لوازم یدکی آوانته

لوازم یدکی آوانته . خرید لوازم یدکی آوانته . فروش لوازم یدکی آوانته . قیمت لوازم یدکی آوانته . قطعات آوانته . قیمت لوازم یدکی آوانته

لوازم یدکی آوانته

لوازم یدکی آوانته . خرید لوازم یدکی آوانته . فروش لوازم یدکی آوانته . قیمت لوازم یدکی آوانته . قطعات آوانته . قیمت لوازم یدکی آوانته

کیا K900 یک خودرو سدان و لوکس

ایجاد یک سدان لوکس 5.1 متری با موتور کیا V8 و درایو تمام چرخ برای رقابت با مرسدس بنز S کلاس ممکن است یک ایده غیر منطقی به نظر برسد ، اما کره ای ها قبلاً این کار را انجام داده اند. خودروی لوکس کره ای مرسدس بنز S کلاس ، در حقیقت هیچ ایده ای ندارد و در سالهای اخیر در سبد محصولات کیا گنجانده شده است. کیا با پرتاب K900 در کره راه اندازی شد ، پاسخ کیا به مرسدس بنز S کلاس است. این سدان لوکس کره ای به تازگی وارد نسل دوم شده و تابستان امسال در بازار داخلی کره جنوبی به بازار عرضه شده است.
K900 به عنوان اولین محصول این گروه با یک پلتفرم دیفرانسیل عقب جدید برای گروه هیوندا -کیا از اهمیت برخوردار است. این پلتفرم همچنین در سدان G80 از برند لوکس جنسیس استفاده شده است که بازار گسترده تری در جهان دارد. مطمئناً ، K900 در خاورمیانه و ایالات متحده نیز موجود خواهد بود ، اما نه در اروپا؛ بعید است که K900 حرفی در کلاس S داشته باشد. اروپایی ها از محبوبیت K900 در کره یا موفقیت سدان ورزشی کیا استینگرخائنانی نمی کنند.

خریداران K900 اغلب در صندلی های عقب می نشینند ، بنابراین مهندسان کیا اتاق زیادی برای این قسمت و صندلی های بزرگ و راحت با تنظیمات زیادی دارند. فضای داخلی K900 بسیار لوکس به نظر می رسد ، اما بیشتر شبیه به آئودی A8 دهه قبل است. البته راننده می تواند از رانندگی لذت ببرد. K900 از یک موتور 5 لیتری V8 با 420 اسب بخار استفاده می کند. و 520 نیوتن متر گشتاور که از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با چرخ دنده های بسیار نرم به هر چهار چرخ منتقل می شود.

کیا K900 در 5.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت شتاب می یابد ، که برای یک سدان با این اندازه مناسب است ، اما نمی توان آن را ورزشی در نظر گرفت ، زیرا موتور V8 برای عملکرد صاف و روان تنظیم شده است. به همین دلیل نیروی محرکه ای در محفظه مسافر وجود ندارد و همه چیز برای یک سوار آرام فراهم شده است. اگرچه کنترل اولیه بدنه خوب است ، اما یک ماشین نمی تواند کاملاً در جاده های خشن مسافران را به طور کامل جلب کند.
به اندازه کافی عجیب ، صندلی های عقب K900 احساس متفاوتی دارند. مهندسان شاسی شاید بیشتر وقت خود را در اینجا گذرانده باشند. البته این ویژگی نسخه داخلی K900 (برای بازار کره جنوبی) را شامل می شود که به چهار تایر فصلی و سیستم تعلیق قابل تنظیم برای شتاب دهنده های خیابانی کره‌ای سریع مجهز شده است. به گفته کیا ، مدلهای خاص برای ایالات متحده و سایر مناطق دارای کارکردها و نهادهای مختلفی هستند. سواری دشوار پیش روی K900 شرم آور است ، زیرا کابین جلو با چرم نپا و چوب طبیعی جذابیت بیشتری نسبت به قسمت عقب دارد. در این بخش که به صورت گسترده است ، همه چیز به تجملات متمرکز شده است. چوب و فلز دقیقاً همان چیزی را که مشتری انتظار دارد احساس می کنند.

