Hyundai i30 SR به عنوان نسل بعدی هیوندا النترا معرفی شد. در این مقاله به بررسی این ماشین داغ کره ای خواهیم پرداخت.
وقتی صحبت از تولیدکنندگان ارزان قیمت خودرو می شود ، نام کره ای هیوندای اغلب با محصولات زیبا ، سیستم محرک قدرتمند و سواری دلپذیر با قیمت مناسب در مقایسه با اتومبیل های اروپایی همراه است. در حقیقت ، هیوندای همیشه راه حل مناسبی برای تولید خودروهای با کیفیت و ارزان قیمت دارد.
هاچ بک اسپرت هیوندای i30 N هنوز آماده فروش نیست ، به همین دلیل Hyundai i30 SR همچنان جایگاه پرچمدار ارزشمند خود را در کلاس هاچ بک هیوندای حفظ می کند.
مشخصات هیوندا i30 SR توربو ممکن است کمی شناخته شده باشد ، زیرا تقریباً با موتور توربوشارژر النترا SR یکسان هستند. در این خودروی جدید ، هیوندای از یک موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری توربو استفاده می کند ، قادر به توسعه توان 150 کیلووات (201 اسب بخار) و گشتاور 265 نیوتن متر؛ حداکثر گشتاور خودرو در 4500 دور در دقیقه در دسترس است. هرکسی که به یک اتومبیل قدرتمندتر علاقه داشته باشد ، باید منتظر انتشار نسخه i30N در پایان سال جاری باشد.
اگرچه همه مدل های این خودرو از جعبه دنده دستی شش سرعته برخوردار هستند ، اما نسخه SR توربوشارژ شده به دلیل داشتن توان بیشتر به گیربکس سریعتر نیاز دارد ، به همین دلیل این مدل با گیربکس اتوماتیک هفت سرعته و دو کلاچ نیز ارائه می شود. استفاده از این گیربکس تجربه خوبی در رانندگی را فراهم می کند و به آن امکان می دهد تا دنده ها را به سرعت تغییر دهید. اما به دلیل برخی از وقفه های ناخوشایند در عملکرد دریچه گاز ، دنده با شتاب کمی تغییر می کند.
نوسانات و وقفه های خلقی که هنگام استفاده از گیربکس اتوماتیک دو کلاچ اتوماتیک رخ می دهد ، شکایات زیادی راجع به عملکرد گیربکس اتوماتیک هیوندای به وجود آورده است ، اما نه به حدی که باعث ناراحتی زیادی برای راننده شود. با این وجود ، افرادی که از این گیربکس راضی نیستند ، ممکن است یک جعبه دنده دستی را روی فرم سفارش انتخاب کنند.
هیوندای تغییر را با سیستم تعلیق عقب در زیر خودرو آغاز کرد. پرتوی چرخشی از تنظیمات پیش فرض خودرو ناپدید شد و برای تکمیل تعلیق یک جفت تریم جلویی ، توسط یک سیستم کاملاً مستقل جایگزین شد. اینها همان ویژگیهای اساسی هستند که در النترا SR توربو استفاده می شوند و به طور خاص برای جاده های استرالیا طراحی شده اند. سیستم تعلیق اتومبیل نرم است و برآمدگی در جاده های شهر به جا می گذارد. حتی وقتی با شتابدهنده های بسیار ترسناک روبرو هستید. با افزایش سرعت و عبور پیچ ، سیستم تعلیق انعطاف پذیر بوده و تاثیری در عملکرد ندارد. در واقع ، i30 SR در گوشه و کنار ، حرکات بدن را به خوبی کنترل می کند.
معمولاً فرمان کمی تنگ به نظر می رسد ، اما هنگام رانندگی بسیار خوب کار می کند ، بنابراین می توانید ماشین را در سخت ترین چرخش ها به راحتی هدایت کنید.در نگاه اول ، فرمان کمی کوچک به نظر می رسد ، اما اینطور نیست. تعادل خودرو کاملاً خنثی است و با داشتن یک ترمز و فرمان به راحتی می توانید محور عقب خودرو را بچرخانید؛ با وجود لاستیک های هنکوک ، ونوس پرایم 2 وارد چرخ های جلو می شود و با اثاثه یا لوازم داخلی چرمی به راحتی رانندگی می شود.
وقتی هیوندا i30 SR توربو را رانندگی می کنید ، متوجه می شوید که در جاده مرطوب ، تفاوت خاصی در محور جلو وجود ندارد ، به خصوص هنگام رانندگی در جاده های سیم پیچ. البته مشکلات خاصی وجود ندارد و این فقط یک احساس است.
