در بازار ایران ، یکی از محبوب ترین سدان های ورزشی ژاپنی در نسخه جدید ارائه شده است. در این مقاله به ویژگی های میتسوبیشی لنسر خواهیم پرداخت و آنها را با مزدا 3 و تعدادی مدل دیگر مقایسه خواهیم کرد.
میتسوبیشی لنسر شاید جوانترین و محبوب ترین اتومبیل بیست سال پیش باشد. برای نوجوانان مدرن ، ممکن است نام Lancer و به ویژه لنسر اولتیشن چندان معنایی نداشته باشد. اما برای کسانی که در دهه 1960 و قبل از آن متولد شده اند ، این محصول مشابه نیسان GT-R است. برای نسلی که اولین سری بازی های رایانه ای سه بعدی و کنسول های پلی استیشن را آزمایش کرده است ، محصولات میتسوبیشی در نیت فور اسپید و تست درایو بسیار محبوب بودند. شاید در آن زمان خرید یکی از مدل های ورزشی برند ، رویای یک نوجوان بود؛ اما با گذشت سالها از سال 2010 ، زمانها تغییر کرده است و باید تشخیص داد که میتسوبیشی از سایر غول های اتومبیل ژاپنی عقب مانده است.
گروه صنعتی میتسوبیشی موتور در سال 1917 تأسیس شد. پیش از این ، حیاط میتسوبیشی مشهور جهان بود. اما با انتشار اولین اتومبیل خود از مدل A 100 سال پیش ، وی موفق شد اولین اتومبیل صنعتی ژاپنی را به بازار عرضه کند. میتسوبیشی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در ژاپن در دهه 1970 بود و تا دهه 1990 به رشد خود ادامه داد. این برند الهام بخش سایر تولیدکنندگان خودرو در دو کلاس تجهیزات ورزشی و شاسی است و با مدل های مختلف خود مانند Lancer و پاجرو همچنان در تاریخ صنعت باقی مانده است. فروش میتسوبیشی از دهه 2000 با کاهش روبرو شده است و این شرکت را مجبور می کند تا قبل از پایان سال خطوط تولید خود را در خارج از ژاپن بفروشد و کاملاً از هم پاشیده شود. در سال 2016 ، بیشترین تعداد سهام میتسوبیشی که این شرکت در اختیار داشت به نیسان فروخته شد. با سهم 34 درصدی سهام نیسان-رنو در میتسوبیشی ، قدیمی ترین تولید کننده وسایل نقلیه صنعتی ژاپن به ذهن خود آمد تا خود را از ورشکستگی کامل نجات دهد.
حدود 10-15 سال پیش کالاهای ورزشی میتسوبیشی مشهور جهان بود. لنسر در نسخه های مختلف موجود بود و حتی با نوع اوولوتیشن ، یک مارک برای سوپراسپرت های ایتالیایی بود. اولین میتسوبیشی لنسر در سال 1973 با هدف تولید یک سدان ورزشی کوچک منتشر شد. نام لنسر در زبان انگلیسی به معنای پیشانی است و نشان می دهد که تولیدکننده آن را برای فروش جهانی ساخته است. این محصول چنان موفقیت آمیز بود که در مارک های دادج و دادج کولتنیز در ایالات متحده به فروش رسید. در کل ، پنج نسل لنسر در سال 2017 عرضه شدند و نسل ششم با طراحی کاملاً جدید در سراسر جهان منتشر می شود؛ اما در حال حاضر ، این تنها در چین و تایوان فروخته می شود. با عدم موفقیت نسل قبلی لنسر در بازار جهانی ، مدیران رنو-نیسان کاملاً این پروژه را متوقف کردند و می توان نام لنسر را برای همیشه از خط تولید میتسوبیشی حذف کرد.