فیس لیفت هیوندا ورنا

هیوندا اکسنت که با نام ورنا نیز شناخته می شود ، یک ماشین فشرده 23 ساله کره ای است. اکنون نسل پنجم این خودرو معرفی شده است و برای این ما به بررسی تاریخچه این خودرو خواهیم پرداخت.
هیوندای لهجه و پدرش هیوندای اکسل ماشینهای معروف برای ما ایرانی ها هستند. در ابتدا اکسل به عنوان ماشین تاکسی مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 1994 ، هیوندای جایگزین مدل اکسنت شد. تغییرات از اکسل به لهجه با اختلافات و جهش ها آشکار بود. طراحی بدنه کاملاً آیرودینامیکی و جذاب بود و با وجود ابعاد بیرونی بسیار کوچک ، چهره این خودرو خیلی نامتناسب به نظر نمی رسید. این تأکید در دو نسخه از سدان ارائه شده است: هاچ بک چهار درب و پنج درب. البته نسخه کوپه نیز بعدا معرفی شد.


اولین اکسل فیس لیفت در سال 1997 معرفی شد. این مدل مجهز به موتور 1.5 لیتری با 91 اسب بخار بود که قدرت آن را به 99 اسب بخار افزایش داد. در سال 1997 ، تغییر ساختار سرسیلندر به دوج . دو مدل میل لنگ در بازار ایالات متحده قدرتمندتر بودند و 105 اسب بخار قدرت تولید می کردند.

قیمت پایین ، مصرف سوخت پایین و قابلیت اطمینان این خودرو منجر به فروش بالایی شده است. در استرالیا ، اکسنت بین سالهای 1996 و 1998 به سومین اتومبیل پرفروش تبدیل شد. با سهم 5.5 درصدی در بازار استرالیا ، حتی موفق ترین خودروی وارداتی در تاریخ این کشور شده است.
متأسفانه ، اولین لهجه قادر به بحث درباره ایمنی خودرو نبود. در سال 1998 ، این خودرو در تست تصادف اروپا شرکت کرد و نتایج ضعیفی را نشان داد. تنها 4 امتیاز از 16 امتیاز ممکن از رهبر نشان می دهد که این خودرو نتوانسته حداقل شرایط سال 1999 را برآورده کند.
لهجه نسل دوم در سال 1999 معرفی شد. طراحی این مدل کاملاً طراحی مجدد شد و الگوهای گرد و منحنی با خطوط مستقیم و تیزتری جایگزین شد. این خودرو در سال 2003 تعمیرات جزئی را دریافت کرد و نسخه سدان در سال 2006 دوباره طراحی شد.
این همان خودروی هیوندای ورنا است که در ایران و کرمان موتور مونتاژ شده است. اکسنت نسل دوم از موتور 1.5 لیتری 12 سوپاپ 12 سوپاپ یا موتور دو لیتری 1.3 لیتری استفاده می کند. از سال 2000 موتور 1.6 لیتری جایگزین موتور 1.5 لیتری قبلی می شود.

ساده و ارزان بودن خودرو هیوندا آوانته

البته باید به فضای باز موجود در خودرو نیز اشاره کرد که در آن به هیچ وجه خفگی نخواهید کرد. از آنجا که صندلی های جلو راحتی خوبی را برای مسافران فراهم می کند ، صندلی های عقب با یک پا ، شانه و سر بزرگ راحت هستند ، این امر به آوانته اجازه می دهد تا حتی در سفرهای طولانی ، به راحتی یک خانواده پنج نفری را داشته باشد.

"چراغ عقب آوانته"

چراغ عقب آوانته از جمله چراغ هایی است که به خودرو زیبایی و جذابیت خاصی می دهد.

در عین حال ، تنه می تواند نیازهای یک خانواده بزرگ را برآورده کند. اما مهمترین چیز ، چه خارجی و چه داخلی ، کیفیت مناسب قطعات مورد استفاده و مونتاژ است. بنابراین هیچ جا اثری از کیفیت پایین در ساخت و ساز باقی مانده است.


تمام کلیدها ، قلم ها و مواد استفاده شده در خودرو بعد از 5 سال هنوز هم بی عیب و نقص کار می کنند. در عین حال ، باید به ارگونومیک کلیدها در داشبورد نیز اشاره کنیم ، که همه آنها دقیقاً همان جایی هستند که باید باشند. اما تجربه رانندگی آوانته این احساس نیست که شما در یک ماشین مدرن قرار دارید و از این نظر باید با اتومبیل های دهه 90 مقایسه شود. در کل ، تنها مورد آوانته عدم هیجان در طراحی بیرونی و داخلی است. جالب است که در سالهای اخیر ، هیوندای نه تنها با از بین بردن این اشکال ، کیفیت محصولات خود را بهبود بخشیده است ، بلکه هم اکنون اتومبیل های این شرکت یکی از جالب ترین راه حل های موجود در بازار هستند.