این خودرو دارای یک تجربه رانندگی با یک هاچ بک گرم است و این تنظیمات اصلی مدل i30 مطابق با مشخصات ورزشی متناسب با برند SR در خودرو نصب می شود. صندلی های چرمی این خودرو گرم و خنک شده و با دوخت قرمز و کمربند ایمنی قرمز تکمیل می شوند. وجود یک سانروف پانوراما در قسمت عقب خودرو چشمگیر است و مسافران فضای بیشتری را با نگاه به چشم انداز احساس می کنند. همچنین یک فضای کوچک در پشت چترها وجود دارد ، اما راننده باید آن را از نظر جسمی باز کند و هیچ سنسور فعال سازی وجود ندارد.
سنسورهای پارکینگ ، مانیتورینگ نقطه کور برای راننده ، جلوگیری از ضربه به عقب و کمک مستقیم در راه و همچنین کنترل کروز تطبیقی از ویژگی های استاندارد در هیوندا i30 SR توربو هستند. ضرر سیستم کنترل کروز این خودرو این است که تمایل دارد سرعت را تا حد معینی افزایش دهد.
سیستم سرگرمی اصلی هیوندای در این اتومبیل بسیار آسان است و راننده از طریق i30 به ناوبری داخلی دسترسی دارد که در مورد النترا اینگونه نیست. اپل کار پلی و اندروید اتو به صورت استاندارد در دسترس هستند. یک دوربین دید عقب و سنسور پارکینگ در چهار گوشه خودرو نیز استاندارد هستند. کیفیت تصویر هیوندا i30 SR توربو مطمئناً نسبت به النترابهبود یافته است.
در خارج ، SR توربو به تعدادی از لوازم ورزشی اضافه شده است. SR دارای چرخ های منحصر به فرد 18 اینچی ، راهنماهای اگزوز دوتایی ، چراغهای جلو اتوماتیک ، چراغهای در حال اجرا در روز LED ، آینه های جانبی با چراغهای LED و عناصر کروم برجسته در قسمت جلوی شیشه جلو اتومبیل است. مرسدس بنز در حال حاضر در کلاس A مشابه کارهایی را انجام می دهد اما به نظر می رسد حتی جدیدتر در این خودروی کره ای است.
در استرالیا ، مشتریان باید 26000 دلار برای پایه هیوندا i30 SR و 32000 دلار برای مدل پریمیوم پرداخت کنند. این دو تفاوت قیمت دارند. اینها شامل صندلی های گرم و سرد ، سقف پانوراما ، پنجره های آلومینیومی در تمام سطوح و برش کرومی در قسمت بیرونی خودرو است.
در ایالات متحده ، هیوندا i30 SR با عنوان النترا GT اسپرت شناخته می شود. این در واقع برابر با هیوندا i30 SR است ، به جز اینکه فرمان در طرف دیگر قرار دارد. قیمت ها از 23،250 دلار شروع می شود.
توسعه برای هر کشور یک دستاورد بزرگ و ارزشمند است. به خصوص اگر این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ دهد. چین قبلاً کشوری بود که کمتر کسی از آن استقبال می کرد.
اکنون این کشور به یک غول اقتصادی جهانی تبدیل شده است و هر روز در حال رشد است. صنعت اتومبیل سازی چین ، که مانند صنعت اتومبیل سازی ایران ده سال پیش به تنهایی مونتاژ شده بود ، اکنون به مرحله طراحی سکوی خود رسیده است ، نشانه تولید خودروهای کاملاً برقی در جهان و خود رانندگی است. آزمون خودکار. پرداخت! آنها طراحان و مهندسان برجسته دنیا را برای طراحی و ساخت محصولات جدید خود با کمترین ریسک و بالاترین کیفیت استخدام می کنند. اکنون دنیا به طور متفاوتی به صنعت خودرو چین نگاه می کند. آنها سال به سال با یکدیگر دست و پنجه نرم می کنند و با پیشرفت ، مطمئناً در آینده نزدیک به پادشاه بلامنازع صنعت تبدیل می شوند.
