مقایسهHyundaiAvateو رنو مگان را می توان جنگ جانبازان ماشین خارجی در ایران دانست. بیایید با آوانته شروع کنیمHyundaiAvante برای اولین بار در سال 1990 معرفی شد و هنوز در خط تولید شرکت کره ای هیوندای قرار دارد. البته لازم به ذکر است که این تولیدکننده اتومبیل هیوندای تنها در ایران و برخی کشورهای دیگر مانند کره جنوبی و مالزی به عنوان آوانته شناخته شده است ، در غیر این صورت در سایر مناطق جهان به هیوندای ورنا معروف است.
هیوندای برای بهبود بازار فروش خود در سال 2004 تغییرات کمی را درآوانته ایجاد کرد آوانته یکی از اقتصادی ترین اتومبیل های جهان است. شرکت پاراستوی ابی ارگ این وسیله نقلیه را در ایران وارد و نگهداری می کند.
"چراغ آوانته"
چرغ آوانته زیبایی خودش را دارد که و این چراغ در کنار خودرو،زیبایی آن را کامل میکند.
اما خودرو مگان یکی از اصلی ترین رقبای آوانته در بازار ایران است. مگان یکی از خودروهای شرکت فرانسوی رنو است و نگین خودرو از سال 2011 مسئولیت واردات و ارائه خدمات به بازار کشور را بر عهده دارد و نسل سوم نیز قبلاً وارد و تحویل داده شده است. امروزه رنو یک نام شناخته شده در ایران است و نسبت به برخی از شرکت های اروپایی که در این کشور فعالیت می کنند ، اعتماد بیشتری دارد.
مگان در مدل های 1600 سی سی در دسترس خواهد بود. مشاهده کنید و 200 سی سی. ببینید در این مقاله به مگان خواهیم پرداخت و آن را با موتور 2000 سی سی مقایسه می کنیم. می توان گفت که مانند سایر محصولات رنو ، مگان نیز توانست مشتری را به خود جلب کند و فروش خوبی داشته باشد.
طراحی بیرونی
به طور کلی ، آوانته طراحی بیرونی جالبی ندارد. حتی می توانید بگویید که بسیاری در نگاه اول این خودرو را با طراحی نامتقارن می دانند. اما اگر کمی نزدیکتر شوید و به نحوه طراحی و قرار دادن اجزای ساز توجه کنید ، احتمالاً کمی نظر خود را تغییر خواهید داد. اما در پایان ، ما با برنامه قدیمی و اقتصادی روبرو هستیم. در طراحی آوانته ، ما در مورد خطوط روشن یا طرح های تهاجمی و جوان صحبت نمی کنیم ، بلکه در مورد یک طراحی بیرونی کاملاً اقتصادی است.
مقایسه هیوندای آوانته و مگان از نظر طراحی بیرونی نشان می دهد که محصول رنو بسیار عالی است. چراغهای جلو مگان کوچک هستند اما نشان و طراحی شیشه جلو در جلو چراغهای جلو زیبایی خاصی به آن می بخشد. علاوه بر این ، در تمام دیدگاه های مگان ، ما شاهد حجم سپر و خطوط نرم هستیم که به این خودرو احساس استحکام و قدرت خاصی می بخشد.
از یک طرف دیده می شود ، آینه های رنگی با بدنه خودرو هماهنگ هستند و یک قوس کوچک از جلو و عقب خودرو وجود دارد. در نمای عقب ، اول از همه ، چراغهای بزرگ توجه بینندگان را به خود جلب می کنند. در این بخش نیز می توان حجم نسبی سپر را مشاهده کرد.
"چراغ جلو آوانته"
چراغ جلو آوانته طراحی منحصر به فردی دارد و به واسطه این شکل خودرو را زیبا می کند.
طراحی داخلی
ما در هیوندای آوانته نوآوری زیادی نمی بینیم. در طراحی داخلی این خودرو ، هیچ چیز آن را از نمونه های خودروهای قدیمی و اقتصادی متمایز نمی کند. با این حال ، آوانته فضای کافی را به راننده ارائه می دهد و در هنگام رانندگی به ظاهر دلخواه خود می بخشد.
از طرف دیگر طراحی داخلی مگان نیز مانند سایر محصولات رنو بسیار ساده است. این بدان معنا نیست که کابین مگان نسبت به آوانته یک مزیت ویژه دارد. طراحی داخلی مگان فقط ساده نیست ، و حتی می توان کنسول وسط را نیز زشت دانست. اما در پایان ، قضاوت در مورد عناصر کابین ، مگان مدرن تر از آوانته است.
گزینه ها و ویژگی ها را با یکدیگر مقایسه کنید
همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، خودروهای مورد نظر خودروهای اقتصادی هستند. اما همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است ، مقایسه ای از هیوندای آوانته و رنو مگان از نظر قابلیت ها نشان از برتری نسبی محصول رنو دارد.
از نظر ایمنی ، هیوندای آوانته رکورد رضایت را تعیین کرده است. این خودرو توسط موسسه معتبر اروپایی یورناپ تست شده و چهار ستاره ایمنی از این موسسه دریافت کرده است. اما مقایسه هیوندای آوانته و رنو مگان از نظر ایمنی نشان از برتری چرای بگان و مگان دارد.
