شارژ وجود ندارد. در نزدیکی راننده فقط یک بطری کوچک آب معدنی وجود دارد. برای حمل تجهیزات بیشتر ممکن است لازم باشد شما از فیت فوت اولد مسافر کنار راننده استفاده کنید. تیم مهندسی رنو هیچ مشکلی در نصب صندلی های مسابقه در مگان RS ندارد و دلیل صندلی های ورزشی ، هوش تیم طراحی رنو اسپرت است؛ صندلی های ورزشی راحت مگان از راننده در گوشه های محکم محافظت می کند.
سیستم سرگرمی از حساسیت و پاسخگویی خوبی برخوردار است که البته در مورد محصولات آلمانی از نظر ظاهری و زیبایی چیزی نمی گوید. یکی از جذاب ترین ویژگی های نمایشگر انفورمنت مگان RS نمایش اطلاعات فنی از قبیل منحنی های قدرت و گشتاور ، زاویه فرمان ، زمان ضبط آهنگ و تعداد و شکل های مختلفی است که طرفداران دنیای فناوری عاشق آن خواهند شد. یکی دیگر از ویژگی های جالب نسل جدید مگان RS ، امکان ثبت ترافیک با استفاده از دوربین گوشی های هوشمند یا اکشن کامرا و بارگذاری آن در شبکه های اجتماعی است.
نیروهای حرکتی و فنی؛ دو تیپ ساکت
مگان جدید RS در نسخه های اسپرتو کاپ در دسترس خواهد بود. هر دو مگان RS اسپرت و کاپ مجهز به یک موتور 4.8 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ظرفیت 276 اسب بخار هستند. و گشتاور 390 نیوتن متر Sport برای استفاده روزمره طراحی شده است و بنابراین ، برخلاف نسخه Cup ، تعلیق نرم تری دارد. علاوه بر این ، نسخه جام همراه با دیفرانسیل لغزش محدود است. تیم مهندسی رنو اسپرت با در نظر گرفتن اهداف خرید مشتری ، دو دوچرخه ورزشی را با یک سوار روانتر و یک فنجان با سواری سخت تر تولید می کند. هر دو تیم مجهز به حالتهای نرم رانندگی هوشمند پرسو هستند که با استفاده از صفحه نمایش بزرگ مرکزی به راحتی قابل تغییر هستند.
کیفیت سواری و گیربکس؛ هاچ بک متمدن
رانندگی با مگان RS حداقل در جاده های خشن می تواند آزار دهنده باشد ، اما به راحتی مانند فورد فوکوس RS یا هیوندا i30 N پرفورمنس راحت نیست. با این وجود ، شما نباید انتظار داشته باشید که یک سواری با کیفیت از رولز رویس در هاچ بک قدرتمند داشته باشید.
هر دو اسپرت و کاپ با جعبه دنده 6 سرعته دستی و گیربکس 6 سرعته دو سرعته در دسترس هستند و برای رسیدن به 100 کیلومتر در ساعت 5.8 ثانیه طول می کشد. حداکثر سرعت مگان RS با گیربکس دستی و کلاچ دوتایی به ترتیب تقریبی 255 و 250 کیلومتر در ساعت است. مگان RS با 5 سال گذشته بسیار متفاوت است. سرعت تعویض و پاسخ به آن بسیار لذت بخش است؛ تنها مشکل این گیربکس موقعیت پدال شیفت و فاصله اشتباه بین انگشتان دست است که به جای فرمان به ستون فرمان متصل شده اند. از طرف دیگر سیستم دو کلاچ یک دکوراسیون واقعی است. با رفتن به صفحه و فشار دادن پدال به سمت چپ ، RS فقط یک قدم نمی افتد. در عوض ، او بهترین مسابقه را بین چرخ دنده و گشتاور انتخاب می کند تا هنگام خروج از پیچ ، گشتاور کافی برای تسریع وجود داشته باشد.