اما آیا اکنون می توان ادعا کرد که کیفیت خودروهای چینی در نگاه مردم معادل محصولات سایر کشورهای آسیایی و اروپایی است؟ اگر واقع بین باشیم ، هنوز نه! با وجود فروش بالای اتومبیل های چینی در خیابان ، هنوز هم بیش از نیمی از مردم نسبت به چهار چرخ چینی شکاک هستند. در حقیقت ، ممکن است چینی ها در بخش های تحقیق و توسعه خود گام های بزرگی برداشته باشند ، اما در عمل اتومبیل هایی را در بازار می بینند که نسبت به نسل قبلی خود بهتر و بهتر شده اند. بنابراین ، تا زمانی که کاملاً در صنعت پذیرفته شوند ، بسیاری از مشتریان همچنان از مارک های محترم تر استفاده می کنند. اگر کسی در بازار خودروهای پرماجرا در ایران قصد دارد با بودجه 100 تا 200 میلیون نفری ماشین ایرانی خود را به یک خودروی قدرتمندتر ارتقا دهد ، پس چند گزینه غیر چینی در انتظار او است؟ در این سری از مقالات ، ما تصمیم گرفتیم که به طور متوسط بازار غیر چینی را مورد بررسی قرار دهیم.
Verna یا همان اکسنت یک سدان هیوندای فشرده است که از سال 1994 به سبد محصولات این شرکت اضافه شده است. نسل دوم Verna در سال 2000 متولد شد و موفقیت جهانی است. هیوندای ورنا در ایران در واقع از یک سری جبهه های برقی همان نسل است. فیس لیفت که در سال 2003 معرفی شد ، تا سال 2006 ادامه داشت. سپس لهجه نسل سوم آمد. خودرویی که هرگز به ایران نرسیده است ، اما ردپای آن را می توان در مناطق آزاد تجاری کشور مشاهده کرد. اما لهجه نسل چهارم بار دیگر رنگ خیابان های ایران را دید.
در ابتدا وارداتی بود و در پایان عمر آن ، وارد خط مونتاژ کرمان موتور شد تا مسیری را که ورنا دنبال کرد ، ادامه دهد. تحریم ها این احتمال را رد کردند. از سال 2017 ، لهجه نسل پنجم به بازار جهانی معرفی شده است ، اما سهم ما در این خودرو همچنان خرید مدل های دست دوم دست دوم با قیمت هایی است که از 100 میلیون منات شروع می شود! شرکت کرمان موتور در سال 2004 ورنا را به خط تولید خود معرفی کرد. ورنا با موتورهای 1500 و 1600 سی سی در دسترس است. مشاهده و دو انتقال اتوماتیک پنج و چهار سرعته اتوماتیک. با توجه به تمایل بیشتر مشتریان برای خرید بیش از 100 میلیون تومان ، در این مقاله نسخه اتوماتیک 1600 متر مکعب را انتخاب کردیم.
ورنا یکی از اولین محصولات قرن بیست و یکم هیوندای است. منطقی است که مقایسه طراحی با هیوندای فعلی مضحک به نظر برسد. ورنا نمادی از سدان اقتصادی مظلوم و بدون درد در بازار ایران است. طراحی ماشین های براق و پیله ممکن است به اندازه رقبای جوان چینی خود جذاب نباشد ، اما آنچه ورنا در طولانی مدت برای شما ارائه می دهد بسیار به مراتب با ارزش تر از آنچه به نظر می رسد است. در نمای جلوی لامپ ها مستطیل شکل با گوشه های گرد است. لامپ ها نمودارهای بلوری ساده ای دارند. شیشه جلو اتومبیل ورنا یک مش ذوزنقه سیاه است که توسط یک نوار کروم احاطه شده است. محافظ نسبتاً کوتاه و باریک است و در قسمت پایین علاوه بر شبکه ورودی هوا ، دو لامپ گرد نیز برای پروژکتور وجود دارد. به طور کلی ورنا چهره ای آرام و دوستانه نشان می دهد. در نمای جانبی ، چارچوب کلی یک سدان سنتی را می بینیم. دستگیره های درها ، ناودانها و آینه های جانبی کاملاً ریز هستند ، اما از آنجا که به همان اندازه بدنه هستند ، قدیمی به نظر نمی رسند. ورنا هم در مدل های دنده ای و هم در اتوماتیک دارای چرخ های فولادی با پوشش 14.0 اینچی است.