این محصول رنو 5 ستاره ایمنی از موسسه اروپایی ایروENCAP دریافت کرده است که یک رکورد بسیار خوب است و مدرن ترین خودروهای موجود در بازار را برای رقابت ارائه می دهد.
با هیوندای آوانته ، یک تجربه رانندگی نسبتاً سریع و هیجان انگیز را تجربه خواهید کرد. این خودرو در 10 و نیم ثانیه می تواند تا 100 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد که این تقریباً یک رکورد عالی است. همچنین می توانید با سرعتی معقول به سرعت 180 تا 190 کیلومتر در ساعت برسید که بسیار هیجان انگیز است. عملکرد خودرو در دستیابی به نتایج تست ایمنی بالا نیز می تواند راحتی راحتی را برای مسافران فراهم کند.
از طرف دیگر ، فرمان برقی بسیار نرم و راحت مگان رانندگی در شهرهای بزرگ ، شلوغ و جاده های کوهستانی را آسان تر می کند. با این حال ، پایداری خودرو در گوشه های باریک رضایت بخش است. این سیستم تعلیق نیز سواری روان را برای مسافران فراهم می کند. اما مقایسه ای از آوانته و مگان نشان می دهد که هماهنگی بین مشخصات گیربکس و موتور مگان بسیار مناسب نیست.
"چراغ عقب آوانته"
شاید طراحی چراغ عقب آوانته با کمی تغییر جذابیت بیشتری می داشت ولی با این حال شکل خودرو را کامل تر میکند.
تحلیل بازار
امروز در ایران می توانید رنو مگان را در بازه قیمتی از 150 تا 250 میلیون تومان خریداری کنید و برای خرید هیوندای آوانته در همین دوره به بودجه احتیاج دارید. البته از آنجایی که قیمت هر یک از خودروهای مورد نظر در گذشته اخیر بسیار پایین تر از این ارقام بود ، شاید بهتر باشد که طبقه بندی آنها در خط اتومبیل های با سوخت کارآمد تجدید نظر شود. زیرا این ماشین ها مانند سایر دستگاه های موجود در بازار می توانند برخی از مشتریان خود را از دست بدهند.
مقایسه خلاصه هیوندا آوانته و رنو مگان
واقعیت این است که خرید ماشین کار شخصی همه است و همه کاری که می توانیم انجام دهیم این است که به مردم درباره مشخصات هر خودرو بگوییم. همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، رنو مگان خودرویی است که از خصوصیات نسبی بهتری برخوردار است ، ظاهری جوانتر و بالاتر از همه امنیت بیشتری دارد. به همین دلیل ، اگر قصد خرید خودرو در محدوده قیمت مشخص شده را دارید ، توصیه می کنیم گزینه دوم بین هیوندای آوانته و رنو مگان را انتخاب کنید.
Lexus RX 350L با هدف ارتقاء مدل RX به کراس اوور لوکس کلاس 7 نفره ، با بدنه ای سریع به یک مدل استانی
لکسوس RX را می توان به عنوان خودروهای کراس اوور با نسخه محدود شخصی لوکس طبقه بندی کرد که بیست سال پیش منتشر شد و پرفروش های لکسوس RX امروزه توسط محصولات تابعه و لوکس تویوتا در خیابان سنتر در اکثر بازارهای مهم فردریک ارائه می شوند. در این مقاله یک نسخه با تفسیرهای طولانی از اندازه ها و سه ردیف صندلی برای این مدل داستانی به نام Lexus RX350L ارائه شده است
لکسوس RX برای کامیون ها در اواخر دهه 199 در بازار ژاپن تحت عنوان تویوتا هریر ، مناسب و به صورت فرمت محصول برای 4 نسل ارائه شده است ، توسط لکسوس RX با طراحی انتقال قدرت جلو و دو محوره ، نسل اول کلاس کامپکت و سه نسل ارائه شده است بعداً در کراس اوور لوکس. سری RX یک لوکس در خانواده لکسوس است که درGX وLX و بالاتر ازNX مدل سازی شده است. کد RX در کروزر توضیحات واضح در دشت و حرفه ای ها (یک منطقه استراحت متنوع) منتشر شده است. نسل اول لکسوس RX در سال 1998 ، بر اساس کیفیت شش نسل اول لکسوس RX در 199 و 199 ، به لطف سایتهای جذاب و تبلیغاتی به نام JD پاور و موتور انجین.
لکسوس RX از سال 2003 پس از رونمایی از نسل سوم RX در سال 2008 ، آخرین نسل پرفروش کراس اوور لوکس لکسوس در سال 2015 با زبان طراحی جاجید نسل چهارم ، لکسوس RX با چهار سیلندر درون خطی ، بنزین و هیبریدی V6 80 دنده اتوماتیک انتقال در تیم پیشنهادی مدل سه ردیفی F. RX 350L در سال 20177 معرفی شد. تهیه کننده و تهیه کننده لکسوس RX کاملاً برزیلی یک برنامه بسیار پیشرفته تر است .