"دسته موتور آوانته"

دسته موتور آوانته مهمترین و شناخته شده ترین تکیه گاه درون یک خودرو است.دسته موتور ها در بالا و پایین و یا در دو طرف یک موتور قرار می گیرد وچون پبشرانه را به شاسی ارتباط می دهد ، از لرزش و تکان خوردن آن جلو گیری می کند.

ساده اما ارزان!

وقتی در اتاق آوانته هستید ، دید خوب و کنترل ماشین قابل قبول است. ارگونومیک کلید خوب همچنین باعث می شود که در هنگام رانندگی این خودرو ، شما بتوانید توجه خود را از جاده معطوف کنید تا بتوانید کلید مورد نظر خود را پیدا کنید. اما وقتی رانندگی می کنید ، با مردی میان سال صحبت کنید که دوست دارد به شما ثابت کند که او می تواند جوانی را از هر نظر اداره کند! در حالی که فضای اتاق آوانته با جو اتومبیل های قرن بیست و یکم فاصله ندارد ، کشش مدرن و حتی با برخی تغییراتی در هاچ بک i30 است. در دور موتور 6000 دور در دقیقه ، این موتور 2 لیتری قادر به انتقال 137 اسب بخار است. به محور جلو با استفاده از جعبه دنده 5 سرعته دستی (یا 4 سرعته اتوماتیک) ، که به آوانته اجازه می دهد تا در 9.1 ثانیه (10.3 ثانیه با گیربکس اتوماتیک) در شرایط عادی کار کند. می توانید برد 100 کیلومتر در ساعت را طی کنید در زمان آزمایش ، این رقم به دلیل عواملی مانند ارتفاع ، کیفیت سوخت ، دمای هوا و 3 تقریبا 11 ثانیه بود.

"رادیاتور آب آوانته"

وظیفه رادیاتور آب  آوانته ، خنک کردن سیستم موتورخودرو است.گاهی وقت ها حرارت تولیدی موتور به بیش از 2000 درجه سانتی گراد می رسد و این در حالی است که دمای مناسب برای کارایی موتور، 80 درجه سانتی گراد است.

آسیب نزدن پژو 407 به محیط زیست

از آنجا که پژو قبلاً خودروهای سازگار با محیط زیست تحویل داده است ، پژو 407 همچنان یک سیاست محترم زیست محیطی است.
از همان آغاز ، بهترین تجارت بین سوخت ، پویایی و قدرت برای 407 کاهش وزن بود ، در حالی که در عین حال یک راه حل ، عملکرد و پشتیبانی بی نظیر ارائه می شد. آلیاژهای سبک برای قطعات فله انتخاب شدند. انتخاب آلیاژ آلومینیوم (این قطعات آلیاژی کم هزینه یا خاصیت مکانیکی به عنوان قطعات جوش داده شده با هم دارند) برای قطعات با شکل پیچیده (به خصوص قطعاتی که بیشتر روی این کار می کنند) مانند کلاه و سری. این هدف به لطف سایر قطعات با دوام فولاد محقق شد.
علاوه بر این ، فرم آیرودینامیکی خودرو ، فرمان هیدرولیک اتوماتیک و تهویه مطبوع با کنترل کمپرسور خارجی به کاهش مصرف سوخت کمک می کند.
به عنوان مثال ، 407 مجهز به موتور 2 لیتری / 16 سوپاپ / 103 کیلووات (تقریبا 140 اسب بخار) با مصرف سوخت 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر ، و تولید مونوکسید کربن با استفاده از فناوری ویژه موتور به 192 گرم در هر کیلومتر کاهش می یابد. پیداش کرد این ویژگی در بخش M2 بسیار مهم است و 407 را به بهترین سطح تنظیم می کند.
موتور 2 لیتر / 16 سوپاپ / 103 کیلو وات در ساعت. دیزل 10 آمپر بهینه سازی شده است.


این پیشرفت موتور چهار سیلندر EW10J4 مدرن با شیر دو سوپاپ ، 16 سوپاپ و حجم 1997 سانتی متر مکعب (با قطر 85 میلی متر و ضخامت 88 میلی متر) است.