چراغ ها در نمای عقب. این سبک طراحی در اکثر سدان های زمان مانند هیوندای آوانته ، مزدا 323 و تویوتا کرولا دیده می شود. گرافیک چراغ ها به خودی خود زیبا هستند. درب عقب دارای بازوی بسیار بزرگی است که اثربخشی آن را هنگام بارگیری نشان می دهد. سپر عقب مانند جلو ، نازک و استخوانی است. یک نکته ناخوشایند در مورد طراحی عقب ورنا این است که چراغ های مه شکن از کجا آمده اند! چراغ مه شکن عقب به شکل مستطیل ناهموار در سمت چپ سپر است و تقارن طراحی این نمای خودرو را از بین می برد! طراحی داخلی ورنا همان سبک و زمینه طراحی خارجی را احساس می کند ، یک فضای ساده و کسل کننده. با توجه به شباهت های موجود بین سکو و ریو ، بین کابین ورنا و ریل های نصب شده سایپا بسیار مشترک است. کنسول میانی ، پنل دکمه تهویه هوا و شیرهای تهویه مطبوع به سادگی طراحی شده اند. مکانیسم دنده دستی و فرمان کمی بی ادب به نظر می رسد. صفحه نمایش کیلومتر شمار کاملاً به ریو منتقل می شود. روکش مخملی احساس خوشایندی ایجاد می کند و تکیه گاه و دسته دسته آرنج ارگونومی خوبی دارد.
آکورد های نسل جدید کاملاً مطابق انتظارات هستند و احساس هوندا واقعی را به شما می دهند. به ما بپیوندید تا نگاهی دقیق تر به این سدان پرطرفدار بیندازیم ، زیرا ظرف چند ماه در ایران ظاهر می شود.
آیا ممکن است یک سدان با اندازه متوسط جذاب ، پویا و مطلوب باشد تا بتواند حداقل بخش کوچکی از سهم بازار شاسی بلند را به خود جلب کند؟ احتمالاً نه ، اما مدیران هوندا با دهمین نسل از Accord قدمی در این راستا برداشته اند. طراحی وتر جدید هم در داخل کابین و هم در بدنه بهبود یافته و بهبود یافته است ، کلیه مدل های استاندارد از نوع توربوشارژ استفاده می شوند و انتخاب جعبه دنده دستی یا اتوماتیک شش سرعته با پدال های موجود در چرخ وجود دارد. اما جالب ترین نکته در مورد Accord این است که کشش بسیار خوبی دارد ، با الهام از سیویس تیپ R با گیربکس اتوماتیک 10 سرعته ، این باعث می شود این سدان زیبا که سریعتر از اسپرت تیپ R است ، 100 کیلومتر در ساعت شما نیستید. می توانید برای یک هاچ بک اسپرت و اسپویلر عقب با شاسی CR-V یا پیلوت اقدام کنید!
نیروهای قدرت و فنی
من را اشتباه نگیرید ، البته شما با یک وتر جدید دشمن سیویک نخواهید بود؛ زیرا بعد از سرعت 100 کیلومتر در ساعت چیزی جز غبار نوع R نمی بینید. این وتر سبک تر و قدرتمندتر از سیویس تایپ R است ، فقط به دلیل گیربکس اتوماتیک عالی و دنده های پر سرعت تا 100 کیلومتر در ساعت است.این موتور دو لیتری توربو به گونه ای طراحی شده است که با موتورهای قبلی 6 سیلندر V شکل قبلی و البته با مصرف کمتر سوخت همخوانی دارد.
نسخه دو لیتری تورینگ تست شده در این دفتر در 5.7 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می رسد که قابل مقایسه با نسل قبلی تورینگ و V6 با وزن 80 کیلوگرم بیشتر است. مانند شورولت مالیبو ، دو لیتر بهترین نسخه است ، یک دهم ثانیه سریعتر از تویوتا کمریXSEV6و البته سیویس تیپ R. با مقاومت 400 متر ، وتر جدید با یک دهم ثانیه کندتر است. نسبت به سلف خود ، V6. اما 1.1 کیلومتر در ساعت سریعتر. فاصله ترمز از 100 کیلومتر در ساعت تا صفر (35 متر) و گرفتن تایر خارجی (85/0 گرم) قابل مقایسه است. اختلاف 0.3 ثانیه در مسیر نسل جدید در شکل 8 بیشتر به سطح جاده مربوط می شود تا ویژگی های عمومی خودرو. اما از نظر مصرف سوخت ، نسل جدید آکورد با 12.3 لیتر در 100 کیلومتر و 8.3 لیتر در بزرگراه بهتر از نسل قبلی V6 (بزرگراه 13.5 لیتر / 8.6) کار می کند.