لکسوس RX 350L؛ یک ردیف صندلی بیشتر
لکسوس RX 350L 5 متر طول دارد ، در حدود 11 سانتی متر طولانی تر از مدل استاندارد 5 نفره. از آنجا که فاصله بین دو محور مدل استاندارد و L قابل مقایسه است و تقریبا 2.79 متر است ، طول اضافی فقط پشت ستون عقب توجه را به خود جلب می کند. انحنای پایین قسمت عقب بدنه برای ایجاد فضای بیشتر سر ، تنها تفاوت قابل توجه بین مدل L و استاندارد RX است که فقط در پروفایل قابل مشاهده است. در حقیقت ، لکسوس RX 350L از هر لحاظ شبیه سایر RX های نسل چهارم است. ال-تایپ با قیمت پایه 47،670 دلار فروخته می شود. با مدلAWD ، قیمت پایه 49.70 دلار است که حدود 4،400 دلار بیشتر از استاندارد لکسوس RX است.
نکته قابل توجه این است که در ابتدا لکسوس RX برای تولید یک نوع جادارتر طراحی نشده بود و از آنجا که فضای ایجاد شده هیچ ارتباطی با فاصله بین محورها ندارد ، نشستن روی ردیف سوم نسبتاً دشوار است. البته صندلی های ردیف دوم به خوبی خم می شوند ، اما از آنجا که درها برای کابین سه ردیفی طراحی نشده اند ، روشن و خاموش کردن لکسوس RX 350L روشن و خاموش یک فرایند پیچیده است. طبق گفته تیم توسعه لکسوس ، صندلی های ردیف سوم تقریبا 60 سانتی متر فضای ساق را برای مسافران فراهم می کند ، اما لازم به ذکر است که این فضا فقط در صورت تمدید صندلی های ردیف دوم ایجاد می شود. در حقیقت مسافران رده میانی باید از پاهای خود خداحافظی کنند ، بنابراین در پشت آن 60 سانتی متر از ساق پا وجود دارد. در صورت ثابت بودن صندلی های ردیف دوم و ایجاد فضای راحت ، مسافر درنهایت با حداکثر سن 10 سال وارد ردیف آخر می شود.
همانطور که می دانید خودروهای سه ردیف برای خانواده های بزرگ طراحی شده اند و سفرهای خانوادگی طولانی سناریوی متداول برای این خودروها است. پس از تکمیل تمام صندلی های RX 350L ، تنها 462 لیتر فضای محموله موجود است که حتی از برخی هاچ بک های مدرن موجود در بازار نیز کمتر است. با قرار دادن ردیف سوم صندلی ها ، فضای بار به 946 لیتر افزایش می یابد ، و ردیف سوم و دوم صندلی ها - تا 2002 لیتر.
برای مقایسه ، ویژگی های فنی نزدیکترین رقیب لکسوس RX 350L را در نظر بگیرید. آکورا MDX2018 دارای قیمت پایه 44200 دلار در مقایسه با RX 350L ، در قسمت جلو حدود 12 سانتی متر و در ردیف دوم 14 سانتی متر دیگر است. البته مهمترین این است که ظرفیتMDX در صندوق عقب فقط هنگام پر کردن ظرفیت 425 لیتر است. هنگامی که صندلی های ردیف آخر جمع شده اند ، صندوق عقب Acura 1.087 لیتر فضا را در اختیار شما قرار می دهد. آکوراMDX با طول کوتاه تر از 1.27 سانتی متر و ارتفاع 2.5 میلی متر و فضای بیشتر از RX 350L ، اهمیت طراحی یک صندلی هفت نفره بر روی یک صندلی پنج نفره را نشان می دهد.
موتور V6 راحت و داخلی
علاوه بر حساسیت عددی لکسوس RX 350L ، کابین این کراس اوور لوکس کاملاً لوکس و راحت است. مسافران جلو از بیرون نمای بسیار خوبی دارند که علی رغم صندلی های چرمی با کیفیت ، سواری دلپذیر خواهند بود. ترکیب مواد عالی و نصب عالی سهم بسزایی در فضای داخلی لوکس RX 350L داشته است. البته نباید انتظار کیفیت کابین مرسدس بنز را داشت اما این مدل مطابق با استانداردهای لکسوس است و مسافران در جاده های شلوغ شهری یا بین شهری احساس ناراحتی نمی کنند.
مدل 2018 لکسوس RX 350L از همان موتور 6 سیلندر 3 لیتری 5 لیتری V6 با استاندارد RX 350 استفاده می کند. با این وجود ، RX 350L دارای گشتاور کاهش یافته 5 اسب بخار است. و گشتاور 6 نیوتن متر با توان 290 اسب بخار و گشتاور 357 نیوتن متر علاوه بر این ، RX 350L با وزنی در حدود 105 کیلوگرم بیشتر برای رسیدن به 100 کیلومتر در ساعت در 8.1 ثانیه (نوع محرک تمام چرخ) ارائه می شود. استاندارد RX 350 زمان تست 7.9 ثانیه را از صفر تا 100 مایل در ساعت ثبت کرد. لکسوس RX 350L برای مسافت های طولانی کاملاً سازگار است. یک اتوماتیک 8 سرعته در کنار هم بدون فرمان و در کل آرامش کار می کند. این شاسی برای رانندگی آسان تنظیم شده است ، و حتی با رانندگی اسپرت ، RX 350L ماهیت اصلی خود را تغییر نمی دهد.