در سال های اولیه تولید و در سال 2008 ، بیش از 6 میلیون مدل لنسر در سراسر جهان منتشر شد. اما آخرین نسخه در بازار جهانی به خوبی دریافت نشده است. در هر صورت ، شاهد رونمایی این خودرو با فیس لیفت 2016 در ایران هستیم و امروز فروش اولیه نسخه 1.8 لیتری توسط شرکت آرین موتور به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی در کشور انجام می شود.
ظاهر در طراحی و بدنه
در زمان اوج محصولات میتسوبیشی ، تفاوت اصلی بین لنسر و سایر خودروهای ژاپنی مانند تویوتا کرولا ، یک مدل اسپرت و جوانی در مدل بود. با نگاهی گذرا به ترکیبات اصلی این خودرو در مدل واردات ایران ، ما یک طراحی متوسط و نسبتاً ناکارآمد را در لنسر مشاهده کردیم که خریداران را به خود جلب نمی کند. علاوه بر تولید کننده ، اگر بخواهیم لنسر جدید را با مدل های فعلی هیوندای ورنا و تویوتا کرولا مقایسه کنیم ، و اگرچه زیبایی خاص خود را ارائه می دهد ، اما عقب ماندگی و طراحی قدیمی و قدیمی در این محصول وجود دارد. در واقع ، لنسر فعلی در سال 2007 معرفی شد و در سال 2008 منتشر شد. بنابراین ، 10 سال پس از مفهوم اصلی ، نمی توانید انتظار زیادی از طراحی این محصول داشته باشید.در نمای جلوی ، چراغ های ورزشی لنسر خاموش می شوند ، با کمی انحنای داخل و نزدیک شیشه جلو. به طور کلی ، اندازه لامپ ها در مقایسه با محفظه کوچک است و فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهد. قسمت جلوی پنجره ، گرچه دارای قاب فلزی براق است ، اما کرومی است. این عنصر اضافی ندارد و همراه با پارچه سیاه ماتریوشکا است. سپر لنسر همچنین خطوط حجمی یا پیچیده ای برای هدایت چشم بیننده از هر جهت خاصی ندارد. قسمت نسبتاً بزرگ سپر مربوط به شیشه جلو اتومبیل است و دارای پلاستیک لانه زنبوری است که حس یک ماشین ارزان را به بیننده می بخشد. شاید تنها نکته مثبت و قابل توجه در نمای جلوی لنسر ، وجود چراغ های در حال اجرا در روز با چراغ های مه شکن در هر دو طرف سپر باشد که برای شکل C بسیار جذاب است. جو لنسر ، اما تأثیر زیادی روی بیننده نمی گذارد. حتی لبه هود به شیشه جلو اتومبیل تمدید نمی شود و می توانید خط ناخوشایندی با فاصله قابل توجه بین چراغ ها مشاهده کنید.
از کنار ، دیده می شود ، لنسر جذابیت بیشتری دارد. خطوط روی بدن به موقع و هماهنگ است. در عین حال ، شکل کلی سقف برای هود عقب شگفت انگیز به نظر می رسد. در سال 2016 فیس لیفت که از یک نماینده ایرانی میتسوبیشی در دسترس خواهد بود ، بال عقب به نسخه استاندارد اضافه شده است ، که قبلاً در مدل های ویژه لنسر مانند اوولوتیشن دیدیم ، اما دارندگان نسخه های قدیمی تر این خودرو نیز می توانند در صندوق عقب قرار بگیرند. اضافه کردن. ارتفاع وسیله نقلیه از سطح زمین نسبتاً زیاد است ، که باعث کاهش احساس ورزشی لنسر می شود. حتی چرخ های آلومینیومی 18 اینچی و لاستیک های عرض 215 میلی متر ارتفاع خودرو را تنظیم نمی کنند. از طرف علاوه ، نمای جانبی لنسر یک خط نسبتاً مستقیم است که از زیر چراغهای عقب به چرخ جلو کشیده شده است ، و خط دیگری که به موازات آن بر روی پدالها و مطابق با بیرون زدگی ضربه گیرها قابل مشاهده است. ما یک طراحی ورزشی متوسط داشتیم.