مدل 1.5 لیتری توربو نیز برای پیشرانه 2.4 لیتری با موتور طبیعی 2.4 لیتری و البته با مصرف سوخت کمتری طراحی شده است ، بنابراین مهندسان هوندا می توانند مراقب باشند. نسل جدید 1.5 لیتری توربو آکورد با سرعت 7.6 ثانیه با سرعت 100 کیلومتر در ساعت شتاب می یابد و 400 متر در یک خط مستقیم در 15.9 ثانیه با حداکثر سرعت 144 کیلومتر در ساعت حرکت می کند. آکورد 2013 با موتور 2.4 لیتری از طرف دیگر گیربکسCVT حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت را در 7.5 ثانیه و 400 مایل در ساعت مستقیم در 15.9 ثانیه با حداکثر سرعت 145 کیلومتر در ساعت به دست آورد. همراه شوید. این ویژگی های قابل مقایسه دقیق ترین موردی است که می توان از دو نسل مختلف خودرو در همان خط تولید یکسان انتظار داشت. اما نسل جدید آکورد در انتقال چسبندگی به باند خارجی 0.81 گرم در مقایسه با نسل قبلی با 0.78 گرم و زمان 27.7 S 0.61 g در مقابل 28.1 s 0 ، 60 گرم در شکل 8 ، به صورت رایگان اثبات می کند برتری آن اما نسل جدید ، در مقایسه با مدل 2013 ، مسافت طولانی تر (41 متر در مقابل 37 متر) را از 100 کیلومتر در ساعت تا صفر در آزمایش ترمز طی می کند. اگر می خواهیم از تئوری توطئه ژاپنی استفاده کنیم و طرح های یکدیگر را کپی کنیم ، باید نگاهی بیندازیم به نسل جدید تویوتا کمری با یک موتور 2.5 لیتری (وزن 96 کیلوگرم بیشتر). عملکرد این سدان بسیار شبیه به آکورد است.
نگاهی به موتور جدید آکورد بیندازید.
چگونه تیم مهندسی هوندا موتور سرکوبگر سیویس تیپ R را تمدنی کرد؟ میله های ضد چرخش در بلوک سیلندر نصب شده و یک کوره دو لایه برای کاهش لرزش نصب شده است. از یک توربوشارژر کوچکتر با فشار تقویت کننده 20.8 psi (1.5 لیتر و 20.2 psi) برای بهبود پاسخ دریچه گاز استفاده شده است (حداکثر فشار تقویت شده از سیویس تیپ R 8/22 است). پوند بر اینچ مربع). قدرت از 306 اسب بخار کاهش می یابد. در 6500 دور در دقیقه و 400 نیوتن متر گشتاور در 2500 دور در دقیقه در سیویس تیپ R تا 252 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و 370 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه در مدل آکورد.
گیربکس عالی
البته این ارقام عملکرد کلی خودرو را مشخص نمی کند. تفاوت وزن این خودروها در چرخ کاملاً قابل توجه است. به لطف توربو ، گشتاور در اسرع وقت تحویل داده می شود و حرکت و شتاب پس از چراغ قرمز یا بعد از حرکت وسیله نقلیه تسریع می شود. با توجه به ضریب دنده کوتاه تر اکسل (11٪) و چهار نسبت دنده دیگر ، هر دو گیربکس اتوماتیک موجود نیز به خوبی کار می کنند ، افرادی که گیربکسCVT را تجربه کرده اند ، آن را یکی از بهترین گیربکس های موجود می دانندCVT در هر شرایطی دنده صحیح را انتخاب می کند و عملکرد دریچه گاز را به حداکثر می رساند. پدال رانندگی می تواند در شرایط مختلف نسبت مناسب را پیش بینی و انتخاب کند.
در بازار ایران ، یکی از محبوب ترین سدان های ورزشی ژاپنی در نسخه جدید ارائه شده است. در این مقاله به ویژگی های میتسوبیشی لنسر خواهیم پرداخت و آنها را با مزدا 3 و تعدادی مدل دیگر مقایسه خواهیم کرد.
میتسوبیشی لنسر شاید جوانترین و محبوب ترین اتومبیل بیست سال پیش باشد. برای نوجوانان مدرن ، ممکن است نام Lancer و به ویژه لنسر اولتیشن چندان معنایی نداشته باشد. اما برای کسانی که در دهه 1960 و قبل از آن متولد شده اند ، این محصول مشابه نیسان GT-R است. برای نسلی که اولین سری بازی های رایانه ای سه بعدی و کنسول های پلی استیشن را آزمایش کرده است ، محصولات میتسوبیشی در نیت فور اسپید و تست درایو بسیار محبوب بودند. شاید در آن زمان خرید یکی از مدل های ورزشی برند ، رویای یک نوجوان بود؛ اما با گذشت سالها از سال 2010 ، زمانها تغییر کرده است و باید تشخیص داد که میتسوبیشی از سایر غول های اتومبیل ژاپنی عقب مانده است.