به دلیل وزن اضافی ردیف سوم صندلی ها ، میزان مصرف سوخت RX 350L تقریباً 0.1 لیتر در 100 کیلومتر بیشتر از مدل استاندارد است. لکسوس RX 350L در هر 100 کیلومتر از شهر ، بزرگراه و ترکیب 12.3 ، 9 و 10.6 لیتر بنزین مصرف می کند. البته ، برای کسانی که نگران هزینه سوخت هستند ، لکسوس مدل ترکیبی RX 450h را ارائه می دهد.
مدل های کامل تر این خودرو مجهز به لامپ های زنون با زاویه قابل تنظیم و واشر ، روشنایی اتوماتیک ، آینه های جانبی برقی با گرمایش ، یک سقف سانروف گسترده ای ، صندلی برقی در ردیف جلو و یک دستگاه تهویه هوا مضاعف با عملکرد گرمایش و سرمایش مستقل است.
شرایط ایمنی و تجهیزات حفاظتی
برخلاف بسیاری از اتومبیل های چینی ، محصولات هاوال برای جذب خریداران خارجی تولید می شوند و محکوم به رعایت استانداردهای ایمنی بین المللی هستند. طبق نتایج آزمایشات انجام شده توسطANCAP در استرالیا ، H2 پنج ستاره ایمنی دریافت کرده است که البته با تست یوروNCAP و رتبه ایمنی قابل مقایسه نیست ، اما می توان آنها را به عنوان 4 ستاره تفسیر کرد. با نگاهی به فیلم های منتشر شده در هنگام تست تصادف هاوال H2 ، می توانیم مطمئن باشیم که در کابین و سقف اتومبیل قدرت خوبی وجود دارد.
نسخه وارداتی هاوال H2 دارای 6 کیسه هوا است که 4 مورد در جلو و 2 در پرده است. سیستم های ترمز ضد قفل ، ترمزهای کمکی ، توزیع نیروی ترمز، کنترل لغزش و جلوگیری از لغزش از دیگر گزینه های ایمنی برای هاوال H2 هستند. سیستم سرو ترمز را می توان هنگام رانندگی در سرازیری برای رانندگی با سرعت های زیر 35 کیلومتر در ساعت و در سیستم نگهدارنده خودکار خودرو استفاده کرد.
ارزیابی فنی و مقایسه با رقبا
رضایت مشتری از خودرو ارتباط نزدیکی با قیمت نهایی و شرایط فروش رقبا دارد. این شرایط بررسی دقیق هاوال H2 را دشوار می کند. از سویی نوسانات نرخ ارز منجر به افزایش قیمت کالاهای متفرقه چینی شد و از طرف دیگر خریداران ایرانی چاره ای ندارند. هاوال H2 باید برای کمتر از 100 میلیون نفر به دست مصرف کنندگان برسد ، که البته این به وضعیت اقتصادی ایران بستگی دارد. ام وی ام X33S ، هایما S5 و جک S3 در این بازه قیمت رقیب هستند اما با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شدند.
کروزر هاواس در طراحی خوب است. شاید تنها محصولی که در نگاه اول می تواند مشتریان بیشتری را به خود جلب کند ، هایما S5 است. هاوال H2 از فرمول تکراری شیشه جلو بزرگ با خطوط موازی استفاده می کند که مشکلی جدید نیست اما در عوض با ترکیب خوبی از روشنایی LED و ضربه گیر های ورزشی همراه است. از دیدگاه های مختلف ، هاوال H2 کمی لوکس تر از هایما S5 به نظر می رسد و در دراز مدت باعث خستگی و کسل کمتر خواهد شد.
برند هاوال برای مشتریان ایرانی ناشناخته است. به این معنا به راحتی می توان گفت که X33S با حضور دیرینه خود در برند چری در بازار داخلی ، آزمایشات را کاملاً پشت سر گذاشته است و اکنون از اعتماد عمومی برخوردار است. در بازارهای جهانی و در کشورهایی مانند استرالیا ، روسیه ، آفریقای جنوبی و بخش هایی از آمریکای لاتین ، هاوال سالها است که وجود دارد ، اما پذیرش آن توسط مردم ایران تضمین نمی شود. این شرایط ، حداقل در کوتاه مدت ، بازار مدل های مورد استفاده HavalH2 را تحت تأثیر قرار می دهد.
از لحاظ راحتی و امنیت می توانید از کراس اوور هاوال نیز خوشحال شوید. تجربه نشان داده است که برای یک خریدار ایرانی ، گیربکس اتوماتیک ، سقف جمع شده ، دوربین پارکینگ و صفحه لمسی بزرگ بین داشبورد بسیار مهم و حتی مهمتر از نیروگاه است. از طرف دیگر ، یک رایانه در داخل با ویژگی های مدرن ، الکترونیک برند بوش ، یک ترمز برقی پارکینگ و ویژگی های جالب نظیر کنترل سرعت فرمان ، هاوال H2 را نسبت به سایر رقبای چینی و گران ترین آن قرار می دهد.