بلوک سیلندر از آلیاژ کمی فشرده شده ساخته شده است ، و آستر استوانه از چدن ساخته شده است. میل لنگ اصلی در بلوک موتور به یک محفظه آلیاژ جداگانه متصل شده است که به تقویت مونت و کاهش لرزش کمک می کند. زمان بندی توسط کمربند زمانبندی کنترل می شود که بطور مستقیم چرخش هر ساقه دریچه را کنترل می کند.
واحد کنترل برقی (ECU) محفظه گاز را کنترل می کند و به راننده کمک می کند تا با سیستم پایداری الکتریکی (ESP) ارتباط برقرار کند.
اصلاحات موتور شامل موارد زیر است:
سیستم اگزوز جدید ترکیبی از مبدل پیش از کاتالیزوری در مانیفول 1.4 و مبدل کاتالیزوری است که هنگام گرم شدن اتومبیل پس از شروع کار ، کنترل اگزوز بهتری دارد.
ساقه دریچه مکش مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ (VVT) است که دارای تغییرات زاویه ای از 0 تا 50 درجه نسبت به ساقه دریچه است. هر تغییر تقریباً یک درجه است ، به گونه ای که مخزن احتراق بدون توجه به سرعت موتور ، تا حد مطلوب پر می شود. این ویژگی باعث می شود موتور قدرتمند و انعطاف پذیر باشد.

وارد شدن آوانته به کشور ایران

آوانته زمانی وارد کشور ما شد که بازار خودرو دچار بحران جدی شده بود. ظهور اتومبیل های جدید سلیقه خریداران داخلی را تغییر داده و این خریداران فرصت بیشتری برای خرید خودرو با هزینه داشتند. برای فروش بهتر ، آوانته مجبور شد با اتومبیل هایی چون سیتروئن زانتیا ، رنو مگان ، پروتون جن 2 ، تویوتا کرولا و مزدا 3 به رقابت بپردازد. اما زانتیا با شتاب قابل قبول خود ، مگان و کرولا با مارک های معتبر خود و جنتو و مزدا 3 با جوانی خود را و ظاهر جذاب می تواند این محصول ساده هیوندای را کنترل کند. بنابراین ، آوانته که به موفقیت فروش خوشبین بود ، در ابتدای حضورش می خواست توجه را به خود جلب کند ، اما طراحی کسل کننده به تدریج آن را به یک محصول تنهایی در بازار داخلی تبدیل کرد که مورد توجه مصرف کنندگان داخلی قرار گرفت.

"توپی سر کمک آوانته"

توپی سر کمک آوانته قطعه ای ساخته شده از آلیاژ فلزی است و مقاوم در برابر ضربه است.یکی از قطعات واجزای سیستم تعلیق خودروی شماست.

شاید مهمترین عامل عدم موفقیت این خودرو در بازار خودروی کشورمان این طراحی باشد که دور از هیجان نیست. اما با گذشت سالها ، آوانته سعی می کند با راحتی در سواری و کم بودن استهلاک بودن قطعاتش این بار شانس خود را در بازار دسته دوم ها امتهان کند.آوانته را که آزمایش کردیم ، با طول عمر 5 ساله و عملکرد 98000 کیلومتر ، مرجع خوبی برای تحقیقات بیشتر در مورد این خودرو است.

"چراغ آوانته"

چراغ آوانته طراحی زیبا و جذابی داردکه توجه  ها را به خودش جلب می کند.


در نگاه اول ، آوانته خودرو خوبی نیست. هرچند که از سلف خود زیباتر ، ظریف تر و هماهنگ تر شده است ، اما از نظر بسیاری از خریداران داخلی محبوب نیست. البته همه نقص ها را می توان به طراحی قسمت جلویی نسبت داد. در حالی که چراغهای جلو در دو مدل مشکی و خاکستری موجود بود ، شیشه جلو اتومبیل کوچک آوانته همه مقایسه ها را شکست. اگر این قسمت از خودرو بعد از جابجایی اول تغییر کند ، مطمئناً نمای آوانته در شرایط بهتری خواهد بود.

"چراغ جلوی آوانته"

چراع جلوی آوانته به شکل جالبی به خودرو زیبایی داده است.زیبایی چراغ ها زیبایی خودرو را تکمیل می کند.

کلمه محافظه کار به بهترین وجه توصیف ظاهر این خودرو است. این پروژه از همه هیجاناتی که به فضای داخلی آن سرایت کرده است. وقتی وارد فضای داخلی آوانته می شوید ، با داشبورد روبرو می شوید که هیچ تفاوتی با خودروهای دهه 90 ندارد. طراحی این داشبورد شبیه به طراحی خانواده پژو 405 است و گرفتن یک عنصر از آن دشوار است.