گروه صنعتی میتسوبیشی موتور در سال 1917 تأسیس شد. پیش از این ، حیاط میتسوبیشی مشهور جهان بود. اما با انتشار اولین اتومبیل خود از مدل A 100 سال پیش ، وی موفق شد اولین اتومبیل صنعتی ژاپنی را به بازار عرضه کند. میتسوبیشی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در ژاپن در دهه 1970 بود و تا دهه 1990 به رشد خود ادامه داد. این برند الهام بخش سایر تولیدکنندگان خودرو در دو کلاس تجهیزات ورزشی و شاسی است و با مدل های مختلف خود مانند Lancer و پاجرو همچنان در تاریخ صنعت باقی مانده است. فروش میتسوبیشی از دهه 2000 با کاهش روبرو شده است و این شرکت را مجبور می کند تا قبل از پایان سال خطوط تولید خود را در خارج از ژاپن بفروشد و کاملاً از هم پاشیده شود. در سال 2016 ، بیشترین تعداد سهام میتسوبیشی که این شرکت در اختیار داشت به نیسان فروخته شد. با سهم 34 درصدی سهام نیسان-رنو در میتسوبیشی ، قدیمی ترین تولید کننده وسایل نقلیه صنعتی ژاپن به ذهن خود آمد تا خود را از ورشکستگی کامل نجات دهد.
حدود 10-15 سال پیش کالاهای ورزشی میتسوبیشی مشهور جهان بود. لنسر در نسخه های مختلف موجود بود و حتی با نوع اوولوتیشن ، یک مارک برای سوپراسپرت های ایتالیایی بود. اولین میتسوبیشی لنسر در سال 1973 با هدف تولید یک سدان ورزشی کوچک منتشر شد. نام لنسر در زبان انگلیسی به معنای پیشانی است و نشان می دهد که تولیدکننده آن را برای فروش جهانی ساخته است. این محصول چنان موفقیت آمیز بود که در مارک های دادج و دادج کولتنیز در ایالات متحده به فروش رسید. در کل ، پنج نسل لنسر در سال 2017 عرضه شدند و نسل ششم با طراحی کاملاً جدید در سراسر جهان منتشر می شود؛ اما در حال حاضر ، این تنها در چین و تایوان فروخته می شود. با عدم موفقیت نسل قبلی لنسر در بازار جهانی ، مدیران رنو-نیسان کاملاً این پروژه را متوقف کردند و می توان نام لنسر را برای همیشه از خط تولید میتسوبیشی حذف کرد.
در سال های اولیه تولید و در سال 2008 ، بیش از 6 میلیون مدل لنسر در سراسر جهان منتشر شد. اما آخرین نسخه در بازار جهانی به خوبی دریافت نشده است. در هر صورت ، شاهد رونمایی این خودرو با فیس لیفت 2016 در ایران هستیم و امروز فروش اولیه نسخه 1.8 لیتری توسط شرکت آرین موتور به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی در کشور انجام می شود.
ظاهر در طراحی و بدنه
در زمان اوج محصولات میتسوبیشی ، تفاوت اصلی بین لنسر و سایر خودروهای ژاپنی مانند تویوتا کرولا ، یک مدل اسپرت و جوانی در مدل بود. با نگاهی گذرا به ترکیبات اصلی این خودرو در مدل واردات ایران ، ما یک طراحی متوسط و نسبتاً ناکارآمد را در لنسر مشاهده کردیم که خریداران را به خود جلب نمی کند. علاوه بر تولید کننده ، اگر بخواهیم لنسر جدید را با مدل های فعلی هیوندای ورنا و تویوتا کرولا مقایسه کنیم ، و اگرچه زیبایی خاص خود را ارائه می دهد ، اما عقب ماندگی و طراحی قدیمی و قدیمی در این محصول وجود دارد. در واقع ، لنسر فعلی در سال 2007 معرفی شد و در سال 2008 منتشر شد. بنابراین ، 10 سال پس از مفهوم اصلی ، نمی توانید انتظار زیادی از طراحی این محصول داشته باشید.در نمای جلوی ، چراغ های ورزشی لنسر خاموش می شوند ، با کمی انحنای داخل و نزدیک شیشه جلو. به طور کلی ، اندازه لامپ ها در مقایسه با محفظه کوچک است و فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهد. قسمت جلوی پنجره ، گرچه دارای قاب فلزی براق است ، اما کرومی است. این عنصر اضافی ندارد و همراه با پارچه سیاه ماتریوشکا است. سپر لنسر همچنین خطوط حجمی یا پیچیده ای برای هدایت چشم بیننده از هر جهت خاصی ندارد. قسمت نسبتاً بزرگ سپر مربوط به شیشه جلو اتومبیل است و دارای پلاستیک لانه زنبوری است که حس یک ماشین ارزان را به بیننده می بخشد. شاید تنها نکته مثبت و قابل توجه در نمای جلوی لنسر ، وجود چراغ های در حال اجرا در روز با چراغ های مه شکن در هر دو طرف سپر باشد که برای شکل C بسیار جذاب است. جو لنسر ، اما تأثیر زیادی روی بیننده نمی گذارد. حتی لبه هود به شیشه جلو اتومبیل تمدید نمی شود و می توانید خط ناخوشایندی با فاصله قابل توجه بین چراغ ها مشاهده کنید.