خریدار کراس اوور ساخته شده در چین ، به ویژه در محدوده قیمت کمتر از 100 میلیون نفر ، انتظار شتاب عالی و برخورد با ورزش را ندارد. حرکت آرام در خیابان های شهر ضمن حفظ امنیت و سکوت کابین ویژگی اصلی این شخص است. با این حال ، هاوال H2 ممکن است یک انتخاب عالی باشد. دستیابی به 100 کیلومتر در ساعت در 12 ثانیه با متوسط مصرف سوخت 9 لیتر در 100 کیلومتر قابل توجه نیست ، اما ، ظاهراً این برای رفع نیازهای روزانه کافی است.
فضای داخلی هاوال H2 یکی از اصلی ترین مزیت های این کراس اوور است که برای استفاده طولانی مدت بسیار ارزشمند است. علاوه بر صندوق عقب با ظرفیت زیاد ، راحتی زیادی برای سرنشینان عقب وجود دارد که باعث می شود سفر در مسافت های طولانی لذت بخش و تحمل پذیر باشد. مواد به کار رفته در داشبورد ، صندلی ها و اثاثه یا لوازم داخلی نیز خریدار متقاطع را در محدوده قیمت هاوال H2 جذب می کند.
به طور کلی می توان گفت که خودرو مورد نظر از کیفیت قابل قبولی برای استفاده روزمره برخوردار است و به لطف طراحی صحیح ، نسبت به رقبا در بازار ایران از مزایای قابل توجهی برخوردار است. البته نباید فراموش کنیم که قیمت نهایی هاوال H2 در محدوده کمتر از 100 میلیون تومان و خدمات مناسب پس از فروش بهمن خودرو ، فروش طولانی مدت را تضمین می کند ، در غیر این صورت فراموش می شود.
قیمت نهایی
نوسانات نرخ ارز پیش بینی قیمت دقیق یک خودروی خارجی را دشوار می کند. شرکت وارد کننده مبلغ 96 میلیون تومان برای هاوال H2 را در پایان سال 2017 اعلام کرد و با پیش پرداخت 50 میلیون تومان سود حاصل از مشارکت 14٪ و زمان تحویل آن یک ماه خواهد بود. در زمان نگارش ، تولید این دستگاه توسط گروه بهمنه متوقف شد و اکنون در بازار آزاد حدود 300 میلیون تومان قیمت دارد.
هزینه تقریباً نهایی هاوال H2 برای جک S5 یک خریدار بالقوه را اغوا می کند. در مواجهه با قیمت های 100 تا 105 میلیون تومانی برای هاوال در بازار آزاد ، مطمئنا می توانیم به جک S5 کم تاثیر و تقریبا صفر اولویت دهیم. در سال های اخیر ، کراس اوور جک به پرفروش ترین خودروی چینی در ایران تبدیل شده است و البته به دلیل فضای بیشتر ، رقیب اصلی هاوال H2 است. علاوه بر خدمات پس از فروش رضایت بخش کرمان موتور برای جک S5 ، مصرف نسبتاً زیاد سوخت و هزینه کمتر این خودرو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
برای اتومبیل های طبقه متوسط که اتومبیل های چینی آن را دوست ندارند ، استفاده از سوزوکی گراند ویتارا انتخاب خوبی است. علاوه بر مارک ژاپنی ، یک موتور 2.4 لیتری قدرتمند و یک سیستم دیفرانسیل کارآمد ، لازم به ذکر است که 100 میلیون تومانی گراند ویتارا احتمالاً 150،000-200،000 کیلومتر را پوشش می دهد و در سال 2009 ساخته خواهد شد.
نمونه های زیادی از ارسال ناموفق ماشین های مختلف به کشور ما وجود دارد. محصولاتی مانند چری ویانا ، هافی لوبو ، سیناد و غیره که حتی در بازار محدود و غیر رقابتی ما نیز نمی توانستند با موفقیت حضور پیدا کنند و خیلی زود از حافظه ناپدید شدند. خوب ، می توانید بگویید که بیشتر این اتومبیل ها درست بودند و من با شما موافقم! اما در عین حال ، نام های جالبی وجود دارد که از پتانسیل های زیادی در بازار برخوردار هستند ، اما در کمال تعجب و شکست آنها به دلیل عدم مدیریت صحیح است. خودروهای مشهور مانند سوزوکی کیراشی ، سیتروئن C5 ، هوندا سیویک و غیره نمونه هایی از این موارد هستند که هر کدام به دلایلی از این سرنوشت تلخ رنج می برند. peugeot407 یکی از این شکستهاست. خودرویی با طراحی قابل قبول ، سواری خوب و امکانات عالی (در مقایسه با زمان تحویل) که تنها برای موفقیت به یک قیمت مناسب نیاز داشت ، اما کارشناسان ایرانی خودرو بدون توجه به سلیقه بازار و محبوبیت مختلف آن ، برند نیوبورن کت را در بین خود معرفی کردند مارک ها در بین ایرانی ها و رقبا و تجسم در زندگی اتومبیل های بزرگتر ، قوی تر و پر طرفدار تر مانند هیوندای سوناتا و در نتیجه دیدید!
امروز به یکی از بازماندگان این گربه افتخار می رسیم تا دریابیم که آیا عدم موفقیت این مدل در کشور فقط به دلیل قیمت گذاری نامناسب و بدنام برند پژو در کشور "به دلیل تولید افراد آر دی -لایک !" است یا اینکه این ضرر عمیق تر شده است. دلایلی راجع به این دلیل ، پس از بروزرسانی ها در اتو بانک با ما همراه باشید.