تست های رانندگی ، فرمان و جاده خط و علامت گذاری برای نوع سیویس R
به دلیل حالتهای مختلف رانندگی ، مگان RS رفتار متفاوتی دارد: در حالت نرم ، سواری راحت و بدون شلوغی است. در حالت اسپرت ، صدای این هاچ بک فرانسوی افزایش یافته و در حالت مسابقه با سیستم کنترل کشش غیرفعال ، همه چیز در اختیار راننده باقی مانده است. تفاوت عملکرد مگان RS در هر حالت رانندگی بسیار زیاد است. احتمالاً بیشتر رانندگان ترجیح می دهند در حالت مسابقه رانندگی کنند. اما براساس آزمایشات مختلف ، متخصصان حالت رانندگی را برای رانندگی خارج از جاده توصیه می کنند.
رنو مگان RS لذت رانندگی بدون رانندگی تمام اتومبیل و قدرت بیش از حد برخی هاچ بک های مدرن پیشرانه جلو اتومبیل را ارائه می دهد.
اما برای اولین بار مگان مجهز به سیستم کنترل چرخ عقب رنو 4کانترول است که مجهز به سیستم فرمان تمام چرخ خواهد بود. در سرعت های زیر 60 کیلومتر در ساعت (هنگام رانندگی زیر 100 کیلومتر در ساعت) ، چرخ های جلو با زاویه ای به محور جلو کمی چرخانده می شوند. اما در سرعت های بالاتر چرخ های جلو در همان جهت محور جلو می چرخند.
نتیجه این سیستم ظاهراً ساده ، غیرمعمول است. کنترل های مگان RS بسیار دقیق و راحت هستند. مگان RS جدید تقریباً بدون احتساب سنگین وزن ، هاچ بک های تمام چرخ را ارائه می دهد. در ورودی پروانه ضربه ای ضعیف احساس می شود که مانند پورشه 911 به سرعت از بین می رود و ماشین با سرعت کامل از پروانه خارج می شود. عملکرد مگان RS واقعاً شگفت انگیز است؛ این پردازش بدون شک نقش مهمی در رانندگی در طول بزرگراه ایفا می کند. سرعت بی عیب و نقص ، سرعت زیاد و اضافه کار دشوار مگان RS ترمزهای برند برمبو هستند.
بخش مهمی از جذابیت هاچ بک های مدرن ، نوت اگزوز است. اگرچه بیشتر هاچ بک های موجود در بازار به سیستم های صوتی مصنوعی روی آورده اند ، اما مگان RS نیز مانند آلپین A110 جدید ، از صدای طبیعی راضی است. RS صدای بسیار جالبی ایجاد نمی کند. اما عصبانیت وی نسبت به تعویض دنده ها و کیفیت صدای طبیعی در کلیه حالت های رانندگی ، هواداران هاچ بک های جامد را کاملاً راضی می کند. تمام جنبه های مثبت قدرت فنی و فرمان مگان RS در نوع فنجان و حرکت در امتداد بزرگراه دو برابر شده است.
اخرین حرف
رنو مگان RS همواره یکی از گزینه های اصلی برای دوستداران هاچ بک های جذاب بوده است. در حال حاضر ، هوندا سیویس تایپ R پادشاه نوربورگیرینگ در این کلاس از اتومبیل ها است ، اما با گزینه نسخه تروفی R یک جنگ سخت بین هچبک های ژاپنی و فرانسه وجود خواهد داشت. بعید نیست مگان هاچ بک دوباره به سلطنت خود در گرین هیل بازگردد. یکی از مهمترین مواردی که باید این روزها در مورد هاچ بک های قدرتمند به یاد بیاورید ، مقایسه موتور تمام چرخ و محور جلو است. برای لذت بردن از سواری به هاچ بک نیازی به همه قدرت ندارید. هوندا سیویس تایپ R و اکنون مگان RS بهترین نمونه هاچبک های موفقیت آمیز درایوهای چرخ جلو هستند.