از کنار ، دیده می شود ، لنسر جذابیت بیشتری دارد. خطوط روی بدن به موقع و هماهنگ است. در عین حال ، شکل کلی سقف برای هود عقب شگفت انگیز به نظر می رسد. در سال 2016 فیس لیفت که از یک نماینده ایرانی میتسوبیشی در دسترس خواهد بود ، بال عقب به نسخه استاندارد اضافه شده است ، که قبلاً در مدل های ویژه لنسر مانند اوولوتیشن دیدیم ، اما دارندگان نسخه های قدیمی تر این خودرو نیز می توانند در صندوق عقب قرار بگیرند. اضافه کردن. ارتفاع وسیله نقلیه از سطح زمین نسبتاً زیاد است ، که باعث کاهش احساس ورزشی لنسر می شود. حتی چرخ های آلومینیومی 18 اینچی و لاستیک های عرض 215 میلی متر ارتفاع خودرو را تنظیم نمی کنند. از طرف علاوه ، نمای جانبی لنسر یک خط نسبتاً مستقیم است که از زیر چراغهای عقب به چرخ جلو کشیده شده است ، و خط دیگری که به موازات آن بر روی پدالها و مطابق با بیرون زدگی ضربه گیرها قابل مشاهده است. ما یک طراحی ورزشی متوسط داشتیم.
واردات کامیون های Peugeot 407 به ایران خودرو!
شاید بتوان Peugeot 407 و واردات و فروش آن را یکی از مهمترین مشکلات ایران خودرو دانست؛ از زمان گذشت کمتر از دو سال از ورود این خودرو ، خودروهای وارداتی کاملاً فروخته نشده بودند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، در نیمه دوم سال 2008 ، سیتکو (شرکت بازرگانی بین المللی سمند) نخستین دسته وارداتی پژو 407 را به عنوان نماینده واردکننده خودرو از ایران ، خودرو ، وارد کرد. این ماشین قبل از وارد شدن خودرو ایران وارد خودروهای ون R90 و سوزوکی وارد شده و سعی کرده با ایجاد یک شرکت جداگانه ، این خودرو را وارد کند. با این حال ، بر اساس تجربه قبلی و علی رغم شهرت بزرگی که سیتکو ایجاد کرد ، او پژو 407 را خیلی با موفقیت فروخت.البته می توان گفت که عدم موفقیت در این مورد نیز تقریباً به شکست پروژه منجر شده است. زیرا ورود 407 به ایران همزمان با ورود خودروهای کرهای مانند سوناتا و آزرا بود که طبق آمارهای رسمی سهم بازار بزرگی دارند. البته جالب است که فاجعه ای که با نیسان مورانو پارس خودرو رخ داد ، بازار پژو 407 را تهدید نکرد و واردات کارت شناسایی برای بهانه ای برای مدیران انجام نشده است. در جریان مذاکرات اولیه و تأخیر در فروش خودرو ، ساختار رقابت تغییر کرده و محصولات لوکس و مجهز مارک های کره ای با مشخصات ایمنی و ثروت و مشخصات فنی ، در همان زمان با قیمت پایین بازار بسیار مطلوب هستند. آنها اشباع شدند. چنین مشکلاتی منجر به موفقیت اولیه پیش فروش اولین سفارش (بیش از هزار و 407 دستگاه) در نوامبر 2008 متفاوت و منجر به ابطال برخی از مشتریان شد و در نهایت این مشکل باعث شد این روند در بهار سال 2009 صورت گیرد. واردات خودرو به حالت تعلیق درآمده است و سفارش دوم خودرو نیز که در پاسخ به تقاضای بازار و به دلیل استقبال بی سابقه خریداران برای ثبت سفارش اول خودرو انجام شده است ، در زمستان سال 2009 در گمرک متوقف می شود. سرانجام ایران خودرو به این نتیجه رسید که دیگر سیتکو نمی تواند بسیار مولد باشد و فعالیت این شرکت به ایران خودرو منتقل می شود. با اعلام خبر واگذاری فعالیتهای