طراحی بدنه
پژو 407 در آن زمان از طراحی زیبا و خاصی برخوردار بود و با بیرون کشیدن چراغهای جلو و جلو شیشه جلو ، بسیار مدرن تر از مدل های 406 قبلی (که شبیه پژو پارس ما بود) به نظر می رسید.
لوگوی بزرگ پژو ، ورودی هوای سپر بزرگ ، شکل برجسته هود و حتی محل قرارگیری آینه های جانبی ، ظاهری اسپرت و جوان به خودرو می بخشد ، در حالی که اندازه بزرگ و شکوه نسبی این خودرو نشانگر استفاده خانوادگی آن است. علاوه بر این ، خطوط بدنه عمومی با اصالت خانوادگی پژو مطابقت دارد و حتی در زوایای خاصی نیز شباهت بین شکل دوربین 407 و یک محصول کوچک شبیه به 206 وجود دارد.
قسمت آخر سعی دارد حسی شبیه به یک کوپه اسپرت با چراغهای تیره ، یک سپر ورزشی و یک شکل بال را در بالای جعبه به بیننده بدهد. می توان گفت که طراحی این قسمت تا حدودی مغایر با بینی خودرو است. نکته دیگر اینکه کشش بیش از حد سپر جلو در مشخصات خودرو کمی عجیب به نظر می رسد ، اما این موضوع سلیقه ای است.
خلاصه اینکه ، 407 در آن زمان طراحی منحصر به فردی داشت و هنوز هم بعد از این همه سال زیبا و متفاوت به نظر می رسد. اما در هر صورت ، نباید فراموش کنیم که در طول تولید 407 اتومبیل زیبا از جمله هیوندا سوناتا یا نیسان ماکسیما در بازار داخلی حضور داشتند که این مسئله شرایط را برای میهمان فرانسوی ما پیچیده کرد.
طراحی داخلی
وقتی وارد سالن می شویم با یک فضای راحت و صمیمی روبرو می شویم که علی رغم اینکه به نظر نمی رسد در سال 2019 مد باشد اما با توجه به قدمت خودرو به راحتی نمره قابل قبولی کسب می کند. البته ، سادگی فرمان و دریچه های تهویه جوانه های سلیقه شما ، در عین حال می تواند بر پژو تأکید کند و در برخی از جزئیات عدم کار را مقصر دانست ، یا بگوید کابین خودرو فضای بین اسپرت و کلاسیک را سردرگم می کند. به طور کلی اما فضای داخلی peugeot407 احساس خوبی دارد و کیفیت قابل قبول از مواد مورد استفاده و همچنین ارگونومی خوب صندلی ها و گزینه های مناسب باعث می شود فضای داخلی تا حدی مجلل شود. صندلی عقب نیز در وضعیت خوبی قرار دارد. البته به دلیل طولانی بودن بدنه و فاصله نسبتاً زیاد بین محورها ، انتظار داشتیم ردیابی بیشتری داشته باشیم ، اما حتی اکنون می توانیم یک حساب کاربری خانوادگی را در پژو 407 باز کنیم. علاوه بر این ، اندازه صحیح محفظه چمدان سفر را آسان می کند.
نکته مثبت دیگر در این بخش ، طراحی متفکر لولا درب صندوق عقب است که فضای داخل صندوق عقب را به خود اختصاص نمی دهد و در نتیجه ، هنگام نگاه کردن به صندوق عقب ، با مشکل ضربه زدن به لولا درها با ابزار مواجه نمی شویم.
گزینه های بهداشت و ایمنی
شاید این روزها ، وقتی دوستان رادارهای مختلف ، سیستم های پارکینگ ، قفسه های هوشمند و غیره را نشان می دهند ، لیست کارکردهای پژو 407 بسیار خوشایند نیست. اما جالب است که توجه داشته باشید که این محصول پژو یکی از محبوب ترین گزینه ها در بازار داخلی بود در آن زمان ، با گزینه های جذاب مانند چراغهای جلو اتوماتیک ، یک برف پاک کن هوشمند ، یک آینه مرکزی الکتروکروم ، آینه های تاشو برقی ، سنسورهای پارکینگ جلو و عقب. کروز کنترل ، تهویه مطبوع اتوماتیک با دو کانال و دریچه جداگانه برای صندلی عقب و غیره اطمینان از رفاه راننده و مسافران.
بخش ایمنی مجهز به تجهیزاتی مانند ترمزهای ABS وEBD ، سیستم ترمز ثانویه EBA ، سیستم کنترل کشش و پایداری هوشمند ، 6 کیسه هوا و غیره است که حتی با برخی از محصولات مدرن ما مانند سراتو سایپا قابل مقایسه است که غایب این ESP است! آنها خوب به نظر می رسند. این اتومبیل همچنین هر پنج ستاره یورو-NCAP را در سال 2004 برنده شد. ستارگانی که شاید از استانداردهای دقیق امروزی قابل اعتماد نباشند ، اما هنوز هم از ایمنی خوب پژو 407 خبر می دهند.برای درک بهتر ، شایان ذکر است که نسل قدیمی هیوندای سوناتا در سال 2006 تنها چهار ستاره از همین موسسه دریافت کرده بود.