بازاریابی و فروش خودروهای باقیمانده خودروی سیتکو پژو 407 در تابستان گذشته ، روشهای فروش اعتباری قیمت را به میزان قابل توجهی کاهش داده ، بازار جدیدی را برای این خودرو ایجاد کرده و اکنون بیشتر خودروهای وارداتی فروخته شده اند. با این حال ، تمام اتومبیل های دیگر مدل 2009 هستند. بر اساس تمام این تفاسیر ، مدیریت ارشد ایران خودرو تصمیم گرفت سمند (سیتکو) ، یک شرکت بازرگانی بین المللی ، را در شرکت ایران خودرو ، یک شرکت اتومبیل سازی تخصصی ، ادغام کند تا هم افزایی ها را در شرکت های تابعه خود افزایش دهد. و در نتیجه ، تمام کار شرکت بهAPCO منتقل شد. شاید بتوان این مسئله را گامی مثبت در جهت استفاده بهینه از بازار ویژه خودروهای وارداتی برای صنعت خودرو دانست؛ از آنجا که موضوع فعلی برنامه هایAPCO ارائه خدمات مرتبط با ساخت خودروها و قطعات غیر استاندارد است ، می توان گفت که بازار آپشن های خودرو نیز یک بازار ویژه است.
در آخرین روزهای سال که سیتکو پژو 407 را در ایران معرفی کرد ، برای معرفی این خودرو رویکرد متفاوتی لازم بود. برخلاف تصور عامه در نمایشگاه ها ، پژو 407 به روزنامه نگاران معرفی شد که می توانند آن را رانندگی و تست کنند. از آنجایی که این نخستین باری بود که یک خودرو از این طریق در کشور ارائه می شد ، توجه زیادی به این رویداد صورت گرفت و پژو 407 بیش از یک نمایش فقط از این مراسم بهره مند شد. این خبر در چندین نشریه ظاهر شد و محصول جدید پژو به خوبی ارائه شد. جالب است بدانید مسیری از اصفهان برای آزمایش این خودرو آغاز شد و انواع جاده ها از جمله بزرگراه ها و جاده های خشن را در اختیار داشت.
طراحی بیرونی پژو 407
در نگاه اول ، چهره این خودرو کاملاً جالب به نظر می رسد ، اما با توجه به ظاهر جدید این خودرو ، در جزئیات چشم مخاطب ، او چیزهای غیرعادی را می بیند ، اما بعد از چند دقیقه این غیر معمول در این ابتکار عمل به چشمان آنها تبدیل می شود. نباید فراموش کنیم که همه محصولات پژو در ابتدای اجرا غیرمعمول تلقی می شوند ، اما آنها به سرعت جای خود را در قلب عموم پیدا می کنند. در ایران بدنه این خودرو طرفداران زیادی دارد و قدرت محصولات پژو به اثبات رسیده است. چراغهای جلو به Peugeot 407 یک شخصیت ویژه می دهد که به دلیل شباهت آن با سایر محصولات پژو ، اصالت طراحی را نشان می دهد.
اگر می خواهیم در مورد طراحی بیرونی خودرو صحبت کنیم ، باید با مطالعه ستون ها شروع کنیم. پژو 407 A-ستون با شیب بزرگی به شیشه جلو اتومبیل می رسد که نمای کلی این خودرو را به راننده می دهد. البته محل قرارگیری ستون جلوی خودرو کمی غیرمعمول است ، اما پشت آن فقط ارتفاع ستون است ، شبیه به اتومبیل. او دیگر نیست ، و موقعیت کاملاً طبیعی است. این بلندگو بسیار کم و پهن است و به دلیل طراحی مناسب ، از نظر دید راننده و سرنشینان عقب ، از ارتفاع کمی کاسته نمی شود. ابعاد کلی این خودرو 469 سانتی متر طول ، 181 سانتی متر عرض و 144 سانتی متر طول دارد. هرکسی که این ماشین را از نزدیک دیده باشد ، معتقد است که این خودرو از نگاه اول کوچکتر است و ممکن است در مورد پژو 301 نیز چنین باشد.