نیروگاه و سیستم انتقال نیرو
یکی از بزرگترین ضعف های پژو 407 احتمالاً این است که شما باید زیر آن را جستجو کنید. جایی که موتور دو لیتری جوی در 143 اسب بخار امتیاز دارد گشتاور 200 نیوتن متر متناسب است و خیلی از رقبا قیمت آن را نمی گوید. البته اگر به آمارهای رسمی شتاب از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت ، گیربکس و مدل اتوماتیک که به ترتیب اعداد 9.1 و 10.5 ثانیه را نشان می دهیم نگاه کنیم متوجه می شویم که راندمان کلی خودرو چندان بد نیست. و اینکه پژو با وجود وزن کم ، توانست به گشتاور خوبی برسد. برای دستیابی به شتاب قابل قبول.
اما واقعیت این است که در آن زمان در بازار بسیاری از 407 رقیب قیمت با موتورهای بزرگتر فروخته می شدند و در نتیجه جای خالی مدل 6 سیلندر مدل 407 بسیار مورد توجه بود.
علاوه بر این ، قدرت نیمه اتوماتیک پژو 407 بیشتر با مدل گیربکس ارتباط دارد و در مدل اتوماتیک گیربکس 4 سرعته و فاصله نسبتاً زیاد بین نسبت ها ، شتاب و کلاچ در سطح متوسط است.
بنابراین ، به طور خلاصه ، قدرت و قابلیت های حرکتی مدل 407 برای اندازه موتور و استفاده از خودروی خانوادگی کافی است ، اما نیازهای شتاب دهنده و علاقه مندان به سرعت را برآورده نمی کنید.
در این مقاله ، ما از نظر فنی میتسوبیشی پاجرو اسپرت GLX2018 را مرور می کنیم.
تقریباً چهار دهه از ظهور نسل اول میتسوبیشی پاژرو می گذرد و با گذشت سالها ، پاجرو به عنوان شاسی ورزشی شناخته شده است و از قابلیت های خارج از جاده قابل قبول در بین رانندگان ژاپنی برخوردار است. پاجرو در نظرسنجی های مختلف از نظر صاحبان موفق شد به طور متوسط بسیار خوب امتیاز کسب کند. به همین دلیل است که میتسوبیشی هر ساله بهترین مدل ها را ارائه می دهد.
در این مقاله ، با در نظر گرفتنGLX پاجرو اسپرت به عنوان ارزانترین نسخه از این مدل خودرو از سال 2018 ، ما به بررسی دقیق تر تمام ویژگی های مثبت و منفی این خودرو خواهیم پرداخت. میتسوبیشی سعی کرد بهترین مدل ها و گزینه ها را در مدل های پاجرو 2018 به مشتریان ارائه دهد 2018. مدل پایه 2018 مجهز به چرخ های 18 اینچی ، فناوری برخورد تصادفی ، کروز کنترل تطبیقی ، فضای داخلی خودرو زیبا و چندین خروجی استاندارد برای شارژ وسایل برقی است. ویژگی های جدید نسخه پاجرو اسپرت با قیمت 45.500 دلار ، میتسوبیشی را فراتر از قدرتمندتر سوق داده است ، اما تویوتا فورتونGX با قیمت 42.590 دلار هنوز هم انتخاب بهتری نسبت به پاجرو اسپرتGLX است.
پاجرو اسپرتGLX از همان پیشرانه و گیربکس به عنوان نسخه گران قیمت تر استفاده می کند. قدرت این موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر دیزل مجهز به توربوشارژر 181 اسب بخار است. و حداکثر گشتاور 430 نیوتن متر است. این اتومبیل مجهز به گیربکس اتوماتیک 8 سرعته است و قابلیت تنظیم توزیع گشتاور و قفل دیفرانسیل مرکزی را دارد ، اما فناوری قفل دیفرانسیل عقب برای این منظور طراحی نشده است. پاجرو اسپرتGLX دارای دو ردیف صندلی است.
با داشتن چرخ های استاندارد 18 اینچی برای نسخه اصلی ، ظاهر کروم شبیه نسخه هایGLXبا سایر نسخه های گرانتر خانواده پاجرو اسپرت است ، نسخه اصلی با نسخه های دیگر متفاوت است. اگرچه این خودرو مجهز به فناوری ها و کارکردهای مختلفی است ، اما فاقد چراغهای جلو ، برف پاک کن اتوماتیک ، پیاده رو و چراغهای جلو اتوماتیک است. یک آینه عقب اتومبیل ، دوربین عقب ، سنسور پارکینگ ، دکمه استارت و ورود بدون کلید در خودرو از دیگر مشخصات مشترک نسخه اصلی و نسخه های گران قیمت تر پاجرو اسپرت 2018 است. اگرچه مدل پاجرو اسپرت 2018 تقریباً یکسان است ، اما داخلی در نسخه اصلی ساخته شده است. از پارچه ساخته شده است ، تنظیمات صندلی کاملاً دستی است و هیچ سیستم ناوبری ماهواره ای خاصی ذکر نشده است.
پاجرو اسپرت بر اساس میتسوبیشی تریتون ساخته شده است ، اما در مدل 2018 کاملاً از جد خود فاصله دارد و اوج این بلوغ و استقلال را می توان در طراحی فرمان ، کنسول میانی و بخش مرکزی مشاهده کرد. با این حال ، هنوز هم شباهتی بین پاجرو و ترایتون وجود دارد. ارتفاع صندلی در پاجرو اسپرت زیاد است که باعث می شود سقف خودرو کمی کوتاه شود.
فضای داخلی پاجرو اسپرتGLX نه خیلی بزرگ است و نه بد. همه چیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و همین باعث می شود نشستن در این خودرو لذت بخش باشد. با این حال ، مواردی وجود دارد که انتظار می رود در مدل های آینده بهبود یابد. این موارد شامل دکمه های قرمز تار در دکمه ها ، خالی بودن دکمه های متعدد به دلیل حذف گزینه های مختلف و همچنین طراحی بسیار ضعیف دکمه های آسانسور شیشه ای است. طراحی و چیدمان سوییچ ها نیز چندان خوشایند نیست و در کمال تعجب ، هنوز پاجرو اسپرتGLX به یک کیلومتر شمار دیجیتال مجهز نیست.
صفحه نمایش لمسی 7 اینچی در این خودرو به همان اندازه ای که باید باشد نیست. رابط کاربری اشتباه ، کیفیت پایین صدا و مشکل در تنظیم صدا - همه اینها معایب اصلی سیستم سرگرمی پاجرو اسپرتGLX است. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، این خودرو مجهز به سیستم ناوبری ماهواره ای نیست که خبر بدی برای علاقمندان به ماجراجویی است. دوربین دید عقب خودرو به خوبی کار می کند ، اما برای کنترل بهتر گیربکس اتومبیل ، بهتر است آن را مستقیماً در دو حالت نصب کنید.
پاجرو اسپرت به عنوان یک شاسی بزرگ شناخته می شود ، اما شاسی مدل مدل 2018 باریک است و بیشتر شبیه به یک شاسی متوسط است. اندازه داخلی این خودرو می تواند پنج سرنشین را در خود جای دهد و صندلی مخصوص صندلی دوم نیز قابل قبول است. برای راحتی مسافران ، دستگیره ها روی قفسه های A و B سوار شده اند تا در حین ماجراهای در فضای باز تعادل نسبی خود را حفظ کنند. نکته عجیب در فضای داخلی خودرو ، خروجی هوا به پشت بام در صندوق عقب است. در ردیف دوم فقط یک خروجی برای هوا در سقف وجود دارد و در پشت کنسول مرکزی هیچ خروجی هوا برای سرنشینان عقب وجود ندارد ، درعوض چهار خروجی USB ، یک خروجی 12 ولت و یک خروجی 220 ولت / 150 وات وجود دارد. در این بخش یک ورودی HDMI ارائه می شود. صندوق چمدان پاجرو اسپرت بسیار جادار است ، اما صندلی های ردیف دوم به پایین سقوط می کنند و فضای بار را به یک باورنکردنی 1624 لیتری افزایش می دهند و قادر به حمل بارهای بسیار بزرگ و بزرگ هستند. در محفظه چمدان های این خودرو یک خروجی 12 ولت دیگری وجود دارد که علاوه بر این دارای نگهدارنده شیشه و قطعات برای تقویت بار است.
موتور دیزلی 2.4 لیتری این خودرو با سرعت کم ، بین 1000 تا 2000 دور در دقیقه ، کمی مبهوت است ، اما در کل این یک شاهکار واقعی است. گیربکس 8 سرعته اتومبیل برای گیربکس به خوبی تنظیم شده است و تنها اشکال آن ضربات جزئی در هنگام جابجایی به پارکینگ و معکوس است. طبق گفته میتسوبیشی ، کل مصرف پاجرو اسپرتGLX هشت لیتر در 100 کیلومتر است. اما برای کنترل عطش این خودرو ، شتاب دهنده باید کاملاً فرسوده باشد.
بر اساس آزمایشات انجام شده بر روی قابلیت های خارج از جاده این خودرو ، پاجرو اسپرتGLX را می توان به عنوان خودروی دارای چرخ محوری طولانی با قابلیت های خارج از جاده شدید ارائه کرد. ضربه گیر و فاصله از کف ماشین تا کف تقریباً به شما اجازه می دهد تا به هر مکانی بروید. این خودرو مجهز به سیستم تعلیق سه نقطه ای است که با سهولت بیشتری می تواند وزن این غول 2 تنی را در هر شرایطی تحمل کند و آن را در شرایط مختلف کنترل کند. اگرچه ممکن است این تخته سنگ ایده آل برای سوار شدن به مسیرهای استاندارد نباشد ، اما آزمایشات جاده ای نشان داده است که پاجرو اسپرت همچنین راحتی مسافر را در جاده های لغزنده فراهم می کند. البته شما نمی توانید انتظار داشته باشید که این ماشین به یک ماشین لوکس خیابانی تبدیل شود. به عنوان مثال ، اعتصابات ناشی از ضربات شدید ، افزایش سرعت یا دور شدن ناگهانی تا حدی به محفظه مسافر منتقل می شود.